Piparkakkutalo

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
Avatar
nonna
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2757
Liittynyt: 23 Loka 2007, 12:47
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Piparkakkutalo

Viesti Kirjoittaja nonna » 30 Marras 2007, 08:20

Se on oikein sievä :laav:

Menninkäistenäiti
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1022
Liittynyt: 09 Loka 2007, 11:44
Paikkakunta: LOHJA

Re: Piparkakkutalo

Viesti Kirjoittaja Menninkäistenäiti » 30 Marras 2007, 13:07

nonna, oisko sulla kuvia niistä aiemmista, kuulostaa niin upealta, että ois kiva nähdä :mrgreen: Minä jäin eilen illalla jumiin paikallisen vakuutusyhtiön ikkunaan, kun siihen oli väsätty ihana piparkakkukylä, oli pipari kirkko ja muutama pieni tupa :laav: Aikovat vissiin voittaa tuon kaunein näyteikkuna kilvan!

Avatar
nonna
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2757
Liittynyt: 23 Loka 2007, 12:47
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Piparkakkutalo

Viesti Kirjoittaja nonna » 30 Marras 2007, 13:10

Mun pitää nyt viikonloppuna kaivella vanhempien konetta, oliskos sinne säilynyt kuvaa tuosta. :D

Avatar
scala
Tonttu
Tonttu
Viestit: 125
Liittynyt: 20 Marras 2007, 11:24

Re: Piparkakkutalo

Viesti Kirjoittaja scala » 03 Joulu 2007, 10:47

Meillä olisi tänä vuonna taas tarkoituksena tehdä piparitalo (tai ei mies siitä vielä tiedä mitään). Miehen isovanhemmille ja anopille olisi ihan aviedä. Ehkäpä myös mun porukoille ja meille kai sitten kanssa. Missä välissä nuokin sitten ehtii tehdä, se on eri juttu. Mun mielestä se itsetehty tomusokeri/kananmunavalkuiainen ei ole kovinkaan kestävää, tai siis siinä saa odottaa ikuisuuden, että kovettuu. Ja jos on yhtään jyrkempi katto, niin sitten se valuu helposti alaspäin. Mutta pitäisiköhän kokeilla sitä kaupan tuubia? Sula sokeri on kuivuttuaan mun mielestä niin pahaa, että sitä en kyllä kokeile.

tuiccu

Re: Piparkakkutalo

Viesti Kirjoittaja tuiccu » 07 Joulu 2007, 19:25

Kuva

Minäkin ostin tänään taikinan piparkakkutaloa varten vaikka en aikonut siihen hommaan alkaa ollenkaan. Satuin nimittäin törmäämään ihanaan blogiin:

http://www.tarppa2.vuodatus.net/blog/ca ... kutalo+-05

ja sieltä edelleen...

http://images.google.fi/images?q=ginger ... art=0&sa=N

Kuva

Avatar
scala
Tonttu
Tonttu
Viestit: 125
Liittynyt: 20 Marras 2007, 11:24

Re: Piparkakkutalo

Viesti Kirjoittaja scala » 08 Joulu 2007, 20:03

Täällä on nyt kaksi päivää askarreltu. Eilen koristelin osat ja tänään aloitin kokoamisen. Ja teen sillä kaupan valmistuubilla, joka todellakin on helpompi. Ja laitoin nuppineulat joka nurkkaan. Tosi helppoa ja yksinkertaista. Ja onnistuu hyvin yksinkin. Täältä saa todella hyviä vinkkejä :D

Menninkäistenäiti
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1022
Liittynyt: 09 Loka 2007, 11:44
Paikkakunta: LOHJA

Re: Piparkakkutalo

Viesti Kirjoittaja Menninkäistenäiti » 08 Joulu 2007, 21:29

Minä tänään tunnin verran yritin kaavoja värkätä, mutta sitten hermostuin ja soitin tytön kummitädille. Jos hän vaan ehtii/jaksaa (masu kasvaa kovaa vauhtia...) niin meillekin saattaa kotiutua tänä(kin) vuonna hänen tekemä upea Muumitalo. Totesin siis tänäkin vuonna, että josko seuraavana :?

tuiccu

Re: Piparkakkutalo

Viesti Kirjoittaja tuiccu » 08 Joulu 2007, 21:37


tuiccu

Re: Piparkakkutalo

Viesti Kirjoittaja tuiccu » 11 Joulu 2007, 07:12

Muusa :) Tulee siitä kun rauhassa teet, etkä hötkyile. :jouulu: Itse sorrun usein vähän kiirehtimään ja sitten lopputulos ei ole paras mahdollinen. :oops:

tonttuli
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1973
Liittynyt: 17 Loka 2007, 09:50

Re: Piparkakkutalo

Viesti Kirjoittaja tonttuli » 11 Joulu 2007, 08:42

Eilen ostin valmiit piparkakkutalon osat ja vielä kahteen kertaan :D
Pitäisi alusta vaan tehä ja sitten jotain muuta rekvisiittaa siihen lisäksi mm:muutama kuusi olis kiva :roll:
Ja sitten koristeet laittaa tietenkin myös tuohon taloon. ;)
Mitäs karkkeja te olette käyttäneet koristeena :roll:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa