Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
Avatar
Kiisa
Tonttu
Tonttu
Viestit: 161
Liittynyt: 12 Syys 2013, 11:47

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja Kiisa » 19 Loka 2020, 16:29

En ole kalaihminen. Syön vain sellaista kalaa, joka ei maistu yhtään kalalta. :lol: Toisinaan tämä harmittaa, kun niin monet aina kehuvat, miten heille joulupöydässä tärkeintä on juuri kaikki kalaherkut ja minä en voi koskaan saada niistä samanlaisia kiksejä.

Myös maksalaatikko ja rosolli jäävät minulta koskematta kokonaan.

Avatar
Joulujänö
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 108
Liittynyt: 13 Loka 2020, 16:16

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja Joulujänö » 20 Loka 2020, 20:46

Rosolli. :oops: Tykkään kaikesta mitä se sisältää: peruna, porkkana, punajuuri, maustekurkku, omena ja sipuli. Mutta nuo eivät sovi yhteen! Porkkana ja peruna on tuossa aika neutraaleja, mutta nuo muut... :x Ja se mössö mitä sen kanssa tarjotaan on ihan ihmeellistä – kivan vaaleanpunaista mutta ei maistu miltään? :hmm:

Yleisesti ottaen olen kaikkiruokainen ja tuo rosolli on harvoja asioita mistä en pidä, mutta kyllä sitä pieni haarukallinen kerran vuodessa menee.

Myös porkkanalaatikosta minulle on valitettavasti jäänyt pieni yökötys yhden epäonnistuneen kerran jälkeen: ostettiin jostain kokkikoulun myyjäisistä kaksi isoa porkkanalootaa. Laatikot oli hirveän suolaisia ja siinä ei ollut riisiä, en muista millä se oli korvattu vai oliko millään, aika löysää se muistaakseni oli. Eivät olleet hyviä, mutta koska laatikot oli ostettu niin pakkohan ne oli syödä. :slam: Ei olisi rahantuhlauksen tai ruokahävikin uhallakaan kannattanut. Nykyään syön toki sen pienen nökäreen porkkanalaatikkoakin jouluna, toivottavasti jossain vaiheessa tuo kammottava kokemus ei enää kummittelisi. Tästä on aikaa nyt 12-15 vuotta.

Muutoin kaikki menee. Saattaa olla, että sillit ei menisi, mutta olen kasvissyöjä muutenkin, joten sitä ei lasketa. :lmao:

Ramona
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 12
Liittynyt: 17 Loka 2016, 12:18

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja Ramona » 28 Loka 2020, 18:18

Ei ole sellaista jouluruokaa mistä en tykkäis.Muutenkin olen kaikkiruokainen. Ainut mitä en syö on raaka liha.

Avatar
Punakettu
Tonttu
Tonttu
Viestit: 137
Liittynyt: 07 Heinä 2013, 11:18
Paikkakunta: Espoo

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja Punakettu » 19 Marras 2020, 08:43

Sillit, kylmäsavu- ja graavilohi :roll: graavisiiasta taas tykkään ihan hirmuisesti, jännä juttu :lol:

Lumihiutale
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 56
Liittynyt: 09 Syys 2018, 15:59

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja Lumihiutale » 21 Marras 2020, 12:37

Kun mietin lapsuuden joulupöytää ensimmäisenä mieleen tulee kalat: lipeä ja graavi sekä muista ruuista rusinasoppa ja imelletty perunalaatikko. Nykyään myös maksalaatikko jäisi syömättä.
Näitähän ei kyllä mitään meidän nykyisestä joulupöydästä löydy.

Avatar
Joulusilli
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 47
Liittynyt: 21 Marras 2020, 06:35

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja Joulusilli » 23 Marras 2020, 21:08

Minä en tykkää imelletystä perunalaatikosta, herneistä millään tavalla laitettuna, ja myös lanttulaatikko jää syömättä. Näitä valitettavasti meidän joulupöydästä kumminkin löytyy, koska isännälle juuri ne ovat niitä kohokohtia. Lipeäkalaa emme kumpikaan syö, ja jossain vaiheessa jätettiin myös rosolli pois, kun kävi ilmi, ettei kummatkaan välitetä siitä oikeasti, vaan väkisin syötiin, kun ”piti”.. mutta vaikka näitä inhokkeja on, niin joulupöydästä löytyy kyllä meikäläisenkin lautaselle ihan kiitettävästi syötävää.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa