Uusi vuosi

Virittäydy juhlatunnelmaan muulloinkin kuin jouluna!
Vastaa Viestiin
Avatar
pipari
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 985
Liittynyt: 20 Syys 2008, 11:48
Paikkakunta: Kemi

Re: Miten vietät uudenvuodenaattoa 2010?

Viesti Kirjoittaja pipari » 30 Joulu 2010, 15:47

,,niin ja meille kun ei raketteja osteta.. niin mun on aina pakko saada sädetikkuja =)

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Miten vietät uudenvuodenaattoa 2010?

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 31 Joulu 2010, 17:17

Rauhallisesti kotona, uusi perheenjäsen sanelee aikataulun. Perinteiset ruoat on toki varattu ja tinoja voisi valaa, niitä pitäisi olla edellisiltä vuosilta jemmassa. Edelliset uudet vuodet ovat menneet aikalailla samalla kaavalla. Erotuksena vaan ettei alkomahoolia ole varattu muuta kuin miehen saunaoluset ja ruokapuolella on tosiaan vain valmisjuttua, aiemmin ollaan kuitenkin ruukattu kokkailla jotain "parempaa" noiden perinteisten lisäksi.

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Miten vietät uudenvuodenaattoa 2010?

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 31 Joulu 2010, 19:57

Tulin pitkästä aikaa äitini luo, edelliset neljä uutta vuotta olen ollut joko ystävieni seurassa tai yksin kotona.

Nyt on syöty jo herkkuja ja kohta ajetaan katsomaan kylän ilotulitukset (pikkupaikkakunnalla jo yhdeksältä, pikkuisen sääli :-| ), sen jälkeen syödään lisää ja valetaan tinat sekä kilistellään maljoja, loppuilta/yö meneekin sitten joko "elokuvissa" tai tietokoneella, ei muuta ohjelmaa kai.

Avatar
Kiss
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 366
Liittynyt: 14 Syys 2007, 02:38
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Miten vietät uudenvuodenaattoa 2010?

Viesti Kirjoittaja Kiss » 31 Joulu 2010, 20:44

Anewielh kirjoitti:edelliset neljä uutta vuotta olen ollut joko ystävieni seurassa tai yksin kotona.
Katsos, joku muukin on vietellyt uusiavuosia yksin, ehken olekaan niin erikoinen tapaus siis...kai.

On kyllä maailman turhimpia juhlia tämä "uusivuosi", oikein korostuu tuo yksinäisyys kun katselee ja kuuntelee maailmanmenoa esim. parvekkeella...

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Miten vietät uudenvuodenaattoa 2010?

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 01 Tammi 2011, 00:23

Eikai nyt mekään Kiss voida ainokaiset tässä maassa olla :mrgreen:

Silloin kun olen viettänyt uudet vuodet yksin (kolme noista neljästä) olen yleensä katsellut jotain sarjaboxia dvd:ltä ja valanut tinat sekä lämmittänyt saunan & poltellut kynttilöissä tulia. Jonakin vuonna kävin myös katsomassa kylän ilotulitukset, mutta aika rauhallista meininkiä. Alkomahoolia kulutan äärettömän vähän (se on tyyliin se että jos juo sen puolikkaan lasillisen kuohujuomaa niin that's it, harvoin otan yhtään enempää enkä kaikissa juhlissa tuotakaan jos on alkoton versio) niin ei oo ihan ensimmäisenä minun juhla, menee vähän samoihin vapun kanssa.

Haaveilen kyllä siitä että jos joskus olisi oma perhe ja talo maalla (tai edes jonkun maalaiskylän laitamilla), niin järjestäisin suuret uuden vuoden kalaasit perheelle, lähisuvulle ja ystäville. Jos joku on katsonut Hovimäkeä niin sillä meiningillä ;) Mutta haaveeksi saattaa jäädä, vaan saahan sitä kuitenkin haaveilla!

Avatar
Kiss
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 366
Liittynyt: 14 Syys 2007, 02:38
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Miten vietät uudenvuodenaattoa 2010?

Viesti Kirjoittaja Kiss » 01 Tammi 2011, 13:15

Anewielh kirjoitti:Eikai nyt mekään Kiss voida ainokaiset tässä maassa olla :mrgreen:
Eikö, oukkei. :cool: Välillä vaan tuntuu siltä...
Anewielh kirjoitti:ei oo ihan ensimmäisenä minun juhla, menee vähän samoihin vapun kanssa.
Hah, joo, tuo vappu se vasta onkin se turhista turhin... Voi luoja.
Anewielh kirjoitti:Mutta haaveeksi saattaa jäädä, vaan saahan sitä kuitenkin haaveilla!
Saa, ja pitää, muuten tässä ei olisi sitä vähäkään järkeä...

Leea
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1533
Liittynyt: 21 Marras 2008, 09:53

Re: Miten vietät uudenvuodenaattoa 2010?

Viesti Kirjoittaja Leea » 01 Tammi 2011, 14:19

Kissin ja Anewielhin jutut lukeneena, voisinpa itsekin kertoa kuinka lässähti meillä uuden vuoden vietto. Päivä ja ilta meni tosi kivasti pientä kotosalla puuhaillessa, saatiin lopulta lumikasaan pikkuinen liukumäkikin tytölle aikaiseksi. Syötiin hyvin ja ilotulituksia käytiiin ulkona ihastelemassa seitsemän jälkeen. Sitten saunottiin ja oleskeltiin leppoisasti. Yhdentoista aikaan miehen kanssa tultiin siihen päätelmään, että pakko on lähteä nukkumaan (=väsyneet vanhukset). Ja viittä vaille kaksitoista alkoi ulkoa kuulumaan kauhea pauke, johon herättiin. Virkeimmät vasta juhlivat silloin uutta vuotta. Mutta kylläpä ärsytti, kun olisi niin kivasti nukuttanut :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Mahtavat juhlat meilläkin...

Avatar
Kkimi_
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 110
Liittynyt: 09 Loka 2011, 14:44
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Uusi vuosi

Viesti Kirjoittaja Kkimi_ » 10 Loka 2011, 22:12

Huhu kun on tylsää väkeä :D Tosin on tässä tätä ikäeroakin mukavasti :) Uudetvuodet olen yleensä perheeni kanssa kaverilla/meillä (Muutkin juhlat vietetään aika usein kyseisen perheen kanssa, koska vanhempani ja kaverini vanhemmat ovat olleet ystäviä jo kauan ja viihtyvät hyvin yhdessä, ja olenhan minä ja kaverini tunteneet toisemme jo syntymästä asti! :peukku: ) ja ilotulitteita lentelee taivaalle satasien edestä (Sanoivat kukkahattutädit mitä vaan että alaikäiset ei saa ampua ja turhaa tuhlausta tuollainen niin se ei minua/meitä 15 kesäsiä taikka muita teinejä estä. Tosin itse kuulun siihen ryhmään joka ei pelleile näitten ilotulitteiden kanssa vaan käytän niitä turvallisesti) Niin eli ilta kuudesta yö kahteen paukutellaan ja sen jälkeen yleensä kotia ja pientä dataamista ja nukkumaan...siinä se sitten taas oli. Sitten aamulla herätään vähän sekavissa tunnelmissa kun ajattelee että siinä se sitten oli ja taas joutuu vuoden odottamaan. Myönnän olevani ilotulite sanotaanko nyt suoraan hullu, rakastan ilotulitteita, intohimoni.

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Uusi vuosi

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 11 Loka 2011, 11:00

Tämä uusi vuosi menee samoissa merkeissä kun viimeiset kaksi vuotta. Ollaan kotona :lol: Juhliminen ei vaan innosta, saati rakettien ampuminen.
Illasta voidaan käydä kaupungin järjestämä ilotulitus katsomassa, mikäli jaksaa sinne asti valvoa :roll:

Eiköhän myö enemmän panosteta siihen hyvään ruokaan ja ehkäpä katostaan joku leffa ja vietetään rauhallista koti-iltaa.

Muut saa juhlia minunkin puolesta :lol:

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Uusi vuosi

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 11 Loka 2011, 12:41

Kkimi_ kirjoitti:Huhu kun on tylsää väkeä :D Tosin on tässä tätä ikäeroakin mukavasti :)
Juu, minäkin arvelen että ikäero voi vaikuttaa :hei:

Tosin en ole ollut teini-iässäkään mikään hirmuisen ahkera juhlija, johtune aika rauhallisesta kaveripiiristäni ja siitä, että asuin toisella paikkakunnalla kuin mitä suurin osa kavereistani. Toki menin mielelläni viettämään uutta vuotta jonkun kaverini luo, mutta nekin olivat aika rauhallisia uusia vuosia ne :smile:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut juhlat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa