Joulu laivalla

Joulun on lomailun ja matkailun aikaa. Täältä löydät vinkit parhaisiin joulutapahtumiin ympäri Suomen!
Vastaa Viestiin
Avatar
White Christmas
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1557
Liittynyt: 12 Marras 2008, 14:50
Paikkakunta: Vieremä

Joulu laivalla

Viesti Kirjoittaja White Christmas » 07 Heinä 2010, 18:34

Suunniteltiin että lähdettäisiin jouluksi laivalle Helsingistä Tukholmaan 23.-25-12. tai 24.-26.12. , 2 yötä laivalla Silja Serenadella/Symphonylla ja risteilee vielä pidemmän kaavan mukaan :see:
Hintaan kuuluu illalliset, brunssit, glögit ja jokaiselle matkustajalle joululahja :mrgreen:
Mitä olette asiasta mieltä ja onko muilla kokemuksia joulusta laivalla?
Ihana olisi kerrankin päästä valmiin pöydän ääreen, tehdä jouluostoksia ja vain olla/rentoutua. :razz: Ajattelin että kun valmistuminen on 23.päivä niin ei tarvitsisi juhlia heti järkätä ja koulun takia en oikein kerkeä kotona kunnolla joulua laittamaan... tyrmääkö tuo risteily siis koko joulun idean???? :roll:

freiska
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 728
Liittynyt: 07 Syys 2007, 22:13
Paikkakunta: hanko

Re: Joulu laivalla

Viesti Kirjoittaja freiska » 07 Heinä 2010, 21:09

no ei välttämättä tyrmää jos olette perheen kera liikkeellä niin mikäs siinä .saa syödä rauhassa toisten tekemää toivottavasti hyvää ruokaa ja rentoutua ihan rauhassa.saa jättää kiireen nurkkaan.ja olla vaan.

Leea
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1533
Liittynyt: 21 Marras 2008, 09:53

Re: Joulu laivalla

Viesti Kirjoittaja Leea » 08 Heinä 2010, 16:38

Saahan Jouluihin kuulua vähän vaihteluakin.

Mulla on haaveena, että joku joulu lähdettäisiin tavalla tai toisella valmiiseen pöytään. Mutta ei vielä vuosiin, kun jotenkin tuntuu että pienen lapsen kanssa on tarpeen tunnelmoida kotona. Jos jää lapselle kotiin liittyvät Joulu-muistot, niin se ehkä aikuisenakin tulee kotiin Joulun viettoon. :lol:

Avatar
nonna
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2757
Liittynyt: 23 Loka 2007, 12:47
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Joulu laivalla

Viesti Kirjoittaja nonna » 08 Heinä 2010, 19:32

Ei se joulun ideaa tyrmää, sinne vaan. Kiireisen syksyn jälkeen voisi olla aika mukavaa antaa muiden hoitaa kaikki järjestelyt. Notkuvat joulupöydät, ne pehmeät valkoiset lakanat. Saa ottaa rennosti ja keskittyä vain kaikesta nauttimiseen. Ei ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa tapaa viettää joulua.

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulu laivalla

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 09 Heinä 2010, 20:53

Eiköhän teidänkin perheellä ole vielä niin monta joulua edessä, että yhden voi käyttää hieman kokeellisemminkin. Erilaisen joulun jälkeen tietää enemmän siitä, että onko perinteisemmän vai modernimman joulunvieton ystävä :see: Tsemppaan teitä laivajouluun ihan jo senkin takia, että voit sitten jakaa kokemuksenne meidän kanssamme :mrgreen:

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Joulu laivalla

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 24 Heinä 2010, 22:33

Kokeilkaa ihmeessä, jos siltä tuntuu :)

Valmis joulupöytä olis toisaalta ihana, toisaalta tykkäänkin laittaa kaiken itse. Eli periaatteessa voisin lähteäkin laivalle, toisaalta tuntuu siltä, etten voisi lähteä kotoa minnekään...

Kerro sitten, millainen kokemus oli :)

pipsa-poro
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 616
Liittynyt: 24 Elo 2008, 17:03
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Joulu laivalla

Viesti Kirjoittaja pipsa-poro » 21 Elo 2010, 23:02

Anewielh kirjoitti:Kokeilkaa ihmeessä, jos siltä tuntuu :)

Valmis joulupöytä olis toisaalta ihana, toisaalta tykkäänkin laittaa kaiken itse. Eli periaatteessa voisin lähteäkin laivalle, toisaalta tuntuu siltä, etten voisi lähteä kotoa minnekään...

Kerro sitten, millainen kokemus oli :)
Pipsa-poro :poroo: on samaa mieltä, jokainen voi kokeilla monenlaisia joulunviettotapoja. Onhan se helpottavaa kun kaikki on valmiina ja eiku ruokapöytään. Ja mitä olen risteilyohjelmia katsellut, siellähän on monenlaista ohjelmaa tarjolla, on pukki, joulukirkko, perinteiset ruoat sun muuta :smile: :see:. Ja jos tuntui että ei ollut minun juttuni, seuraavan joulun järjestää toisella tavalla :smile: .

Avatar
White Christmas
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1557
Liittynyt: 12 Marras 2008, 14:50
Paikkakunta: Vieremä

Re: Joulu laivalla

Viesti Kirjoittaja White Christmas » 15 Syys 2010, 07:57

Kiitos kaikille kommenteistanne :hei: Niin se on, että tämä perhe suuntaa jouluksi Silja Serenadella Tukholmaan :mrgreen: Lähdemmekin jo 23.päivä ja tulemme joulupäivänä niin ei tarvitse istua aattoa junassa...kun se minun valmistujaispäivä siirtyikin 22. päivän kohdalle :roll:
Mutta IHANAA...KOHTA ON TAAS JOULU!!! :laav: :laav: :laav:

Avatar
Satutonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 545
Liittynyt: 31 Elo 2008, 13:50
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Joulu laivalla

Viesti Kirjoittaja Satutonttu » 19 Syys 2010, 10:09

Me olimme perheen kanssa Tukholman risteilyllä jokunen joulu sitten. Lähdimme jouluaattona ja palasimme Tapanina. Positiivista oli se, että pääsi valmiiseen pöytään syömään, lapset saivat koristella joulukuusen ja saivat tonttulakit täynnä krääsää. Pukki oli laivalla ja olin ottanut hyttiin pienen koristekuusen ja muutaman joululahjan :see: Joulupäivänä olimme varanneet Tukholman kaupunkikierroksen, lunta ei siellä tietenkään ollut mutta aurinko paistoi ja oli kuulas päivä, kaunista siihen verrattuna minkälaista Helsingissä oli ollut edellisenä päivänä. Kaupunki oli aivan "kuollut", mutta siellä oli kiva istua bussin kyydissä ja katsella kotien ikkunoita. Mitä muutakaan siellä joulupäivänä olisi voinut tehdä, kun kaikki paikat olivat kiinni. Negatiivisenä voin sanoa sen, että joulutunnelmaa ei hirveästi päässyt valitettavasti syntymään, silloin heti ajattelin, että ensi vuonna koti ja perinteet, ei enää ikinä laivalle. Mutta nyt on mieli taas muuttunut ja voisin jopa harkita taas jonkun joulun viettäväni laivalla :see:

White Christmas: Oma asenne ratkaisee kovasti miltä joulu laivalla tuntuu, oikein ihanaa laivajoulua teille, tule kertomaan mitä itse olit mieltä, kunhan joulu on ohi :see:

Avatar
White Christmas
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1557
Liittynyt: 12 Marras 2008, 14:50
Paikkakunta: Vieremä

Re: Joulu laivalla

Viesti Kirjoittaja White Christmas » 04 Loka 2010, 11:44

Kiitos Satutonttu vastauksestasi :see: Tuon joulutunnelman luomiseksi minulla on tarkoitus ottaa jouluvaloja mukaan jotta saan hytin koristella, muutamia jouluisia dvd elokuvia jotka kuuluvat joulu perinteisiimme, lahjoja mukaan jne. Suklaat saan ostettua hyttiin laivalta, ja laivalla järjestetään kauneimmat joululaulut johon aiomme osallistua. :see: Tukholman päässä olisi mahdollisuus mennä joulukirkkoon...mutta sinne meno jää nähtäväksi.... :roll: Ajattelimme että silloin kun laiva on maissa, niin herkutellaan ja saunotaan...rentoudutaan ja vaikka pelataan jotain yhdessä ym. :see:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulumatkailu + tapahtumat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa