Nyt ketuttaa!!! Pura tänne, kun tekisi mieli polkea jalkaa ja kirkua kovaa..

Joulun ulkopuolista elämää.
Vastaa Viestiin
Merida
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 93
Liittynyt: 07 Joulu 2019, 20:09

Re: Nyt ketuttaa!!! Pura tänne, kun tekisi mieli polkea jalkaa ja kirkua kovaa..

Viesti Kirjoittaja Merida » 24 Loka 2020, 14:57

Ei varsinaisesti ketuta, vaan olen todella surullinen :cry: Viime viikkojen aikana olen taas saanut huomata kuinka siskojeni ja itseni välinen kuilu vain kasvaa kasvamistaan. Aikanaan suurista ikäeroista huolimatta ollaan oltu hyvissä väleissä ja oltu paljonkin tekemisissä, mutta vuosien kuluessa kuilu välillämme on vain suurentunut.
Osin tämä johtuu erilaisesta arvomaailmasta ja siitä mikä kenellekin on tärkeää. Yhteiset asiat ovat käyneet vähiin. Molemmat siskoni ovat muuttuneet ihmisiksi, joille status ja siihen liittyvä materialismi ja varsinkin statuksen näyttäminen on tärkeää, vaikkei siihen aina olisi edes varaa. Lisäksi toiselle siskoistani oma napa on tärkeämpi, kuin toisten ihmisten hyvinvointi :cry:

Olen aina aiemmin ollut valmis auttamaan siskoja ja sitä on käytetty hyväksi, mutta nyt olen laittanut sille pisteen. Itse en etenkään toisen siskon puolelta ole ikinä saanut mitään apua ja jo tehtyjä lupauksia on rikottu, on valehdeltu päin naamaa ja yritetty manipuloida.
Aina kaikki on mennyt sen mukaan, mitä siskoni ovat halunneet ja minun mielipide on jätetty huomiotta. Myös veljemme on tästä saanut osansa.

Tällä hetkellä välit toiseen siskooni ovat kokonaan poikki. Meille tuli muutama viikko sitten erimielisyys asiasta, jossa minä olen oikeassa ja siskonikin sen pohjimmiltaan tietää, muttei voi myöntää. Harmillisinta tässä on se, että hänen kantansa asiaan vaarantaa toisten ihmisten terveyden. Lisäksi hän lietsoo myös toista siskoa kääntymään minua vastaan :thud:

Toivoisin, että saisin edes toisen siskoni kanssa välit korjattua yhtä läheisiksi kuin aikanaan. Näkemys ja arvomaailma eroista huolimatta ollaan kuitenkin osattu arvostaa toistemme valintoja vaikka niitä ei aina ymmärtäisikään. Valitettavasti toinen sisko vain manipuloi ja iskee kiilaa väliimme.

Onneksi minulla on veljeni kanssa läheiset välit :hali: Tukea annetaan ja sitä saadaan.

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Nyt ketuttaa!!! Pura tänne, kun tekisi mieli polkea jalkaa ja kirkua kovaa..

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 24 Loka 2020, 17:23

Harmillista tuollanen, toivottavasti asiat selviää :hali:
Voimia sinulle :hali:

Merida
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 93
Liittynyt: 07 Joulu 2019, 20:09

Re: Nyt ketuttaa!!! Pura tänne, kun tekisi mieli polkea jalkaa ja kirkua kovaa..

Viesti Kirjoittaja Merida » 26 Loka 2020, 11:12

Kiitos tonttu76 :hali:

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Nyt ketuttaa!!! Pura tänne, kun tekisi mieli polkea jalkaa ja kirkua kovaa..

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 26 Loka 2020, 11:13

Merida kirjoitti:
24 Loka 2020, 14:57
Ei varsinaisesti ketuta, vaan olen todella surullinen :cry: Viime viikkojen aikana olen taas saanut huomata kuinka siskojeni ja itseni välinen kuilu vain kasvaa kasvamistaan. Aikanaan suurista ikäeroista huolimatta ollaan oltu hyvissä väleissä ja oltu paljonkin tekemisissä, mutta vuosien kuluessa kuilu välillämme on vain suurentunut.
Osin tämä johtuu erilaisesta arvomaailmasta ja siitä mikä kenellekin on tärkeää. Yhteiset asiat ovat käyneet vähiin. Molemmat siskoni ovat muuttuneet ihmisiksi, joille status ja siihen liittyvä materialismi ja varsinkin statuksen näyttäminen on tärkeää, vaikkei siihen aina olisi edes varaa. Lisäksi toiselle siskoistani oma napa on tärkeämpi, kuin toisten ihmisten hyvinvointi :cry:

Olen aina aiemmin ollut valmis auttamaan siskoja ja sitä on käytetty hyväksi, mutta nyt olen laittanut sille pisteen. Itse en etenkään toisen siskon puolelta ole ikinä saanut mitään apua ja jo tehtyjä lupauksia on rikottu, on valehdeltu päin naamaa ja yritetty manipuloida.
Aina kaikki on mennyt sen mukaan, mitä siskoni ovat halunneet ja minun mielipide on jätetty huomiotta. Myös veljemme on tästä saanut osansa.

Tällä hetkellä välit toiseen siskooni ovat kokonaan poikki. Meille tuli muutama viikko sitten erimielisyys asiasta, jossa minä olen oikeassa ja siskonikin sen pohjimmiltaan tietää, muttei voi myöntää. Harmillisinta tässä on se, että hänen kantansa asiaan vaarantaa toisten ihmisten terveyden. Lisäksi hän lietsoo myös toista siskoa kääntymään minua vastaan :thud:

Toivoisin, että saisin edes toisen siskoni kanssa välit korjattua yhtä läheisiksi kuin aikanaan. Näkemys ja arvomaailma eroista huolimatta ollaan kuitenkin osattu arvostaa toistemme valintoja vaikka niitä ei aina ymmärtäisikään. Valitettavasti toinen sisko vain manipuloi ja iskee kiilaa väliimme.

Onneksi minulla on veljeni kanssa läheiset välit :hali: Tukea annetaan ja sitä saadaan.
Itsellä vähän vastaava tilanne. :hali: Vuosia kestin mitätöintiä ja omien sanojen varomista (ettei toinen vaan loukkaannu, koska ei oikein hyväksy muiden elämänvalintoja). Sitten kun se alkoi kohdistua myös lapsiini, laitoin stopin.
En kuitenkaan enää havittele välien palaamista, tai edes parantumista. Minusta hyvät välit pysyy helpoiten kun olen mahdollisimman vähän tekemisissä siskoni kanssa. Veljeni kanssa välit eivät ole poikki, mutta toisaalta ei ole oikein luottamustakaan, joten etäiset välit on sinnekin. Mutta turhaa on kiduttaa itseään ajattelemalla sitä "miten asiat voisivat olla". Yritän elää näissä puitteissa hyvin ja vaalia niitä ihmissuhteita joissa on molemminpuolista kunnioitusta.

Merida
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 93
Liittynyt: 07 Joulu 2019, 20:09

Re: Nyt ketuttaa!!! Pura tänne, kun tekisi mieli polkea jalkaa ja kirkua kovaa..

Viesti Kirjoittaja Merida » 26 Loka 2020, 18:39

AdiraGee :hali:

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Nyt ketuttaa!!! Pura tänne, kun tekisi mieli polkea jalkaa ja kirkua kovaa..

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 26 Loka 2020, 21:26

AdiraGee :hali:

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Nyt ketuttaa!!! Pura tänne, kun tekisi mieli polkea jalkaa ja kirkua kovaa..

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 27 Loka 2020, 18:07

Merida ja AdiraGee :hali: Minulla taas surkeat välit appivanhempiin.

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Nyt ketuttaa!!! Pura tänne, kun tekisi mieli polkea jalkaa ja kirkua kovaa..

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 27 Marras 2020, 14:21

Meillä miehen kanssa on ollut tämä vuosi jotenkin hirmu vaikeaa :cry:
Mies haluaa riidellä jatkuvasti ja pienestäkin asiasta keksii sanottavaa, ei jaksaisi tollasta mutta minkäs teen..
Kesälläkin kun miehen kummityttö kävi meillä niin mies tokaisi hänelle että on minun vika kun hän ei ole veljensä kanssa väleissä ym ym :thud:
Luulisi jotain hänelle merkkaavan sekin kun sain hänet jaloilleen sairastumisen jälkeen mutta sieltäkin kaivelee minun olemattomia virheitä yms...

Yritäppä sitten jaksaa omia kipuja tässä, niitäkin jo muuten vähättelee ja joutaisin jo kuulema töihin...
Onneksi on Ronja joka jaksaa piristää :laav:

tonttutomera
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 548
Liittynyt: 27 Loka 2017, 21:12

Re: Nyt ketuttaa!!! Pura tänne, kun tekisi mieli polkea jalkaa ja kirkua kovaa..

Viesti Kirjoittaja tonttutomera » 27 Marras 2020, 14:35

tonttu76 :hali:

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Nyt ketuttaa!!! Pura tänne, kun tekisi mieli polkea jalkaa ja kirkua kovaa..

Viesti Kirjoittaja Katikki » 27 Marras 2020, 18:42

Tonttu76 :hali: Koetas jaksaa siellä! Kyllä se mieheskin tietää millainen kultakimpale sillä on kainalossa, kun olet häntä hoivaillut ja tukenut kaikenlaisten harmittavien tilanteiden läpi. Kyllä se siitä, mutta älä ala kynnysmatoksi. Tsemppiä! :puspus:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa