Joulun karkit

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
Avatar
rittie
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 814
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:54

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja rittie » 13 Joulu 2015, 22:36

Nyt se on päätetty. Jouluksi ostetaan ensi viikolla Pätkis, Joulusuklaa ja se sinivalkoinen rasia Fazerilta. Meillä oli jossain putiikissa (kun vain muistaisi missä) tarjous kolmesta rasiasta kympillä. Niiden lisäksi ostan yhden tummasuklaisen Aladdinin sekä jotain sellaista suklaata, jota ei koskaan ole ollut. Kuusen alle pakettiin laitan belgialaisia konvehteja. :see:

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja Katikki » 18 Joulu 2015, 17:56

Eka satsi fudgeja tehty, ai jestas että tulikin hyviä! Candy King, vapise!! :nam:

Lara__
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 58
Liittynyt: 07 Joulu 2012, 19:45
Paikkakunta: Salo

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja Lara__ » 23 Joulu 2015, 05:32

Mä päätin etten osta tänävuonna kaupasta namuja ollenkaan!
Sen sijaan olen nyt itse tehnyt lakritsifudgea, kookosmuropaloja, omenamarmeladeja, sellasia pähkinäjuttuja, kahta sorttia raakasuklaata, sekä amarettomarinoituja luumuja suklaakuorrutteella. :jouulu:
Ja ainahan jostain tulee lahjaksi joku konvehtirasia, niin uskaltaisin epällä, ettei jouduta yhtään liian vähillä herkuilla joulua viettämään.. :-P

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 23 Joulu 2015, 12:08

Mulla on hämmentävä tilanne, kun ostin vain fazerina-boksin ja tsinuskitoffeeta. Lahjaksi sain yhden konvehtirasian ja jogurttisuklaata (mun lempparia!) on myös kuoriutumassa paketista, niin ei tarvinnut ostaa. Eka joulu ikinä, kun en ostanut yhtään konvehtirasiaa :see:

Avatar
Punakettu
Tonttu
Tonttu
Viestit: 137
Liittynyt: 07 Heinä 2013, 11:18
Paikkakunta: Espoo

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja Punakettu » 23 Joulu 2015, 12:33

Itseänikin ihmetyttää kuinka vähän tulikin ostettua suklaata :hmm:
Kaupasta tuli ostettua purkki Quality streeteja, rasia fazerin marmeladia, rasia fazerin mansikka-suklaa "konvehteja" ja pieni paketti after eighteja. Vanhemmille lahjaksi ostin boxin liköörikonvehteja :lol:

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 23 Joulu 2015, 22:20

Minä ostin budabestiä, juhlapöydän konvehteja, julia boxsin ja geishaa :nam:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 23 Joulu 2015, 23:27

...................................

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 27 Joulu 2015, 00:35

Joulun suklaina oli Rochereita, Wiener nougata, Brumberia ja ite tehty suklaatalo. Poikaystävältä sain lahjaksi Fazerina boksin ja kavereilta Kinder pukin ja Fazerin minttusuklaalevyn. On niin namskista, mutta ähky ei ole tullut vieläkään.

Kuva

Siskoni ja minun tekemä suklaatalo. Pohja on Pandan maitosuklaata, seinät X-tran maitosuklaata ja katto ja seinänliima pandan valkosuklaata. Lumihiutaleet on kookoshiutaleita ja sitten vähän irtokarkketja ja Punnitse & Säästän lumimanteleita. Oli kyllä niin paljon helpompi tehdä kuin piparikakkutalo ja tuli kyllä kokonaan syötyä :) :kynde:

Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja Unico » 28 Joulu 2015, 16:14

Ihana tuo suklaatalo :inlaav:
Meillä jäikin karkkeja vaikka oli vähemmän kuin viimevuonna. Meen piparitalon pihassa suu vaahtokarkkilumiukkoja

Avatar
White Christmas
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1557
Liittynyt: 12 Marras 2008, 14:50
Paikkakunta: Vieremä

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja White Christmas » 27 Loka 2016, 21:34

Mitähän herkkuja sitä tänä vuonna hommaisi... :mrgreen:
Ainakin Pandan Tonttu namut (ei patukat) on must! :nam: Pandan Juhlapöydän konvehteja, Maraboun Paradis rasia, Brunbergin tryffeleitä, Wiener Nougat rasia, Geisha (voi olla että tarjouksesta kotiutuu myös Fazerina ja Pätkis lootat)...mies haluaa myös vihreitä kuulia... :nam: :laav:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa