Mikä jälkiruoka joulupöytään tänä vuonna?

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
Avatar
Enkelikello
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1518
Liittynyt: 04 Loka 2007, 15:07

Re: Mikä jälkiruoka joulun kahvipöytään tänä vuonna?

Viesti Kirjoittaja Enkelikello » 02 Syys 2012, 13:00

Minä meinaan joka vuosi tehdä kakun joulupöytään mutta aina se jää tekemättä. Jospa tänä vuonna tekisi... :roll:

Perinteiset piparit ja tortut tehdään kyllä mutta muuten meillä on jälkkärinä aina suklaata, suklaata ja suklaata! :nam:
Ennen joulua leivotaan kyllä vaikka minkälaisia "koekakkuja" mutta jouluksi se tuntuu olevan aina liikaa, kun makeeta tulee syötyä muutenkin. No, täytyy katsoa miten tänä vuonna...

hansQ
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 93
Liittynyt: 31 Elo 2012, 09:55
Paikkakunta: Pori

Re: Mikä jälkiruoka joulun kahvipöytään tänä vuonna?

Viesti Kirjoittaja hansQ » 13 Syys 2012, 18:25

http://www.kinuskikissa.fi/piparkakkupo ... ge=1&ref=0 Tämä voisi olla kiva vaihtoehto jälkiruokapöytään, tai vaikkapa pikkujouluihin! Menee ihan vaikka piparien sijasta jos haluaa jotain pientä vaihtelua. Tein tätä tänään, hyvää ja jouluisen makuista tuli :nam: Tosin mun piirakka jäi keskeltä ihan mössöksi, olisko ollu liian paksu kerros taikinaa :roll:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Mikä jälkiruoka joulun kahvipöytään tänä vuonna?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 13 Syys 2012, 22:56

..........................................

Avatar
Hanki
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 386
Liittynyt: 06 Syys 2007, 14:42

Re: Mikä jälkiruoka joulun kahvipöytään tänä vuonna?

Viesti Kirjoittaja Hanki » 14 Syys 2012, 13:22

Minä tein kotiin viimevuonna porkkanakakku ohjeella muffineja korkealla kerma-tuorejuusto kuorrutteella sekä puolukka-hyydykekakkua kaurakeksipohjalla ja oli hyvvää.

Tänä vuonna olen tutustunut minulle uutuuteen joka tulee ehdottomasti joulun kahvipöytään nimittäin pumpulikakku, oon ihan hulluna siihen! :laav: Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan jos ei ole tuttu kahvikakku.

http://kaikkiahyvaa.blogspot.fi/2012/08 ... kakku.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Mikä jälkiruoka joulun kahvipöytään tänä vuonna?

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 14 Syys 2012, 17:13

^Meillä pumpulikakkua on kevään juhlissa, appelsiinikuorrutteisena pääsiäisen aikoihin esimerkiksi. Hyvä kakku on! :see:
kuusipuu kirjoitti:Ja nythän vasta oikein luinkin tuon ketjun otsikon! :oo
Eli eihän kahvipöydässä jälkiruokaa koskaan kellään ole... :lmao: :lmao:
:mrgreen:

Mila
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 981
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:04

Re: Mikä jälkiruoka joulupöytään tänä vuonna?

Viesti Kirjoittaja Mila » 14 Syys 2012, 20:29

Pätkiskakkua meillä pitää olla :) Joka joulu on sellainen värkätty ja hyvin on alas mennyt :) Tai sitten joku suklaamousse, tai sit.... En mä tiedä vielä, mulla on liikaa vaihtoehtoja :wink:

Penny
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 82
Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:18

Re: Mikä jälkiruoka joulun kahvipöytään tänä vuonna?

Viesti Kirjoittaja Penny » 20 Marras 2012, 15:54

hansQ kirjoitti:http://www.kinuskikissa.fi/piparkakkupo ... ge=1&ref=0 Tämä voisi olla kiva vaihtoehto jälkiruokapöytään, tai vaikkapa pikkujouluihin! Menee ihan vaikka piparien sijasta jos haluaa jotain pientä vaihtelua. Tein tätä tänään, hyvää ja jouluisen makuista tuli :nam: Tosin mun piirakka jäi keskeltä ihan mössöksi, olisko ollu liian paksu kerros taikinaa :roll:
Olen tehnyt tätä piirakkaa useammankin kerran, se on niin superhyvää! Käsittääkseni sen kuuluukin jäädä keskeltä aika pehmeäksi, noi kaurahiutaleethan turpoaa puuromaiseksi, mikä tekee taikinasta aika kosteaa ja tahmaista kypsänäkin :) Meillä on kyllä syöty syksyllä tätä omenakaudella niin monta kertaa, että jouluksi kokeiltava jotain uutta. Olin ajatellut laittaa muutaman hyydykekakun kokeiluun tässä ennen pyhiä, niistä paras saa sitten ehkä paikan joulupöydästä.

Avatar
Kultasiipi
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 719
Liittynyt: 10 Touko 2012, 21:00

Re: Mikä jälkiruoka joulupöytään tänä vuonna?

Viesti Kirjoittaja Kultasiipi » 20 Marras 2012, 18:48

Olen vakavasti harkinnut tekeväni glögijuustokakun. Katsotaan koeversion jälkeen saako ideani kannatusta. :see:

Avatar
Chato
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 57
Liittynyt: 09 Loka 2012, 16:35

Re: Mikä jälkiruoka joulupöytään tänä vuonna?

Viesti Kirjoittaja Chato » 21 Marras 2012, 06:09

Ajattelin tehdä joulupöytäämme jouluhalon, vaikkakin äiti tosin sitä itse aluksi ehdottikin. Aiempina vuosina on ollut aina äidin tekemä karpalojäädyke, joten vaihtelu on virkistävää.

Avatar
pippuri86
Tonttu
Tonttu
Viestit: 187
Liittynyt: 12 Marras 2012, 14:01

Re: Mikä jälkiruoka joulupöytään tänä vuonna?

Viesti Kirjoittaja pippuri86 » 22 Marras 2012, 12:07

Glögijuustokakkua meinasin kokeilla tehä ja tietty kaikkien odottama mansikoista keitetty mansikkasoppa jonne upotetaan vielä jäisiä mansikoita :nam:

Tuo mansikkasoppa on meillä ollu sellanen jouluinen perinne kun kukaan ei välitä luumusopasta :|

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa