Pääsiäinen

Virittäydy juhlatunnelmaan muulloinkin kuin jouluna!
Vastaa Viestiin
AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Pääsiäinen - ota ilo irti siitäkin!

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 02 Maalis 2011, 11:01

Viime pääsiäinen meni remontoinnin merkeissä, eikä tänäkään vuonna taida olla kummempaa luvassa.
Kiva kuitenkin laittaa kotia kevätasuun ja laitella vähän valoisampaa sisustusta.
Kynttilät meillä palaa pääsiäisenäkin, vaikka siitä ei olekaan kuin viikko vappuun.

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Pääsiäinen - ota ilo irti siitäkin!

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 02 Maalis 2011, 15:57

Meillä pääsiäinen on oikeastaan vuoden toiseksi suurin juhla ainakin siltä kantilta, kuinka siihen panostetaan.

Aikaisemmin olen koristellutkin paljon kotia, mutta nyt noiden pikkukissojen takia ei tule laitettua oikeastaan mitään. Kissanruohoonkaan ei viitsi laittaa tipuja koristeeksi :lol:
Yleensä pääsiäisen aikaan olen laittanut kunnon pääsiäisaterian ja kutsunut äitini ja hänen miehensä syömään. Myös muutenkin on tullut laitettua hieman parempaa ruokaa. Vasta viime vuonna lammas löysi tiensä pääsiäispöytäämme.
Yökirkko kuuluu myös tiiviisti pääsiäisperinteeseemme.

Hirveästi kiinnostaisi pääsiäispaasto. Ei uskonnollisessa mielessä, mutta tuntuisi mielenkiintoiselta kokeilla!

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Pääsiäinen - ota ilo irti siitäkin!

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 03 Maalis 2011, 11:44

^Mitkä ruoka-aineet ovat kiellettyjä paaston aikana?
Punainen liha ainakin, entäs muut?

pipsa-poro
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 616
Liittynyt: 24 Elo 2008, 17:03
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Pääsiäinen - ota ilo irti siitäkin!

Viesti Kirjoittaja pipsa-poro » 03 Maalis 2011, 22:27

AdiraGee kirjoitti:^Mitkä ruoka-aineet ovat kiellettyjä paaston aikana?
Punainen liha ainakin, entäs muut?
Punainen liha, alkoholia sisältävät juomingit, oluet, viinit, väkevät, makeat herkut (karkki, pullat, makeat leivonnaiset)..

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Pääsiäinen - ota ilo irti siitäkin!

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 08 Maalis 2011, 17:39

Ja jotkut jättävät esim. kofeiinin pois.

Itse ajattelin vähän soveltaa tätä paastoa, juon teetä niinkuin ennenkin. Muutamana päivänä täytyy syödä lihaakin, kun lupasin tehdä esim. lihapullia täällä äitini luona. Samoin erästä hirviruokaa, joka on bravuurini. Aion myös vähentää hiilihydraatteja ruokavaliostani. Joten ruokavalioni tulee sisältämään paljon kasviksia ja kalaa, palkokasveja, maitotuotteita jne. Vähimmissä määrin mitään makeaa, mutta ostin silti varalta makeutusainetta. Olen myös ostanut yhdessä välissä Nutrilet-ruokia, joten niillä korvaan jokusen aterian tänä aikana.

Luotan siihen, että koska ei ole pidemmästä ajasta kyse, niin ei ehdi tulemaan pahasti ruoka-ainevinoumia :mrgreen:

pipsa-poro
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 616
Liittynyt: 24 Elo 2008, 17:03
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Pääsiäinen - ota ilo irti siitäkin!

Viesti Kirjoittaja pipsa-poro » 09 Maalis 2011, 20:02

Anewielh kirjoitti:Ja jotkut jättävät esim. kofeiinin pois.

Itse ajattelin vähän soveltaa tätä paastoa, juon teetä niinkuin ennenkin. Muutamana päivänä täytyy syödä lihaakin, kun lupasin tehdä esim. lihapullia täällä äitini luona. Samoin erästä hirviruokaa, joka on bravuurini. Aion myös vähentää hiilihydraatteja ruokavaliostani. Joten ruokavalioni tulee sisältämään paljon kasviksia ja kalaa, palkokasveja, maitotuotteita jne. Vähimmissä määrin mitään makeaa, mutta ostin silti varalta makeutusainetta. Olen myös ostanut yhdessä välissä Nutrilet-ruokia, joten niillä korvaan jokusen aterian tänä aikana.

Luotan siihen, että koska ei ole pidemmästä ajasta kyse, niin ei ehdi tulemaan pahasti ruoka-ainevinoumia :mrgreen:
Pipsa-porolla :poroo: on pakastimessa hirvenlihaa sekä jauhelihana että.. no mikähän ruhonkohta se olisi, paistina kuitenkin :mrgreen: .... Laitatko hirvibravuurisi reseptiä :smile: .. hirvi..sorry sukulainen :oops: .. on kevyttä liharuokaa

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Pääsiäinen - ota ilo irti siitäkin!

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 11 Maalis 2011, 18:14

^Toki laitan, kaivan ohjeen esiin viikonlopun aikana! :) Ei meinaa nimittäin tarkat määrät pysyä niin hyvin muistissa :lol:

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Pääsiäinen - ota ilo irti siitäkin!

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 24 Huhti 2011, 12:31

Meillä jäi nyt sitten ensimmäistä kertaa moneen vuoteen yökirkko väliin, harmittaa :-| Toki Felix-kissan terveys on etusijalla, mutta ei tämä nyt taas niin pääsiäiseltä tunnu. Ei olla oltu lainkaan kotona (en kykene lääkitsemään kissaa yksinään, varsinkin kun lääkitseminen tapahtuu monta kertaa päivässä, niinpä olemme taas äitini luona), ollaan oltu paljon lääkärissä, ei tullut käytyä siellä kirkossa, eikä pääsiäiskoristeitakaan ole kovin paljoa tuon kissakolmikon takia. Ainoastaan ruoat ovat viitanneet kunnolla pääsiäiseen, mutta eivät ne yksinään oikein jaksa kantaa tunnelmaa harteillaan, varsinkin kun koko ajan on huolta.

Avatar
White Christmas
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1557
Liittynyt: 12 Marras 2008, 14:50
Paikkakunta: Vieremä

Re: Pääsiäinen

Viesti Kirjoittaja White Christmas » 24 Tammi 2012, 17:44

Nyt oli jo pakko tulla pääsiäisestä hupattamaan tänne...onhan se kuitenkin JOULUN jälkeen toiseksi paras juhla :mrgreen:
Tänä vuonna se näkyy osuvan Huhtikuun alkupäähän...Pitkäperjantai on 6.4.
9.4. on minun ja mieheni hääpäivä :laav: Ihana saada juhlistaa sitä pääsiäisen aikaan :see:
Viime vuonna askartelin oranssista kartongista luudalla lentäviä upean näköisiä noita-akkoja, ja mustasta kartongista kissoja, sekä suuria kahvipannuja :mrgreen: Niitä sitten kiinnittelin ikkunoihin ja kaappien oviin. Itse pääsiäiskoristeita minulla ei kuitenkaan ole juuri nimeksikään, joten niiden hankinta on tänä vuonna ehdottomasti edessä :roll:
Kinder-munista meillä tykkää kaikki...joten todellakin olen niitä hankkinut aina jopa pari kennollista!! Muksu tykkää myös Rölli-munista :see:
Minkälaisia ruokia olette pääsiäisen aikaan laittaneet...kenties muutakin kuin lammasta? Meillä se ei jostain syystä uppoa.... :roll: Ideoita otetaan vastaan :mrgreen:

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Pääsiäinen

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 01 Helmi 2012, 15:44

Kyllä minä laitan kanssa kodin "pääsiäisasuun" vaikka pääsiäispyhät meneekin reissaillessa. Vähän siis koristuksia sinne tänne ja vaaleita ja pastellinsävyisiä tekstiilejä, ovelle pääsiäiskranssi.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut juhlat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa