Itsenäisyyspäivä

Virittäydy juhlatunnelmaan muulloinkin kuin jouluna!
Vastaa Viestiin
Muikkis
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2361
Liittynyt: 17 Elo 2008, 16:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Itsenäisyyspäivä

Viesti Kirjoittaja Muikkis » 06 Joulu 2008, 22:50

Meilläkään ei ole juuri koskaan sillä tavalla juhlittu itsenäisyyspäivää. Ei mitään juhlaruokia tms.. Sinivalkoisia kynttilöitä ikkunalla on aina poltettu, muuten ei. Ehkä pullaa ja/tai pipareita kahvin kanssa, ei muuta.

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Itsenäisyyspäivä

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 07 Joulu 2008, 07:04

Meillä on kotikotona ruukannut olla jotain ns. parempaa ruokaa itsenäisyyspäivän kunniaksi. Nyt sitten kans tein vähän parempaa ruokaa ja päivällä otettiin kuoharit Suomen kunniaksi :)

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Itsenäisyyspäivä

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 25 Marras 2009, 22:07

Minä meinasin täksi itsenäisyyspäiväksi tehdä karjalanpaistia, niin tietää tartteeko jouluksi itse tehdä vai ryövätäänkö anoppilasta :lol:
Ja linnan juhlat pitää tietysti katsoa.
Ehkä voisi myös pipareita tehdä aamusta :see:

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsenäisyyspäivä

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 06 Joulu 2009, 17:36

Mites itsenäisyyspäivän viettonne on sujunut tänä vuonna? Itse olen askarrellut joulukortteja aamuyhdeksästä saakka aina tähän asti, nyt ovat valmiita kirjoitettavaksi :see: Syötiin lounaalla itsenäisen Suomen kunniaksi ihanat pippuripihvit salaattipedillä ja palan painikkeeksi punaviiniä. Linnan juhlien kanssa tarjoolla on luumujäätelöä ja eilen leivottuja pipareita :inlaav: Kyllä tämä itsenäisyyspäivä on kiva pyhä :see:

Kohta pitääkin sytytellä kaksi kynttilää, kello on kahtakymmentäviittä vaille kuusi :gaggu:

Avatar
athella
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2134
Liittynyt: 04 Heinä 2009, 15:43
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Itsenäisyyspäivä

Viesti Kirjoittaja athella » 06 Joulu 2009, 17:50

Minä kirjoittelin hieman esseetä tuossa aikaisemmin päivällä. Huomenna sitten paniikissa loppuun. :lol: Tuntematon sotilas tuli myös katsastettua. Enpä ollut ennen kiinnittänyt huomiota elokuvan nerokkaaseen dialogiin (yläasteella piti lukea ko kirja, mutta jäi vähän... huonolle lukemiselle silloin, voisi joskus lukaista uudestaan). Nyt laittelen täällä vähän evästä itselleni. Paahtopaistia ja perunamuusia kasvislisukkeella (paistettua porkkanaa, paprikaa ja sipulia). Pienen kuohuviinipullon ostin myös itselleni. Näitä on tarkoitus nautiskella samalla kun katson Linnan juhlia. :see:

Athella toivottaa kaikille oikein hyvää itsenäisyyspäivää! :hei:

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Itsenäisyyspäivä

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 06 Joulu 2009, 21:55

Minulla ei ihan itsenäisyyspäivä putkeen mennyt :mad: Ensinnäkin iski aamu 6 aikaan niin kamala närästyskohtaus ettei lääkkeet meinannut auttaa ollenkaan, joten kivun kourissa melkein puolille päivin olin. Ja menin sitten nukkumaan uudestaan :roll:
Puoli kahden maissa päästiin ylös ja aamupalan jälkeen tehtiin pipareita.

Sen jälkeen laitoin karjalanpaistin uuniin :roll: Ensinnäkin liian vähän suolaa ja liikaa vettä :lol:
Mutta ihan syötävää se oli. Tietääpähän jouluksi tehdä sen pikkusen eri tavalla :mrgreen:

Kuuden maissa vietiin pihalle ulkotulet ja seitsemän maissa päästiin syömään.
Pahimman ähkyn yli käytiin anoppilassa ja heillekin vietiin pipareita :smile:
Siellä sitten linnan juhlien pukujen loistetta hieman katsottiin ja välillä arvosteltiin aika kova äänisesti joitakin pukuja :mrgreen:

Muuten itsenäisyyspäivä meni kivasti, ja ehkäpä tuosta paistin teosta tulee itsenäisyyspäivänä tapa :wink:

Avatar
Joulujuristi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 184
Liittynyt: 29 Syys 2012, 22:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsenäisyyspäivä

Viesti Kirjoittaja Joulujuristi » 14 Loka 2012, 22:42

Tänään selailin Fazerin joulukuvastoa ja näin nämä:
Kuva
Ja nyt aloin innoissani suunnittelemaan Itsenäisyyspäivä "menua". Ajattelin illemmalla syödä avopuolisoni kanssa pieniä karjalanpiirakoita munavoilla, nakkeja sekä noita kuvan suklaakonvehteja =)

Mikä teidän mielestänne on hyvä suolainen naposteltava Itsenäisyyspäivänä?

Muikkis
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2361
Liittynyt: 17 Elo 2008, 16:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Itsenäisyyspäivä

Viesti Kirjoittaja Muikkis » 15 Loka 2012, 09:11

Mä ajattelin, että voisin tehdä kinkkukierteitä Itsenäisyyspäivän iltaherkkutteluun.

Mä odotan ainakin kovasti Itsenäisyyspäivää. Se on jotenkin niin juhlava päivä (vaikka
meillä ei mitenkään erityisesti sitä juhlita, muuten kuin kynttilöitä polttamalla ja syömällä
vähän herkkuja kotona kahden kesken), siitä alkaa se lopullinen odotus :laav:
Siinä päivässä on vaan sellainen tunnelma, vaikka ei juuri mitään tekisikään :mrgreen:

Avatar
Kultasiipi
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 719
Liittynyt: 10 Touko 2012, 21:00

Re: Itsenäisyyspäivä

Viesti Kirjoittaja Kultasiipi » 17 Loka 2012, 13:23

Itsekin miellän itsenäisyyspäivän jotenkin juhlavaksi, vaikkei meillä sitä miten erityisesti vietetäkään. Kynttilät sytytetään ja linnan juhlia katsotaan, mutta ei muuta oikeastaan. Hieman saatetaan herkutella fazerin suomisuklailla jos on ja joskus on ollut jotain spessumpaakin tarjolla.
Joulun taika taitaa lopullisesti laskeutua itsenäisyyspäivänä, kun silloin tuntuu kaikki niin ihmeelliseltä ja ihana joulufiilis usein valtaa mielen. :see: Ja sen jälkeen joulu on jo niin lähellä :laav:

Avatar
inkivääri
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 435
Liittynyt: 11 Marras 2012, 19:59

Re: Itsenäisyyspäivä

Viesti Kirjoittaja inkivääri » 14 Marras 2012, 02:51

Enpä ole koskaan oikein viettänyt itsenäisyyspäivää.
Paitsi kerran, silloisten kämppisten kanssa. Tehtiin kolmen ruokalajin illallinen ja kuunneltin Finlandia-hymniä ^^
Yleensä tulee Linnan juhlia tiirailtua, Tuntematonkin useimmiten. Siinäpä se.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut juhlat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa