Vappu

Virittäydy juhlatunnelmaan muulloinkin kuin jouluna!
Vastaa Viestiin
Omppu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 738
Liittynyt: 21 Syys 2010, 15:01
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Vappu

Viesti Kirjoittaja Omppu » 01 Touko 2013, 12:52

Kuin myös täältä hauskaa tuttua vapuille! :lol: .

Meillä vappu sujuu raclettea syöden ja puita pilkkoen, hevosiakin täytyy pari kengittää. Aamulla tuossa jo sanoinkin miehelle, että miten olisi nuo hommat lakit päässä, että olisi hieman vappufiilistä. Eipä suostunut mies tupsu heiluen käyttämään pilkekonetta.

Aiempina vuosina olemme käyneet vappuna syömässä, mutta tänä vuonna taidamme siirtää ravintolasyömiset äitienpäivään, että saamme puuliiterit täyteen ensi talvea varten.

Koristelut ovat aivan minimissä vielä, ensi vuonna sitten neidin ollessa isompi pallot ja serpentiinit otetaan esiin.

Avatar
Joulujuristi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 184
Liittynyt: 29 Syys 2012, 22:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vappu

Viesti Kirjoittaja Joulujuristi » 04 Touko 2013, 09:37

Vappu on toisiksi paras juhla joulun jälkeen. Johtuukohan näiden juhlien + pääsiäisen fanitus siitä, että ne kestävät kauemmin kuin yhden päivän? =)

Mila
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 981
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:04

Vappu

Viesti Kirjoittaja Mila » 30 Huhti 2014, 16:52

Toivottelen kaikille mitä ihaninta vappua!

Kuva

Kotikokin tarjoamiset vieraille tänä vappuna :)

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Vappu

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 30 Huhti 2015, 11:58

Hyvää vappua! Tänään saadaan simaa ja munkkeja :nam:

-Mirka-
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 684
Liittynyt: 29 Marras 2009, 12:34

Re: Vappu

Viesti Kirjoittaja -Mirka- » 14 Huhti 2016, 21:18

Millaisia vappusuunnitelmia jouluttajilla on? Mitä aiotte syödä vappuna ja onko teillä jotain perinteitä?

Mulla on itsellä nyt valmistujaispäivä just siinä vapun alla niin juhlitaan sitä lähipiirin kanssa vapputeemalla. Syödään nakkeja, salaatteja ja patonkia. Kahvien lisäksi tietenkin simaa ja munkkeja on tarjolla. Mutta muuten meillä ei laiteta vappukoristeita kun taloudessa on vain me kaksi aikuista.

Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Vappu

Viesti Kirjoittaja Unico » 16 Huhti 2016, 09:07

Mulla ollut vappupallo ja munkki perinne. Tänä vuonna ajattelin yrittää löytää munkin kaupasta. Koska paino alas projekti ja jos leivon niin syön kanssa ja paljon. Samasta syystä jää sima tekemättä tänävuonna. Vappupallot hommataan ennen vappua kaupasta. Olen töissä tänä vuonna niin vapputori taitaa jäädä väliin.

-Mirka-
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 684
Liittynyt: 29 Marras 2009, 12:34

Re: Vappu

Viesti Kirjoittaja -Mirka- » 18 Huhti 2016, 02:29

Unico, tuo on niin totta! Mä leivon aika harvoin juurikin tuon takia, että syödään vaan itse leivotut herkut jos ei todella just ole vieraita tulossa.

Itse ajattelin tänä vuonna tehdä piiiitkästä aikaa simaa. Ostin ihan sangonkin sitä varten :lol:

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Vappu

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 18 Huhti 2016, 21:41

Olen ennen leiponut itse munkkeja mutta en taida jaksaa tänä vuonna :oops:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Vappu

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 19 Huhti 2016, 09:21

.................................

Omppu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 738
Liittynyt: 21 Syys 2010, 15:01
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Vappu

Viesti Kirjoittaja Omppu » 19 Huhti 2016, 19:03

Minä teen munkkeja ja kylmiä vartaita (lihapullia, nakkeja, juustoa, viinirypäleitä, paprikaa ja melonia) jo tiistain perhekahvilaan (vastuuvuoron kanssani jakava tekee siman) ja varmaan vielä viikonlopuksikin. Tukilapset tulevat todennäköisesti silloin myös, joten kotona olemme ja puita teemme (omat muksut hoidossa silloin), jos tytöt eivät tule ja muuten touhuamme heidän kanssaan. Saas nähdä viitsiikö sitä lakkeja edes kaivaa esiin. Naamiaisia vietämme perhekahvilassa, mutta meiltä pukeutkoot nuo naperot. Ruokia en ole miettinyt. Nakit ja perunasalaatti olisi perussettiä ja fondue toki myös, mutta katsellaan. Syömässäkin pitäisi ehtiä käydä, mutta voi olla, että ravintolaruoka kyllästyttää ensi viikonlopun jäljiltä. Brunssiakin voisi tehtailla sunnuntaiksi, jos tukilapset eivät silloin tule.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut juhlat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa