Joulun karkit

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
Avatar
White Christmas
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1557
Liittynyt: 12 Marras 2008, 14:50
Paikkakunta: Vieremä

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja White Christmas » 12 Loka 2009, 23:14

Meillä mies on julioiden ja vihreiden kuulien suurkuluttaja, ja arvelen että pihlajanmarja karkitkin kuuluvat tänä jouluna listalle koska niitä näkyy saavan nyt rasioissa. Itse tykkään kanssa julioista ja Pandan juhlapöydän konvehdit on klassikko. After Eightejä ja Fazerinoja tulee kanssa hommattua :jouulu:

Riihitonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Syys 2007, 21:04
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja Riihitonttu » 12 Loka 2009, 23:56

Meillä ei oikein kumpikaan syö konvehteja. Mies ei ylipäätään juuri syö karkkia - aiemmin hän on herkutellut vihreillä kuulilla sekä julia-karkeilla, mutta viime jouluna upposi vain lakritsi. Siis ihan peruslakut.

Mun viime vuoden joulukarkkeina oli pääasiassa turkinpippurit. Mutta kyllä mun täytyy saada muutama Fazerin boksi: Julia, Sininen ja Sinivalkoinen. Ja After Eightejä.

Lapsuusvuosien Englannin lakritsi -paketteja kaipaan. Nykyään ne ei ole ollenkaan niin hyviä kuin ne oli silloin.. :-|

nissepolkka

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja nissepolkka » 13 Loka 2009, 07:33

Mun pitää saada jouluna laatikko Fazerinaa sekä Noble chocolateseja, sellaisia kuppisuklaita. Usein ostan myös kaikennäkösiä paperipäällysteisiä karkkeja mariskooleihin joita on sit kiva napsia. Ja tietty jouluksi on kiva ostaa jotain ihan perusmässyä, eikä tota suklaata koko aika. Oon muutenkin rajoittanut sen syömistä viime aikoina suht hyvin. Lahjaksi tulee yleensä jotain makeaa, vaikka sitä kukaan ei sen kummemmin toivo, yks vuosi meillä tosin oli kamala haloo kun ei saatu yhtään suklaarasiaa lahjaksi :lol: Vihreät kuulat ja After eightit kuuluu kiinteästi jouluun, mutta ikinä en oo itse niitä ostanut.

Avatar
lauri
Tonttu
Tonttu
Viestit: 217
Liittynyt: 13 Loka 2007, 19:47
Paikkakunta: Lahti

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja lauri » 13 Loka 2009, 08:29

Hyviä joulukarkkeja ootte tänne jo ladelleet. :) Tulee melkein vesi kielelle kun vain ajatteleekin!
Meillä ikisuosikkeja on Pandan Juhlapöydän konvehdit, vihreät kuulat sekä Budapest-suklaamakeiset. Fazerin sininen boxi on kyllä myös usein tarjolla.

Avatar
heituli
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1633
Liittynyt: 17 Syys 2007, 10:40

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja heituli » 13 Loka 2009, 08:39

juliat, ne meidän perheen suosikki, ilman niitä ei olisi joulu :jouulu:
toiseksi suosikiksi on nousseet maraboun noblesset, tässähän tulee ihan vesi kielelle.

Avatar
murulotta
Tonttu
Tonttu
Viestit: 127
Liittynyt: 27 Elo 2007, 22:38

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja murulotta » 15 Loka 2009, 12:29

Meillä mies ei oikein välitä suklaasta. Joten minun valitettava velvollisuus on syödä ne... :jouulu: Lapset kyllä auttavat vähän, onneksi.

Mun joulusuklaisiin kuuluu ehdottomasti DaCapo, Fazermint ja Geisha. Pandan juhlapöydän konvehteja tulee yleensä lahjaksi, nekin kyllä kuuluu jouluun. :see:
Täytyy tunnustaa tosin, että olen valitettavan kaikkiruokainen suklaan suhteen :mrgreen: . Ainoat mitkä ei uppoa on Budapestit ja liköörikonvehdit.

Avatar
pipari
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 985
Liittynyt: 20 Syys 2008, 11:48
Paikkakunta: Kemi

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja pipari » 15 Loka 2009, 22:41

Ilman Julia- karkkeja ei tuu joulua =) Konvehti rasioista en tykkää, esim juhlapöytä.. ei ei.. mutta paperi karkit on hyviä, esim fazeriina yms.

lumisadepallo
Tonttu
Tonttu
Viestit: 200
Liittynyt: 26 Elo 2007, 18:51

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja lumisadepallo » 16 Loka 2009, 09:42

Menneinä vuosina joulu ei tullut ilman suklaata, rasioita ja paljon! Viimevuonna tapahtui jotain.... en muista karkkeja olleen ollenkaan... täyty tarkistaa mieheltä (valokuvamuisti). Viimevuonna mulla oli irtomyynnistä ostettuja julioita ja cherry-liköörikonvehteja ja muutama vihreä kuula, kuulemma normikarkkipussin kokoinen pussukka. Pojalla oli yksikerroksinen suklaarasia (semmonen pieni, missä ehkä 10 suklaata) ja suklaapukki. Kuuseen ostin karkkikeppejä, mutta ne taitaa olla vieläkin tuolla kaapissa. Tuo minttukaakao+karkkikeppi vois olla meillä aattoaamun hitti...

Pähkinät, mantelit ja kuivatut hedelmät on meillä se juttu joka kuuluu jouluun.

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 16 Loka 2009, 09:47

:pig: :pig: :pig: :pig: :pig: :pig: :pig: :pig: :pig: :pig: :pig: :pig: :pig: :pig: :pig: :pig: :pig:
Fazerinoja, Lindtin pallosuklaita tai Baci -suklaita ja irtokarkkeja. Miehelle vihreitä kuulia. Lapsille Pandan enkeli/joulupukkipatukoita. Yhteiseksi suklaarasia, Aladdin punainen tai Fazerin joku ja Pandan juhlapöydän konvehteja....
:pig: :pig: :pig: :pig: :pig: :pig: :pig: :pig: :pig: :pig: :pig: :pig: :pig: :pig: :pig: :pig: :pig:

nissepolkka

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja nissepolkka » 16 Loka 2009, 10:17

^uuh, mä unohdin kokonaan enkelisuklaat!!! Niitä pitää ostaa aina jouluna.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa