Pääsiäinen

Virittäydy juhlatunnelmaan muulloinkin kuin jouluna!
Vastaa Viestiin
Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Pääsiäinen

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 19 Helmi 2012, 15:39

Minäkin odottelen jo kovasti pääsiäistä!

Pääsiäispaasto alkaa näillä ajoin, joten pianhan tämäkin juhla on jo ovella. Suunnitelmat ovat ihan perinteiset; yökirkko, Harry Potter-leffoja, suklaamunia ja muita herkkuja, koristuksia ja muutaman pääsiäiskortin lähetän myös.

Ruokasuunnitelmat kuuluvat aina hyvin tiivisti minun juhlapyhiini, joten toki on tullut mietittyä myös pääsiäisruokiakin. Ainakin lammas ja uunissa paahdetut kasvikset ovat yhden päivän ruokana ja kanasta valmistettu ruoka toisena päivänä. Juustokakkuja olen myös suunnitellut tekeväni, mango-persikkakakun ja limekakun.

Leea
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1533
Liittynyt: 21 Marras 2008, 09:53

Re: Pääsiäinen

Viesti Kirjoittaja Leea » 19 Helmi 2012, 18:36

Ugh! Pitäisi ryhtyä täälläkin pääsiäistä suunnittelemaan, jos tänä vuonna saataisiin juhlistettua vähän runsaampien pöydänantimien kera. Muutaman vuoden ajan ollaan ruokaan koetettu panostaa, mutta itse pyhinä on aina jokin välttämätön tekeminen pilannut pääsiäisestä nauttimisen.

Suklaamunia hankitaan tänä vuonna ehkäpä hyvinkin rajoitetusti, pääsiäispupun tuomisia odotetaan siitäkin edestä.

Ja tänä vuonna aion viimeistään pääsiäiseksi hankkia narsisseja! (Koska niille narsisseille on tällä kertaa täydellinen paikka tiedossa :mrgreen: )

Avatar
athella
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2134
Liittynyt: 04 Heinä 2009, 15:43
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Pääsiäinen

Viesti Kirjoittaja athella » 20 Helmi 2012, 21:30

Itse en ole koskaan omaa kotia laittanut pääsiäisasuun. Pitäisiköhän tänä vuonna jotain? Jos ostaisi vaikka pari pientä koristetta ja narsissin? Suklaamunia ei tule hankittua, sillä ollaan Mörön kanssa molemmat toukokuuhun asti karkkilakossa ja suklaa on kiellettyjen herkkujen listalla. Sellainen tunne on, että jotain pientä voisi laittaa. :see:

Avatar
luminen
Tonttu
Tonttu
Viestit: 221
Liittynyt: 09 Loka 2011, 20:30
Paikkakunta: kouvola

Re: Pääsiäinen

Viesti Kirjoittaja luminen » 22 Helmi 2012, 20:59

mie olen todella huono koristelemaan pääsiäistä.koristeet kyllä löytyy,mutta ne ja rairuoho hieman unohtuu.kotikotona äiti kyllä koristeli talon vaikka kuinka pientä juhlaa varten ja pitäisi sitä omienkin lasten takia niin tehdä.Joku vuosi on koristeet ja joku vuosi ei,näin meillä.

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääsiäinen

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 23 Helmi 2012, 21:03

Tiimarista on muuten bongattu jo melkoiset määrät pääsiäiskamaa, ovat aika ajoissa tänä vuonna. Mutta kivahan niitä kynttilöitä ja oksia oli pyöritellä :mrgreen:

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Pääsiäinen

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 23 Helmi 2012, 21:14

^ Ja meidän Prismaan oli ilmestyneet suklaamunat. Apua, joko se pääsiäinen muka on kohta?! :oo

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Pääsiäinen

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 24 Helmi 2012, 21:40

Eihän pääsiäiseen ole enää nimeksikään aikaa, kaksi viikkoa ja kaksi päivää ja kolme viikkoa ja neljä päivää *seuraa päässälaskua, näitä on mietitty lomien takia!* eli viisi viikkoa ja kuusi päivää...

Menee hujauksessa :mrgreen:

Avatar
luminen
Tonttu
Tonttu
Viestit: 221
Liittynyt: 09 Loka 2011, 20:30
Paikkakunta: kouvola

Re: Pääsiäinen

Viesti Kirjoittaja luminen » 25 Helmi 2012, 16:22

pitäisiköhän sitä alkaa hamstraamaan suklaatimunia :woohoo:

joulusukka
Tonttu
Tonttu
Viestit: 237
Liittynyt: 15 Loka 2011, 17:54

Re: Pääsiäinen

Viesti Kirjoittaja joulusukka » 10 Maalis 2012, 17:30

Pääsiäinen on tosi jees! En ole tavannut mitenkään erityisemmin koristella kotia, mutta muuten ajatus pääsiäisen tulosta piristää aina. Ihana miniloma, herkuttelua ja levähtelyä tiedossa. Ehkä tänä vuonna mökkireissuakin, ken tietää! Meillä on tapana vaihtaa suklaamunia miehekkeen kanssa, eli ostetaan toiselle joku ylläri silloin. :D Pääsiäinen muutenkin merkitsee mulle kevään tuloa. Ihanaa <3

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääsiäinen

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 21 Maalis 2012, 08:27

No niin, nyt se pääsiäishörhötys iski tännekin :mrgreen: Eniten odotan pääsiäistä loman puolesta, jotta saisi nukkua univelkoja pois, ulkoilla ja toivottavasti nauttia vähän auringostakin :laav:

Kohta saa laittaa pääsiäisohran kasvamaan kissoille ja pääsee vaihtamaan kodin talvilookin keväisempään :woohoo: Allekirjoittaneen kohdalla tuo tarkoittaa verhojen, pöytäliinojen ja mattojen vaihtamista sekä kynttilöiden vaihtamista keväisempiin väreihin ja tuoksuihin. Tätä Marimekon kangasta olen katsellut vähän "sillä silmällä": Rairai

Nyt saa alkaa jo suunnitella pääsiäisen menua :peukku: Karitsan pihvit ajattelin ainakin ostaa rosmariiniperunoiden seuraksi ja jonkun ihanan suklaisen pääsiäiskakun aion kanssa leipoa. Pääsiäinen on ihana, koska siitä alkaa kevät ja kesän odotus :inlaav:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut juhlat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa