Vappu

Virittäydy juhlatunnelmaan muulloinkin kuin jouluna!
Vastaa Viestiin
Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Vappu

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 28 Huhti 2016, 13:35

Ajateltiin vappuaattoillalla paistaa kaupan puolivalmiita munkkeja (nämä on testattu joskus ja hyviksi havaittu), tehdä hedelmävartaita, pastasalaattia ja paistaa valkosipulipatonkeja. Simaa tietenkin juomaksi. Lapsille on vappupallot jo hankittu ja ostin lapsille paukkuseprpentiiniä. Tuon kummemmin emme vappua juhli, en edes kaiva yo-lakkia esiin.

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Vappu

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 05 Touko 2016, 23:46

Tänä vuonna meillä ei vappua juhlittu oikeastaan ollenkaan, mies oli vapun töissä :| Lapsille tuli perinteiset vappupallot ostettua ja muutamat ilmapallot+serpeentiinit roikkui ikkunassa.

Ekaa kertaa elämässä tein myös churroja sekä tippaleipiä, joita en aio enää ikinä tehdä :lol:
Munkit munkkina vappuna itse tehtynä tietysti ja tippaleivät kaupan hyllyltä. Eli ensivuonna täytyy munkkeja leipoa, eikä alkaa säveltämään muiden herkkujen kanssa :roll:

Mies ei nakkeja eikä perunasalaattia halunnut (joita yleensä vappuna ollaan syöty), eli perus kotiruoalla mentiin.

Avatar
Punakettu
Tonttu
Tonttu
Viestit: 137
Liittynyt: 07 Heinä 2013, 11:18
Paikkakunta: Espoo

Re: Vappu

Viesti Kirjoittaja Punakettu » 18 Touko 2016, 23:55

Meillä vappu tuli ja meni eikä sitä oikein ehditty viettämään, sillä 3.5 oli minulla pääsykokeet joten edellinen viikonloppu meni aikalailla päntätessä... :roll:

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Vappu

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 05 Syys 2017, 15:29

En muista milloin oisin ihan kunnolla juhlnut vappua, olen lähes joka vuosi ollut vappuna töissä. Nyt vappupävän olin kuitenkin vapaalla ja söin Pyynikin munkkikahvilasta ostettuja munkeja kotona. Sitä ennen olin ostanut vihdoinkin Rakkaus muumimukin ja jopa ilmapallon vappuani koristamaan. Kyllä siinä oma tunnelmansa oli. :laav:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut juhlat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa