Joulun karkit

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
tallilyhty
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 53
Liittynyt: 24 Syys 2017, 14:18

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja tallilyhty » 08 Loka 2018, 13:56

Minä pidän kovasti Fazerin Juliasta. Ovat jouluna jotenkin raikkaita ja suutuntuma ei ole raskas. Niitä ei myöskään ole minun mielestäni pilattu ja muuteltu vuosien varrella, toisin kuin monia entisiä suosikkeja (esim. Wiener Nougat, Budapest tai Omar). Toinen hyvä on juhlapöydän konvehtirasiasta tuttu ananaskonvehti. Niitä saa nykyään onneksi irtonakin irtokarkkihyllystä. Niin ja sitten tietenkin kullanvärinen enkelikonvehti - niin ihana nostalginen tuulahdus ysäriltä, ja se maku!

Moni konvehtirasia on nykyään aika tympeän makuinen. Fazerin present surkein, eikä Juhlapöydän konvehdeissakaan ole enää kaikkia hyviä. Aladdin-rasia aina jostain tulee, mutta ne eivät ole loppujen lopuksi kovin hyviä. Itse asiassa taidan tänä jouluna passata ne tyystin ja syödä muutaman Julian enemmän. Fazerin joulusuklaalevyjen lopetusta ihmettelen edelleen. Kiinnostaisi tietää miten he järkeilivät kyseisen päätöksen, sillä ko. suklaat vaikuttivat olevan todella suosittuja. Samaan aikaan heidän valikoimassaan on lukuisia suklaita, joita en koskaan näe kenenkään syövän, ostavan tai himoitsevan.

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 08 Loka 2018, 17:41

Sinulla onkin tallilyhty tismalleen päinvastainen maku kuin minulla :see: Julia ja ananas on kaksi kauheinta karkkia mitä maa päällään kantaa!! Ananas jää aina meillä syömättä. Ja minusta Fazer Present ja Marabou Aladdin on tosi hyviä bokseja. Hauskaa miten erilaisia makutottumuksia meillä voikaan olla. Onhan Fazerilla yhä joulusuklaa paperikonvehteina ja piparisuklaalevy. Pandan joulusuklaarasia on kanssa perinteisen herkullinen.

Omat suklaalempparini ovat Fazerina, Dacapo ja Geisha dark. Ja jouluna pitää myös olla irtokarkkeja :nam:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 08 Loka 2018, 19:02

.......................................

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 09 Loka 2018, 09:38

Minä pidän melkeinpä kaikista suklaista Budapestia, Fazerinaa ja jogurttisuklaita lukuunottamatta :oops: Mutta lempparit taitavat nyt olla Juliat, Fazerin liköörikonvehdit, tavalliset Geishat ja enkelikonvehdit.

Mies haluaa aina Wiener Nougatin, tyttö haluaa Fazerminteja ja Vihreitä kuulia ja poika Dumleja ja nyt uutena Da Capoja.

Fazerin 500 g uutuusboksi taitaa meilläkin tulla ostoslistalle.

Lisäksi kiinnostaa ostaa jättimäinen Toblerone laivalta.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 09 Loka 2018, 11:03

........................................

Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja Unico » 09 Loka 2018, 15:09

Mandariini inkivääri paperi konvehdit oli aikasta hyviä. Jos niitä tänä vuonna joulunameihin. Ostin testiin tänään tokmannilta.

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja Katikki » 09 Loka 2018, 15:29

Meillä joulun herkkupöydän tarjoiluun kuuluvat ihan ehdottomasti vihreät kuulat, Fazerin konvehdit, Juliat ja Mon Cheri(mulle!!) ja Aladdin-konvehtirasia (miehelle). Karkkien lisäksi herkkupöydässä on sokerikuorrutuksella koristeltuja "erikoispipareita" ja ajoittain myös joulutorttuja ja/tai joulupullia, lisäksi omenia ja klementiinejä. Myös pehmeät kuivatut viikunat ja taatelit ovat herkkua!

Ja sitten mietitään, mahtuuko joulun jälkeen kulkemaan ovista :lol:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 09 Loka 2018, 16:44

...................................

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 09 Loka 2018, 19:33

Kuva
Onko kukaan maistanut rubiinisuklaata? Ostin kaverilleni lahjaksi Kultasuklaan pienen boksin, mutten ole maistanut itse. Rubiinisuklaa on uusi keksintö, vaaleanpunaista suklaata. Muistaakseni se on "keksitty" vasta viime vuonna ja saapunut vasta Suomeenkin. Suklaan pitäisi maistua marjaisalta ja se valmistetaan erikoissuklaapavuista. Olisi aika upea esim. kakun koristeena.

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 09 Loka 2018, 20:14

Kuulin tästä Rubiinisuklaasta ekan kerran Masters Chef Aussissa ja kyllä himottaisi päästä maistamaan nyt kun Suomeenkin rantautuu. :nam:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa