Ihan sairasta porukkaa..

Joulun ulkopuolista elämää.
Vastaa Viestiin
Avatar
katsuja
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1172
Liittynyt: 13 Loka 2009, 15:16
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja katsuja » 30 Loka 2009, 18:21

Meillä töissä painostetaan ottamaan sikapiikki. Eikai siinä muu auta kuin ottaa se kun muuten uhataan lomautuksilla..

Avatar
Meli
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1569
Liittynyt: 24 Elo 2007, 09:20
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Meli » 30 Loka 2009, 19:23

katsuja kirjoitti:Meillä töissä painostetaan ottamaan sikapiikki. Eikai siinä muu auta kuin ottaa se kun muuten uhataan lomautuksilla..
Törkeetä :shock: . Miten tolleen voi tehdä :oo . Esittäkää vastauhkaus korvauksista, jos piikki aiheuttaakin jotain :twisted: .

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 30 Loka 2009, 21:24

Vaikea sanoa. Minä olen lievästi sairauskammoinen, mutta toisaalta mietin kyllä aina noita rokotuksiakin.
Olen itse pikkulapsena ollut kirjaimellisesti kuoleman kielissä sairaalassa jonkun flunssan tai vastaavan jälkitaudin vuoksi, joten en osaa ihan kevyesti ottaa näitä tauteja. Tällä kertaa en niinkään pelkää itseni vuoksi, mutta pojan kyllä. Poika on kyllä perusterve lapsi, mutta on se aika kamalaa katsella sivusta kun toisella on päivätolkulla korkea kuume - saati sitten jos sairastut samaan syssyyn itsekin, etkä voi oikein tehdä toisen hyväksi mitään.

tonttuli
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1973
Liittynyt: 17 Loka 2007, 09:50

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja tonttuli » 31 Loka 2009, 18:05

Koska meillä yksi lapsista kuuluu riskiryhmään otamme tuon rokotteen kaikki :hei: paitsi miun mies sanoi että hän ei ota :oo :shock:
Meidät vaan kaikki rokotetaan eri aikaan...saas nähä keretäänkö kaikki saamaan rokote ajoissa :roll:

adventtityttö
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1092
Liittynyt: 20 Syys 2007, 00:22
Paikkakunta: Kainuu

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja adventtityttö » 01 Marras 2009, 18:29

Se neliraajahalvaus on todennäköisempää saada possunuhan jälkitautina kuin rokotteesta.. :roll:

Itsellä oli se vuorokauden migreeni ja kipeä käsivarsi piikistä, ei muuta. ja olen ihan tyytyväinen kun otin rokotteen. ei tarvitse jossitella. :)

Avatar
apollonia
Tonttu
Tonttu
Viestit: 190
Liittynyt: 20 Joulu 2008, 14:11
Paikkakunta: Turku

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja apollonia » 03 Marras 2009, 10:53

Itse en ressaa tuon suhteen.

Tuttavaperheellä oli ollut possulunssa, lukuunottamatta perheen pienintä tyttöä ~9w. Ainoat oireet olivat olleet pieni nivelien jomotus sekä pieni lunssa yskällä. Aika olematonta siis.
Lääkäri oli tämän huomannut ihan, että by the way.
Tämä siis vanhemmilla ja vanhemmilla lapsilla.

Käsienpesu on tullut mulle ihan tavaksi (normaalia enemmän) aina kun tulen jostain ja töissä melkein tunnin välein. Käsidesin kanssa en halua läträtä. Mun tuurilla sen liikakäyttö altistaa sitten jollekkin ihan vallan muulle pöpölle...

Avatar
Enkelikello
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1518
Liittynyt: 04 Loka 2007, 15:07

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Enkelikello » 09 Marras 2009, 18:27

Kyllä toi alkaa pikku hiljaa pelottamaan, vaikka mihinkään hysteriaan ei olekaan aihetta. Mutta tietysti toi nopeasti tehty rokote pelottaa myös.
Itseni puolesta en pelkää, vaikka kuulunkin riskiryhmään, mutta kahden riskiryhmäläisen lapseni puolesta on pikkuinen huoli. Mitä jos piikki ei ehdikään ajoissa? Tai jos piikistä tulee lapseille jotain vakavampaa?
Joka tapauksessa, menemme huomenna ottamaan rokotteen.

tonttuli
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1973
Liittynyt: 17 Loka 2007, 09:50

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja tonttuli » 20 Marras 2009, 19:10

Meillä on nyt saanu kaksi lasta vasta rokotteen :shock:
Eli tonttulityttönen 4.5 v sekä 12 vuotias poika ja ensiviikolla saa pistoksen tonttuliherra 8v :hei:
Muista ei ole tietoakaan milloin rokotetaan :uggeli:

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 20 Marras 2009, 23:18

Täällä luultavasti mies ko. taudin sairasti. Testejä ei kyllä otettu, mutta hoidettiin possunuhana. Itsellä ei mitään erikoisempia oireita. Yskää toki, mutta se on alkanut jo aikaa sitten ennen miehen sairastumista.

Avatar
Joulumuori
Valvoja
Valvoja
Viestit: 455
Liittynyt: 23 Elo 2007, 11:17
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Joulumuori » 25 Marras 2009, 21:22

Juupa juu, meillä lapset yskii. Muuten ei mitään, ei nuhaa, ei kuumetta, ei kipuja tai särkyjä. Ainakaan vielä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa