Kuvien linkitys palstalle

Täältä löydät palstan käyttöön liittyviä ohjeita ja voit jättää ylläpidolle palautetta ja kehitysideoita.
Vastaa Viestiin
Larppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 22 Elo 2011, 17:34

Kuvien linkitys palstalle

Viesti Kirjoittaja Larppa » 16 Syys 2011, 07:56

Hei!

PÄIVITYS: Nyt img-nappi sovittaa kuvat palstalle, image-nappi on poistettu käytöstä.

Kuvien linkitystä on muutettu hieman, jotta ylisuuret kuvat eivät rikkoisi palstaa. Tästä lähtien kuvan lisäämiseksi pitää käyttää "Image"-nappia.

Se toimii muuten samoin kuin vanha "Img"-nappi, mutta automaattisesti pienentää palstaa leveämmät kuvat sopiviksi ja lisää niihin linkin, josta kuva aukeaa uuteen ikkunaan täysikokoisena. Joillain todella vanhoilla selaimilla kuvat eivät näy pienennettyinä. Jos näin käy, kannattaa päivittää uudempaan selaimeen.

Esimerkiksi:

Koodi: Valitse kaikki

[Image]http://3.bp.blogspot.com/_PiaBxRtpmkM/TLM4_5_qdkI/AAAAAAAABkM/E7-wAo_twU4/s1600/joulu.jpg[/Image]
Kuva

Avatar
joulu jalo juhla
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 366
Liittynyt: 05 Syys 2007, 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuvien linkitys palstalle

Viesti Kirjoittaja joulu jalo juhla » 17 Syys 2011, 19:07

:hei: Kiitos täytyy kokeilla piakkoin :jouulu:

freiska
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 728
Liittynyt: 07 Syys 2007, 22:13
Paikkakunta: hanko

Re: Kuvien linkitys palstalle

Viesti Kirjoittaja freiska » 18 Syys 2011, 11:43

tyhmä kysymys mut miten niitä saa laitettua noita kuvia. .pitääkö painaa sitä image nappia ennenkuin laitat sen kuvan vai mitä :?:
osaan siis hakea omista toidostoista mut tänne en osaa laittaa oikein kokoisena. laitan siis liian isona vieläkin. :roll:
sulla on kyllä esimerkki tossa mut jos ottaa kuvan omista kuva tiedostoista ?

Avatar
joulu jalo juhla
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 366
Liittynyt: 05 Syys 2007, 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuvien linkitys palstalle

Viesti Kirjoittaja joulu jalo juhla » 18 Syys 2011, 17:03

freiska kirjoitti:tyhmä kysymys mut miten niitä saa laitettua noita kuvia. .pitääkö painaa sitä image nappia ennenkuin laitat sen kuvan vai mitä :?:
osaan siis hakea omista toidostoista mut tänne en osaa laittaa oikein kokoisena. laitan siis liian isona vieläkin. :roll:
sulla on kyllä esimerkki tossa mut jos ottaa kuvan omista kuva tiedostoista ?

:hei: Se oliskin helppoa jos voisi suoraan tiedostoista liittää, mikä sattuisi kyllä minulle.Itsekkin olen "hätää" kärsimässä näitten kuvien kanssa :oo . Luulen tietäväni kuinka onnistuu, mutta saa Larppa selittää sen paremmin niin tulee oikein. :jouulu:

Avatar
joulu jalo juhla
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 366
Liittynyt: 05 Syys 2007, 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuvien linkitys palstalle

Viesti Kirjoittaja joulu jalo juhla » 18 Syys 2011, 17:50

joulu jalo juhla kirjoitti:
freiska kirjoitti:tyhmä kysymys mut miten niitä saa laitettua noita kuvia. .pitääkö painaa sitä image nappia ennenkuin laitat sen kuvan vai mitä :?:
osaan siis hakea omista toidostoista mut tänne en osaa laittaa oikein kokoisena. laitan siis liian isona vieläkin. :roll:
sulla on kyllä esimerkki tossa mut jos ottaa kuvan omista kuva tiedostoista ?

:hei: Se oliskin helppoa jos voisi suoraan tiedostoista liittää, mikä sattuisi kyllä minulle.Itsekkin olen "hätää" kärsimässä näitten kuvien kanssa :oo . Luulen tietäväni kuinka onnistuu, mutta saa Larppa selittää sen paremmin niin tulee oikein :jouulu: Kuva. Kokeilin kuinka kuva onnistui ja tuolta se vaikuttaa. Olen tallentanut kuvat http://kuvat.fi/ palveluun ja sieltä sitten liitänyt tänne " kopioi kuvan osoite" . Toivottavasti meni oikein :see: Testaan vielä uudestaan :hei:

Larppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 22 Elo 2011, 17:34

Re: Kuvien linkitys palstalle

Viesti Kirjoittaja Larppa » 18 Syys 2011, 18:41

Kuvat täytyy tosiaan ladata johonkin nettiin ennen tänne linkitystä. Vaihtoehtoisia palveluita on paljon, myös Facebookista saa kopioitua kuvalle linkin.

Avatar
joulu jalo juhla
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 366
Liittynyt: 05 Syys 2007, 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuvien linkitys palstalle

Viesti Kirjoittaja joulu jalo juhla » 18 Syys 2011, 19:43

:hei: Nyt täytyy "tyhmyys" paljastaa, etten osannut fb:sta ottaa linkkiä, mutta ei se mitään käytän vanhaa taktiikkaa :hei: :jouulu:

Avatar
Iloinen
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 84
Liittynyt: 07 Loka 2007, 18:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuvien linkitys palstalle

Viesti Kirjoittaja Iloinen » 18 Syys 2011, 19:57

Kuva

Testikuvaa

Keskiyön aurinko juhannuksena Hailuodossa

Avatar
Iloinen
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 84
Liittynyt: 07 Loka 2007, 18:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuvien linkitys palstalle

Viesti Kirjoittaja Iloinen » 18 Syys 2011, 19:59

Jee!!!
Nyt mä osaan tämänkin!

Kiitos Larppa, kun neuvoit, miten Facebookistakin saa kuvan tänne :smile:

(okei, tarvitsin vähän perheen nuorison apua myös :oops: )

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuvien linkitys palstalle

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 19 Syys 2011, 08:27

Hieno testikuva! :hei:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Palaute ja ohjeet”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa