Verkkokauppa vs kivijalkakauppa

Joulun ulkopuolista elämää.
Vastaa Viestiin
Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Verkkokauppa vs kivijalkakauppa

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 18 Maalis 2015, 12:16

Kumpaa suosit ostoksissa? Verkkokauppaa vai kivijalkakauppaa?

Minä vielä suosin kivijalkakauppoja mutta olen nyt jonkin verran käyttänyt viime aikoina verkkokauppaa.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Verkkokauppa vs kivijalkakauppa

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 18 Maalis 2015, 13:32

.........................

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Verkkokauppa vs kivijalkakauppa

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 18 Maalis 2015, 14:05

Haluaisin suosia kivijalkakauppoja enemmänkin, mutta täällä pienessä kunnassa palveluita/kauppoja ei ihan mahdottomasti kuitenkaan ole. Ja jos onkin, valitettavasti se on monta kertaa kalliimpaa kuin netissä. Toki tiedän yrittäjänä itsekkin syöväni kuormasta, mutta toisaalta jos elämiseen on käytettävissä vain vähän rahaa, niin ymmärrän kyllä muidenkin kuin vain oman ratkaisuni.

Omista ostoksista tilaan melkein kaikki kissojen tarvikkeet verkkokaupoista, saa kotiinkuljetuksen ja siitä huolimatta hinta on muutaman kympin halvempi per kuukausi. Ainoastaan kissojen nappulat haen kivijalkakaupasta. Kirjoja ja viihde-elektroniikkaa yms ostan nykyään melko harvoin, mutta ehkä noin 60% ostan niistä netistä. Sama koskee vaatteita, joita niitäkin ostan kyllä muutenkin harvoin. Muuta ei hirveän paljon tule edes hankittua, ruuan sentään kipaisen hakemassa ihan paikallisesta puodista. No, ostettavat joululahjat tulee kyllä ostettua useimmiten verkkokaupoista :mrgreen:

Firman tarvikehankinnat teen myös suurimmaksi osaksi netistä, jotakin haen välillä paikallisesta rautakaupasta. Eli melko verkkokauppapainotteista tuppaa kyllä olemaan...

riSa
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 70
Liittynyt: 29 Loka 2011, 14:02
Paikkakunta: pk-seutu
Viesti:

Re: Verkkokauppa vs kivijalkakauppa

Viesti Kirjoittaja riSa » 19 Maalis 2015, 21:28

Aika lailla tuo valinta on omalla kohdallani kiinni saatavuudesta. Jos kivijalkakaupoista löydän etsimäni, niin silloin käytän niitä. On paljon mukavampaa, kun pystyy itse hypistelemään tavaroita eikä vain persoonattomasti klikkaile tuotteita ostoskoriin. Useita esim. harrastuksiin liittyviä juttuja on kuitenkin pakko hankkia verkkokaupoista. Ruoat olen aiemmin ostanut kivijalkakaupoista mutta nyt olen ollut toista kuukautta sairaslomalla ja todennut, että onpa tuo kotiinkuljetus kätevä juttu, kun itse ei ole pystynyt kaupassa käymään. :mrgreen: Eli päivittäistavaroita tulee varmaan silloin tällöin jatkossakin tilattua kotiin kuljetettuna, vaikka enimmäkseen varmaan edelleen kivijalkakaupassa asioinkin.

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Verkkokauppa vs kivijalkakauppa

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 05 Syys 2017, 15:21

Nettikaupoista on kyllä todella helppo ostaa tuotteita, mutta tykkään valtavasti itse käydä ostamassa kaiken paikanpäältä. Saa hipelöidä ja katsoa samalla. Nettikaupasta ostaminen on vähn sellasta laimeeta. Molempia kyllä käytän aika tasapuolisesti nykyään, tietty riippuu tuotteesta mitä hankkii.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa