Joulun juomat

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Joulun juomat

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 08 Marras 2014, 14:15

Vaikka muuten en Kotiblogit lehdestä oikein perustanutkaan, huomasin sieltä ohjeen olutglögille. Täytyy sanoa että olen kiinnostunut! Mies luultavasti sanoo että hyvän oluen pilaamista, mutta aion ehkä silti kokeilla ;)

Weba
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 426
Liittynyt: 08 Syys 2013, 12:32
Viesti:

Re: Joulun juomat

Viesti Kirjoittaja Weba » 08 Marras 2014, 16:51

Minä varasin IKEAn reissulta pari pulloa päärynä pore juomaa vai mitä se nyt tarkalleen onkaan... Sen lisäksi aattona pöydässä voi ottaa vettä, maitoa, appelsiinimehua. Perus limppariakin voisi ostaa jos poika haluaa. Itse en alkoholia käytä, mies saattaa illalla ottaa oluen ja joskus punaviiniä juonut.

Saraella
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Marras 2014, 16:24

Re: Joulun juomat

Viesti Kirjoittaja Saraella » 08 Marras 2014, 19:03

Meillä on jouluna ruokajuomana kivennäisvettä ja maitoa. Joskus olen lasin punaviiniä ottanut ruoan kanssa, mutta nyt se jää raskauden takia väliin. Glögiä olen yleensä jouluun mennessä juonut jo sen verran, että jouluna se ei enää maistu.

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Joulun juomat

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 16 Marras 2016, 09:16

http://www.iltasanomat.fi/ruokala/ajank ... 54355.html

Linkkinä Alkon glögien arvioinnit. Mielenkiintoista että halvempi Blossa oli kalliimpaa parempaa ;)
Pari vuotta sitten saatiin lahjaksi ennen joulua kuohariglögiä ja se oli ihan hyvää. Viime vuonna se oli Alkosta loppuunmyyty jo ajoissa ennen joulua. Olikohan merkki kuitenkin eri kuin tässä arvioinnissa ollut? Oli miten oli, tänä vuonna sitä varmaan riittää jouluun saakka kun tuollaista mainosta on saanut...

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulun juomat

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 16 Marras 2016, 09:51

Glögikisan voitti mun lemppariglögi jee. Dufvenkrooks valkoviiniglögi on ykkönen :glogi: Minusta nuo glögikuoharit on ihan hirveitä. Mieluummin sitten ostaa kunnon glögiä ja kunnon kuohua ja sekoittaa ne :jouulu:

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Joulun juomat

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 17 Marras 2016, 22:28

Meillä joulu juomana toimii vesi, maito ja piimä ja kotikalja

adventtityttö
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1092
Liittynyt: 20 Syys 2007, 00:22
Paikkakunta: Kainuu

Re: Joulun juomat

Viesti Kirjoittaja adventtityttö » 26 Marras 2016, 22:20

Joulun ruokalista ja juomalista on vielä hakusessa, mutta varmaan on tarjolla valko/kuohuviiniä, maitoa ja vettä/jouluolutta.

Itse olen nyt juonut tuota talvisiideriä, en ole vielä glögiä avannutkaan vaikka sen jo ostin. :oo on varmaan huomenna avattava ensimmäisen adventin kunniaksi. :)

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Joulun juomat

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 01 Joulu 2016, 12:13

Vettä ja kuumana lämmikkeenä sitten glogiä tai kaakaota. Joulusaunaan karpalolonkero mukaan. Jos oikein rohkaistun niin glögiin/kaakaon sekaan tippuu tilkka minttua tai likööriä.

Joulu fani87
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 3
Liittynyt: 21 Marras 2017, 15:26

Re: Joulun juomat

Viesti Kirjoittaja Joulu fani87 » 23 Marras 2017, 13:19

glögi, mustikkamehu, piimä ja punaviini. ilalla pien snapsi tiukkaa aperitiiviksi. ja tietty saunaolut joulusaunan kanssa!

MrsP
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 44
Liittynyt: 18 Loka 2013, 14:30

Re: Joulun juomat

Viesti Kirjoittaja MrsP » 26 Marras 2017, 23:03

jouluhortensia kirjoitti:
16 Marras 2016, 09:51
Minusta nuo glögikuoharit on ihan hirveitä. Mieluummin sitten ostaa kunnon glögiä ja kunnon kuohua ja sekoittaa ne :jouulu:
Mäkin tykkäsin enemmän glögikuoharin ideasta kuin toteutuksesta :| Niinpä sekoittelen nykyään tarpeen vaatiessa ihan vaan omia suosikkikuohareita ja Marlin perinteistä glögitiivistettä... Heh :nam:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa