Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
Avatar
kath
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 361
Liittynyt: 15 Loka 2007, 16:32

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja kath » 15 Loka 2007, 17:05

Kyllä se on se lipeäkala minullakin... Onneksi sitä ei tavallisesti meidän perheen pöydässä olekaan. Vaikka muista kaloista pidän kyllä. Minä olen myös suuri lanttulaatikon ystävä. Ilmeisesti kuulun vähemmistöön siinä. :D

Avatar
Kiss
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 366
Liittynyt: 14 Syys 2007, 02:38
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja Kiss » 16 Loka 2007, 21:38

Minullakin se on tuo lipeäkala, tietyntyyppinen rosolli ei myöskään maistu.

Kinkulla ja perunalaatikolla saa vatsan tarpeeksi kipeäksi... :D

adventtityttö
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1092
Liittynyt: 20 Syys 2007, 00:22
Paikkakunta: Kainuu

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja adventtityttö » 16 Loka 2007, 22:33

kaikki muut kalat paitti graavilohi ei mee alas, eikä laatikot... :roll: eikä rosolli.. :( mut eiköhä sitä kinkulla, salaateilla, lihapadalla jne saa ittensä ihan tarpeeks täyteen... :lol:

nissepolkka

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja nissepolkka » 17 Loka 2007, 06:36

En syö lanttu- ja perunalaatikkoa, rosollista kelpaa vaan punajuuri. Lipeäkalaa en syö, enkä mitään sillejä. En myöskään kurpitsaa tai mätiä. Mutta muut jutut taitaa mennä alas :P

Avatar
heituli
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1633
Liittynyt: 17 Syys 2007, 10:40

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja heituli » 17 Loka 2007, 07:29

Kyllä miunultakin nuo kalaruoat jää syömättä, kun en tuosta kalasta pidä.

Avatar
murulotta
Tonttu
Tonttu
Viestit: 127
Liittynyt: 27 Elo 2007, 22:38

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja murulotta » 18 Loka 2007, 09:17

Varmaan lipeäkala, tosin en ole maistanut kuin lapsena joskus. Rosolli siliiversiona ei kyllä uppoa, kuten ei joulusillit ylipäänsäkään, eikä myöskään silakat.

tonttuli
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1973
Liittynyt: 17 Loka 2007, 09:50

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja tonttuli » 18 Loka 2007, 14:24

Minä en tykkää lipeäkalasta
vaikkakaan en ole koskaan edes maistanut mutta olen kuullut että
pahaa on.....
Muu jouluruoka maistuu kyllä :gaggu:

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 19 Loka 2007, 15:31

Kyllä nyt olette turhan ennakkoluuloisia lipeäkalan suhteen ;) Ihan hyvää se on. Ja nykyiset kaupasta ostetut kun ei enää haisekaan. Oikeastaan tuo kala itse on suht mauton ainakin tosi mieto, mutta kastike tekee siitä ihan hyvää.

Minulle putoaa oikeastaan kaikki jouluruuat. Erityisesti tykkään laatikoista ja äitini tekemästä rosollista. Mutta minäkään en tykkään siitä rosollista mihin on sotkettu silliä. Maksalaatikko ei ole suosikkiani, ja se on niitä harvoja ruokia jotka ovat kaupasta ostettuna parempia kuin itse tehtynä.

Mut sekahadelmä- tai rusinasoppa, mitä jotkut tekevät joulun jälkiruuaksi on jotain mitä en voisi kuvitella laittavani suusta alas.

Avatar
Hanki
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 386
Liittynyt: 06 Syys 2007, 14:42

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja Hanki » 22 Loka 2007, 08:45

Komppaan aikaisempaa, en pysty sietämään sekahedelmäsoppaa tai varsinkaan sitä rusina versiota! Kuivana hedelmät menee kyllä mutta soppana ei.. Ja jos kinkussa on niitä sitkaita kohtia mitä lienevätkään saavat ne minussa aikaan oksennus refleksin, siksipä valkkaankin palat hyvin hyvin tarkkaan ja vähänkin epäilyttävät kohdat sujahtavat suoraan koiralle.. Lanttu- ja perunalaatikko on kans aina jäänyt pois minun lautaselta :pig:

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 22 Loka 2007, 10:28

Hanki kirjoitti:Ja jos kinkussa on niitä sitkaita kohtia mitä lienevätkään saavat ne minussa aikaan oksennus refleksin, siksipä valkkaankin palat hyvin hyvin tarkkaan ja vähänkin epäilyttävät kohdat sujahtavat suoraan koiralle..
Mulla on muuten ihan sama juttu :lol:
Yleensä kun leikkaamme jouluna kinkkuviipaleita lautaselle, niin sillon syynään jo ne viipaleet tarkkaan. En halua mitään ylimääräisiä nahkanrutaleita tai sitkeitä kohtia ruveta kakistelemaan joulupöydässä :x

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa