Joulun juomat

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Joulun juomat

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 24 Loka 2013, 22:32

Skumppakeskustelut eivät ole koskaan OT :mrgreen: Mikäs tuo kuiva kuohuviini on?

Torttunen
Tonttu
Tonttu
Viestit: 149
Liittynyt: 30 Elo 2011, 21:21

Re: Joulun juomat

Viesti Kirjoittaja Torttunen » 24 Loka 2013, 22:45

Joulutähti kirjoitti:Skumppakeskustelut eivät ole koskaan OT :mrgreen: Mikäs tuo kuiva kuohuviini on?
Jaume Serra Brut Nature , cavaa on, ja hintaa tolla pikkupullolla jotain yli kolme euroo...

Avatar
nonna
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2757
Liittynyt: 23 Loka 2007, 12:47
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Joulun juomat

Viesti Kirjoittaja nonna » 25 Loka 2013, 08:19

Hyvä tietää :peukku:

Keskustelu kuohuvista ei ole koskaan ot, kun ketjunkin nimi on joulun juomat. Varmasti on hyötyä joullekin muulle :see:

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulun juomat

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 25 Loka 2013, 09:50

Itseasiassa miltei suurin osa Alkon kuohuviineistä on kuivia :)

Itse en voi punaviiniä juoda samasta syystä kuin moni täällä, hirveä päänsärky iskee. Vain glögi toimii, ilmeisesti kuumennus tekee jotain tanniineille? Kuohari & jouluruoat yhdessä ovat aika närästäviä. Testasin kerran laatikoita Proseccon (italialainen pirskahteleva valkoviini) kanssa ja ihastuin ikihyviksi! Ihana makuyhdistelmä!

Muutoin olen sitä mieltä, että aito shampanja sopii ruoan kuin ruoan kanssa (jos vain olisi varaa ostella), varmaan olen tämän todennut jo sivulla 4 tai jotain, mutta kai täällä saa toistaa itseään :jouulu:

Avatar
nonna
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2757
Liittynyt: 23 Loka 2007, 12:47
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Joulun juomat

Viesti Kirjoittaja nonna » 25 Loka 2013, 10:30

Joo, alkolla on esim. kuluttajamateriaalissa luokka erittäin kuiva, mutta se on tosi laaja sisältäen kaikki kuohuviinit, jossa sokereita on 0-17g/l. Tuon luokan sisällähän vaihtelua on tosi paljon, koska siihen mahtuu brut naturel, extra brut ja brut. Itse en ole noita nk. zero-viinejä koskaan maistanut. Omaan suuhun extra but tarjoaa jo sen täysin kuivan viinin tunnun. Tuossa alkon erittäin kuivassa luokituksessa kuitenkin on paljon viinejä, jotka omaan suuhuni tuntuvat jo hyvinkin "makeilta". Itse en ole kuitenkaan näissä asioissa lähelläkään puristia. Menen enemmän onnistuneen kokonaisuuden perässä, kuin etsin tiettyjä numeerisia arvoja täyttäviä tuotteita. Viini on ainakin omaan suuhun niin monen tekijän summa.

Torttunen
Tonttu
Tonttu
Viestit: 149
Liittynyt: 30 Elo 2011, 21:21

Re: Joulun juomat

Viesti Kirjoittaja Torttunen » 25 Loka 2013, 10:41

Tuo "erittäin kuiva" on kyllä todella laaja käsite, minulle ainakin alkaa olla jo ~10g liikaa sokeria kuohuvassa. :mrgreen:
Cavoissa onneksi löytyy useampikin tarpeeksi kuiva kohtuuhintainen (~10 €) vaihtoehto, jotka ovat sopivan kuivia ruokajuomiksi.

Avatar
Punatonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 388
Liittynyt: 23 Syys 2013, 09:44

Re: Joulun juomat

Viesti Kirjoittaja Punatonttu » 25 Loka 2013, 11:21

Ihana lukea näitä joulun juomia. Mä olen niin nirso siitä mausta :jouulu:
Aina pitää olla varalla pari pulloa Astin makeaa kuoharia. Mä tai muu suu makunystyröineen ei ymmärrä kuivien päälle :lmao:
Uskaltaako tässä tänä vuonna tehdä mitään juomalistaa alkoon tai muistilista vaihtoehdoista. Miestä ei ainakaan sovi lähettää. Muuten meillä on taas viinejä yms viidelle seuraavalle joululle :lol:

Avatar
nonna
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2757
Liittynyt: 23 Loka 2007, 12:47
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Joulun juomat

Viesti Kirjoittaja nonna » 25 Loka 2013, 12:33

^ Se oli kyllä varsinainen tapaus :lmao:

Avatar
Teija
Tonttu
Tonttu
Viestit: 172
Liittynyt: 01 Elo 2012, 20:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Joulun juomat

Viesti Kirjoittaja Teija » 25 Loka 2013, 20:35

Punatonttu kirjoitti: Uskaltaako tässä tänä vuonna tehdä mitään juomalistaa alkoon tai muistilista vaihtoehdoista. Miestä ei ainakaan sovi lähettää. Muuten meillä on taas viinejä yms viidelle seuraavalle joululle :lol:
Halutaan lista ja halutaan kuulla miten sen kanssa tänä vuonna kävi!!! :lmao:

Mila
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 981
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:04

Re: Joulun juomat

Viesti Kirjoittaja Mila » 25 Loka 2013, 20:47

Bongasin Alkosta tämän viinin. On aika voimakkaan makuinen, mutta toimii ruuan kanssa todella hyvin. Pullo oli kaunis, pitää hankkia jouluksi :) Alkon kuvaama tieto viinistä: Kuiva, hapokas, sitruksinen, keltaluumuinen, mineraalinen, hennon yrttinen. Minä tykkäsin ja kovasti.

Kuva

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa