Joulupukin Pajakylä

Joulun on lomailun ja matkailun aikaa. Täältä löydät vinkit parhaisiin joulutapahtumiin ympäri Suomen!
Vastaa Viestiin
Avatar
pipari
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 985
Liittynyt: 20 Syys 2008, 11:48
Paikkakunta: Kemi

Re: Joulupukin pajakylä

Viesti Kirjoittaja pipari » 01 Syys 2010, 20:41

Itse kävin pajakylässä pari vuotta sitten syksyllä, vettä satoi ja joulu laulut raikasi. Ihana tunnelma sateesta huolimatta. Tänä vuonna tarkoitus murusen kanssa lähteä marras-joulukuussa sinne :)

tähtisade
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 57
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:49
Paikkakunta: Joulumaa

Re: Joulupukin pajakylä

Viesti Kirjoittaja tähtisade » 18 Loka 2010, 07:34

Mä haluaisin käydä täällä, mutta mies ei innostu. Meillä olisi joulukuussa pari viikkoa lomaakin...

Kampela
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 51
Liittynyt: 07 Elo 2010, 20:54

Re: Joulupukin pajakylä

Viesti Kirjoittaja Kampela » 18 Loka 2010, 16:47

Meillä tavoitteena päästä perheen kanssa tänne ennen joulua. :mrgreen:

Avatar
Joulumuori
Valvoja
Valvoja
Viestit: 455
Liittynyt: 23 Elo 2007, 11:17
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Joulupukin pajakylä

Viesti Kirjoittaja Joulumuori » 18 Loka 2010, 21:30

Minä oon käynyt kerran, joskus 90-luvulla kesällä. Se oli villiä nuoruutta se, ei oikein joulukaan tuntunut joululta joten se reissu meni vähän niinku hukkaan. :) Mutta nou hätä, tässä lähivuosina, jos ei jo tänä vuonna, korjataan asia ja käydää muksujen kanssa siellä. :)

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulupukin pajakylä

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 19 Loka 2010, 07:44

...................................

Avatar
Serene
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 870
Liittynyt: 26 Elo 2010, 16:25

Re: Joulupukin pajakylä

Viesti Kirjoittaja Serene » 19 Loka 2010, 10:03

Me käytiin jouluna 2008 viimeksi ja itse se kuvaaminen pukin kanssa ei maksa mitään - sen sijaan jos haluat kuvan lunastaakin itsellesi niin siitähän saa maksaa :roll: Muistaakseni vaihtoehtoja kuville oli, me otettiin 1 iso ja se maksoi S-etukortilla saadun alennuksen kera reilut 22€.

Avatar
Pati
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 53
Liittynyt: 31 Loka 2010, 13:27
Paikkakunta: Joulupukin naapurissa

Re: Joulupukin Pajakylä

Viesti Kirjoittaja Pati » 03 Marras 2010, 07:02

Me ollaan lasten kanssa menossa nyt viikonloppuna moikkaamaan joulupukkia. Santaparkiin ei mennä kun liput oli aika suolaiset :oo . Mut pikkujätkät on varmaan ihan tyytyväisiä kun näkevät joulupukin. Onhan se paikka melkoisen "kaupallinen" eli myytävää on laidasta laitaan ja raha kiertää.

Tonttu92
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 9
Liittynyt: 26 Syys 2010, 18:08

Re: Joulupukin Pajakylä

Viesti Kirjoittaja Tonttu92 » 12 Marras 2010, 22:37

Kerrohan sitten minkälaista siellä nykyään on... Siskonlapsien (5v ja 8v) kanssa ollu tarkotus tänä jouluna käydä siellä joulupukkia morjestamassa, ei vain tekisi mieli ajaa +400 kilsaa jos siellä ei ole mitään erikoista...

Avatar
Pati
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 53
Liittynyt: 31 Loka 2010, 13:27
Paikkakunta: Joulupukin naapurissa

Re: Joulupukin Pajakylä

Viesti Kirjoittaja Pati » 13 Marras 2010, 15:33

Viimeviikola tosiaan pajakylässä käytiin. Ja kokemus oli..noh, pettymys. Kaupallisuus ärsytti kaikkein eniten. Pojat istahti pukin viekkuun, pukin kanssa poristiin noin kolme minuuttia, otettiin valokuva. No kuvien hinnat oli kolmenkympin luokkaa ja videonkin olisi saanut kun olisi lisännyt hintaa vielä lisää. Olihan sinne tehty polku pukin luokse ja siellä oli kivan jännittävää. Mutta mua se liiallinen kaupallisuus ärsytti todella. Pojat ei paljon pukista piitanneet, enemmän ne odottivat Hevisauruksen keikkaa.

Avatar
pikkukettu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 465
Liittynyt: 04 Marras 2007, 13:28

Re: Joulupukin Pajakylä

Viesti Kirjoittaja pikkukettu » 21 Loka 2011, 15:02

Me käytiin Joulupukin pajakylässä viime vuoden marraskuun lopulla.

Joulupukin luokse oli n. 30 min. jonot. Joulupukin luokse meno oli kammottava (niin epäaito :shock: ) ja meillä poika hieman pelkäsi niitä outoja ääniä mitä siellä kuului.
Itse tapaaminen on ilmainen, mutta itsehän siellä ei saa kuvia ottaa, joten jos haluaa muiston tapaamiseta pitää ostaa itselleen se kuva mikä jokaisesta seurueesta otetaan joululupukin kanssa. Kuva maksoi muistaakseni jotain 25e. Me otettiin kuva, että jäi lapsille edes joku muisto tuosta tapaamisesta.

Pääpostissa käytiin myös. Pääposti olikin aivan toista luokkaa kuin tuo Joulupukin tapaaminen. Pääposti oli mukava, rauhallinen ja tunnelmallinen.

Otettiin tietenkin jokaisesta kuvat myös Napapiirillä. :mrgreen:

Mitään muutapa tuolla ei oikein ollutkaan. Tavallisia joka turistirysän krääsäkauppoja.
Yhen yhtään poroa ei näkynyt koko alueella, eikä juuri mitään muutakaan elämää.
Santa Park ei ollut tuolloin auki, joten siitä ei ole kokemusta.

Lähialueella on Ranuan eläinpuisto ja sitä voin kyllä aivan ehdottomasti suositella. Käytiin siellä miehen ja pikkusisaruksieni kanssa jokunen vuosi sitten ja ainakin silloin paikka oli todella kiva. Toivottavasti se on edes pysynyt entisellään, koska sinne meinataan suunnata ehkäpä ensi kesänä omien lasten kanssa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulumatkailu + tapahtumat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa