Isäinpäivä

Virittäydy juhlatunnelmaan muulloinkin kuin jouluna!
Vastaa Viestiin
Avatar
katinka
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 947
Liittynyt: 23 Elo 2007, 13:33

Re: Isäinpäivä

Viesti Kirjoittaja katinka » 10 Marras 2011, 07:10

omalle isälleni soitellaan ja miehen isän haudalle viedään kynttilä.

omalle miehelleni lasteni puolesta olen perinteitä kunnioittaen ostanut lakkaliköörikonvehteja. ihan joka vuosi niiden löytäminen ei ole helppoa, mutta nyt n iitä on! isäinpäivää vietän iltavuorossa, aamu saadaan huilata rauhassa, mieskin vapaalla.

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Isäinpäivä

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 11 Marras 2011, 00:40

Minulla ei noin periaatteessa ole ketään, ketä juhlia. Äitini miehelle kuitenkin leivotaan kakku. Ensimmäistä kertaa annan hänelle myös kortin, mutta en tietenkään omissa nimissäni (kun ei sellaista sukulaisuussuhdetta kuitenkaan ole)... Eli siis kissat antavat "ukille" kortin, löysin aivan kolmikkoani kuvaavan mahtavan kortin tänään Tiimarista enkä voinut vastustaa kiusausta :lol:

Onneksi on jo oppinut ymmärtämään, että minulta tuollaista voi jo ihan odottaakin :razz:

Avatar
miimuski
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 483
Liittynyt: 07 Marras 2011, 11:40
Paikkakunta: Iittala/Hämeenlinna

Re: Isäinpäivä

Viesti Kirjoittaja miimuski » 11 Marras 2011, 10:31

Meillä lapset tehny isille kortin ja itse teen aamuisen sitten ja kakku väsätään sunnuntaina. Hommasin sitten isänpäivä lahjaks miehelle liput suomi-venäjä jääkiekko peliin helmikuussa mikä pelataan olympiastadionilla eli luulis kelpaavan miehelle kun niin harvoin pääsee jääkiekkoa katsomaan paikanpäälle

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Isäinpäivä

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 13 Marras 2011, 22:26

Tänään vietettiin meidän pikkuperheen ensimmäistä isänpäivää. Isukki sai normaalia tuhdimman aamupalan: tein leipiä valmiiksi, paiston kananmunia ja pekonia ja tietenkin sitten kahvit ja tuoremehut siihen päälle. Iltapäivästä sitten syötiin jäätelökakkua. Lahjaksi olin hommannut ISÄ -tekstillä varustetun pyyhenipsun, tällä meidän iskällä kun on paha tapa pölliä muiden pyyhkeet :mrgreen:

tupuna
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 110
Liittynyt: 31 Loka 2008, 11:07
Paikkakunta: Turku

Re: Isäinpäivä

Viesti Kirjoittaja tupuna » 14 Marras 2011, 17:22

Meillä ei ole muita juhlittavia kuin oma isäni, isoisiä ja appiukkoa muistettiin kynttilöillä haudoilla... Isälle tein kortin ja lahjaksi vietiin iso ämpärillinen talipalloja :lol: kun ei mitään muuta lahjaa keksitty, kun hänellä on jo ihan kaikkea. Tuo menee ainakin käyttöön kun tykkää lintuja ruokkia!

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Isäinpäivä

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 22 Loka 2012, 19:39

Isäinpäiväkin alkaa kohta olemaan nurkan takana, mites meinasitte tänä vuonna juhlia kyseistä juhlaa?

Meillä juhlitaan isänpäivää ekaa kertaa tänä vuonna ja miehelle onkin jo lahja ostettuna ja paketoitu :lol: Hommasin Fingerpori- kalenterin ensivuodelle sekä nahkalompakon, jonne sujautin 50€ sisään. Saa ostaa sitten mitä itse haluaa.
Meinasin vielä pojasta ottaa muutaman valokuvan, korttia ajatellen. Ehkä samantyylinen kortti tehdään sitten ukille kans.
Vielä en tiedä, mitä mies aikoo isälleen ostaa :hmm:

Mutta sen kummemmin ei meillä tuota päivää juhlita, ostan ehkä jonkun pienen kakun niin se riittää :lol:

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Isäinpäivä

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 22 Loka 2012, 19:56

Minulla ei ole isää eikä ukkejakaan muistettavaksi (yksi ukki olisi tosin elossa, mutta ei olla tekemisissä oltu juurikaan koskaan), mutta kyllä minä olen nyt viime vuosina kakun leiponut äitini miehelle. Hänen lapsensa ovat useimmiten käyneet kylässä, niin on ollut jotain kahville. Enemmänhän se on kuitenkin tosiaan heidän juhlansa eikä minun. Lisäksi olemme yleensä käyneet syömässä jossakin ja siellä olen minäkin ollut mukana. Tänä vuonna isänpäivä taitaa sattua juurikin Oulun joulutreffien jälkeiselle sunnuntaille, joten senkään takia suurempia ohjelmanumeroita ei ole tiedossa.

Jotenkin isänpäivä saa minut aina alakuloiseksi, vaikka syksy muutoin onkin mukavaa aikaa. Siitäkin huolimatta se tuo ehkä sen tunteen mieleen, kun ala-asteen loppupuolella piti vielä askarrella isänpäiväkortteja eikä minulla ollut enää ketään kenelle askarrella. Siinä oli jotenkin tukala olla, kun loppu luokka askarteli kortteja ja jotain lahjoja, eikä itsellä ollut oikein mitään tekemistä :roll:

Avatar
saveka
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 887
Liittynyt: 26 Elo 2007, 12:58

Re: Isäinpäivä

Viesti Kirjoittaja saveka » 29 Loka 2012, 08:52

Poikkeuksellisesti teen tänä vuonna isänpäiväkakun jo tulevana sunnuntaina koska silloin vanhempanikin ovat meillä viikonlopun ja maanantaina jatkavat matkaa hki-vantaan lentokentältä etelä-amerikkaan. Kakun lisäksi oma isäni saa kortin minulta ja lapsilta.

Oikeana isänpäivänä miehen isää muistetaan viemällä kynttilä haudalle. Lapset taas muistavat isiä itse tekemillään jutuilla :laav: .

Avatar
katinka
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 947
Liittynyt: 23 Elo 2007, 13:33

Re: Isäinpäivä

Viesti Kirjoittaja katinka » 29 Loka 2012, 09:12

mä kotiudun isäinpäivänä puol kolme aamuvukista kottiin ja isännyys lähtee niihin aikoihin lypsylle. ei siis mitään erikoista tuolle päivälle. aamulla ehdin kyllä suukon suikkasemaan lasteni isille. omalle isukille soittelen illankahussa. miehen isälle käydään laittamassa kynttilä haudalle, kun päivän kiireet on ohi kummallakin.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Isäinpäivä

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 29 Loka 2012, 09:23

...........................

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut juhlat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa