Keitätkö riisipuuroa jouluna vai muulloinkin

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
Avatar
Chato
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 57
Liittynyt: 09 Loka 2012, 16:35

Re: Keitätkö riisipuuroa jouluna vai muulloinkin

Viesti Kirjoittaja Chato » 15 Syys 2013, 10:59

Kotona meillä äiti keittää vain jouluna puuroa, mutta jos menen mummolaan ja mummo tekee karjanlanpiirakoita (mihin luonnollisesti tarvitaan riisipuuroa) niin sitä jää yli ja saan syödä loput riisipuurot. :nam:

Avatar
athella
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2134
Liittynyt: 04 Heinä 2009, 15:43
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Keitätkö riisipuuroa jouluna vai muulloinkin

Viesti Kirjoittaja athella » 15 Syys 2013, 11:37

Meilläkin on teflonpinnoitettu haudekattila. Ihan parasta, kun voi vain jättää puuron hautumaan ja muutaman kerran sekoittamassa. Olen joskus erehtynyt keittämään puuroa tavallisessa kattilassa ja niinä kertoina se on aina ottanut pohjaan, vaikka kuinka sekoittaisi. :slam:

Avatar
Elina
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 110
Liittynyt: 27 Elo 2008, 17:43

Re: Keitätkö riisipuuroa jouluna vai muulloinkin

Viesti Kirjoittaja Elina » 15 Syys 2013, 18:39

Mä teen usein uunissa, se kun siellä valmistuu hyvin vaikka sillä aikaa kun ulkoilee lasten kanssa. Välillä myös ihan tavallisessa teräskattilassa. Ei pala pohjaan kun käyttää rasvasta maitoa (ja punaseenhan se kuuluu joka tapauksessa tehdä,nih!), eikä laita levyä kutosella vaan malttaa odottaa että lämpeää pienemmällä. Maitopohjaisen puuron keittäminen on pikkulapsiperheessä mitä ihanin tekosyy "omaan aikaan" :mrgreen:

muoks. ja tänään viimeksi syötiin riisipuuroa!

Avatar
Joulujuristi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 184
Liittynyt: 29 Syys 2012, 22:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keitätkö riisipuuroa jouluna vai muulloinkin

Viesti Kirjoittaja Joulujuristi » 16 Syys 2013, 08:23

Oon tällä hetkellä innostunut tekemään uunipuuroa sellaisessa Uunikokin 0,5L uunivuoassa, joten ehdottomasti haluan jouluna kokeilla uuniriisipuuron tekemistä =) Mutta vasta joulukuussa sitten...

Avatar
pippuri86
Tonttu
Tonttu
Viestit: 187
Liittynyt: 12 Marras 2012, 14:01

Re: Keitätkö riisipuuroa jouluna vai muulloinkin

Viesti Kirjoittaja pippuri86 » 16 Syys 2013, 09:02

Meillä ois huomenna riisipuuroa :laav:
Se saa joulumielen kukoistamaan! :jouulu:

JoulukiNkku
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 11
Liittynyt: 20 Syys 2013, 08:28
Paikkakunta: Oulu

Re: Keitätkö riisipuuroa jouluna vai muulloinkin

Viesti Kirjoittaja JoulukiNkku » 20 Syys 2013, 11:26

Uuniriisipuuroa teen useinkin, mutta hedelmä-/marjasopalla. Jouluna sitten kattilassa haudutettu riisipuuro luumusopalla. :laav:

Avatar
Lauralea
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 369
Liittynyt: 09 Syys 2013, 15:07
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Keitätkö riisipuuroa jouluna vai muulloinkin

Viesti Kirjoittaja Lauralea » 20 Syys 2013, 13:16

Nykyään ei enää syödä riisipuuroa kovinkaan usein, mutta yhteen aikaan syötiin lähes päivittäin :oops: Mikropuuroa kylläkin. Vaikka- (tämä on kaikista noloista joulupaljastuksista sieltä noloimmasta päästä)- joulupuurokin ollaan yleensä tehty mikrossa, kun kukaan ei ole jaksanut seistä hellan edessä :oo :thud:

tallilyhty
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 53
Liittynyt: 24 Syys 2017, 14:18

Re: Keitätkö riisipuuroa jouluna vai muulloinkin

Viesti Kirjoittaja tallilyhty » 24 Syys 2017, 18:26

Meillä ei syödä riisipuuroa jouluna eikä muutenkaan, sillä minä tai vanhempani emme yksinkertaisesti osaa valmistaa sitä. Muistan kun joskus yritimme monta kertaa, mutta aina se joko paloi pohjaan, kuohui yli, haihtui ja muuttui paksuksi tökötiksi tai muuta vastaavaa. Kerran yritin myös uunissa puuroriisipaketin ohjetta tismalleen noudattaen, mutta ei. Tuli todella kuivaa ja pahaa. Mielestäni riisipuuron pitää olla pehmeää ja kiiltävää, sopivan valuvaa ja ryynien erottuvia, kermaista rakenteeltaan. Voi kun joku tuttu tekisi sellaista, niin tilaisin aina jouluksi kattilallisen.

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Keitätkö riisipuuroa jouluna vai muulloinkin

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 24 Syys 2017, 23:26

Meillä syödään kyllä riisipuuroa muulloinkin kuin jouluna, tosin minä ja mies sitä syö kun lapset ei niin innoissaan puuroista ole. Tosin nyt on varmaan yli puoli vuotta mennyt, kun viimeksi on tullut syötyä :shock: joten taidankin ensiviikon lopulla puuroa tehdä :nam:
Kerran olen uunissa puuron tehnyt ja tuli niin kuivaa, että mielummin hellalla keittelen :lol:

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Keitätkö riisipuuroa jouluna vai muulloinkin

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 25 Syys 2017, 21:54

Sarppa kirjoitti:
29 Elo 2010, 10:51
Joulutähti kirjoitti:Vain kerran vuodessa, jouluaattona. Ja itseasiassa itse olen valmistanut sitä vain kerran, sillä yhden kerran olen vain ollut aattona omassa kodissa ja silloinkin se oli uunipuuroa. En ole pätkääkään puuroihmisiä ja vasta viime vuosina olen oppinut syömään riisipuuroa yökkäilemättä.... :mrgreen:
Hienosti olet kyllä aina selvinnyt "urakasta" meidän puurojuhlissa :mrgreen:
Täytyypä vähän päivittää vastausta vuosien takaa :mrgreen: Uuniriisipuuroa tulee nykyään tehtyä suht usein, etenkin syksyllä ja talvella. Meillä vanhempi tytär tykkää riisipuurosta ja olenpa itsekin alkanut pitämään siitä :oo

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa