Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 17 Elo 2018, 09:22

Lipeäkala, silli. Sianlihaa emme syö, joten siksi kinkku.

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 21 Elo 2018, 12:00

Katikki, ehkä pitäisi mieluummin tehä jonnekkin lista mistä tykkään, tähän ketjuun se ei vain sovi :lmao: :hali:

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja Katikki » 21 Elo 2018, 21:12

:lmao: :laav:

Avatar
Enkelikello
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1518
Liittynyt: 04 Loka 2007, 15:07

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja Enkelikello » 27 Elo 2018, 18:43

Lipeäkalaa ja silliä en pistä suuhuni mistään hinnasta. Enkä myöskään graavilohta. Kalapöytä jouluna ei vaan ole mun juttuni. Graavilohta ostan kyllä jouluksi, koska toinen tyttäristä tykkää siitä.

Joulumyyrä
Tonttu
Tonttu
Viestit: 158
Liittynyt: 11 Marras 2015, 11:39

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja Joulumyyrä » 28 Loka 2018, 11:33

No, en syö lihaa, joten kinkku jää mulla syömättä. Löytyy kyllä aina pöydästä, mies ja lapset sitä syö ja kyllä se joulupöytään kuuluu.
Raa'asta kalasta en tykkää. Meillä on kyllä aina (taas miehelle ja lapsille) graavikalaa, silliä ja mätiä.
Lipeäkalaa en muista maistaneeni, mutta olen päättänyt, etten tykkää. :roll:
Rosollia ei enää meidän joulupöydästä löydy, kun ei sitä kukaan koskaan syönyt.
Riisipuuro mieluummin kanelilla ja sokerilla kuin sekahedelmäkeitolla.
Maksalaatikko, karjalanpaisti, lihapateet ja lihapullat ei meidän joulupöytään kuulu, mutta syömättä jäisi, jos kuuluisi.

Hmm... Ei nyt tule mieleen muuta pahaa jouluruokaa, vaikka yleensä aika nirso ruoan suhteen olen. :nam:

Mimmi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 215
Liittynyt: 08 Loka 2008, 09:02

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja Mimmi » 08 Marras 2018, 22:17

Sekahedelmäsopasta en perusta, enkä kaupan joululimpusta. Muuten maistuu oikeastaan kaikki jouluruoka, myös se paljon parjattu lipeäkala.

Valopallo
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Marras 2018, 06:35

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja Valopallo » 08 Marras 2018, 23:24

Yleensä olen hyvinkin kaikkiruokainen, mutta jouluruuista ainoastaan rosolli ei maistu... Porkkanalaatikko ei kuulu suosikkeihini, mutta olen opetellut syömään sitä ja aattona syön sitä aina vähäsen.

Lipeäkalaa ei ole koskaan ollut edes tarjolla niin että sitä olisin voinut maistaa, joten siitä en voi sanoa suuntaan tai toiseen.

tonttutomera
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 548
Liittynyt: 27 Loka 2017, 21:12

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja tonttutomera » 20 Marras 2019, 15:44

Imelletetystä perunalaatikosta. Lipeäkalaa en ole koskaan maistanut. Olen aina ajatellut että siitä en pitäisi, joten on jäänyt kokeilematta.

Joulun odottaja
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 61
Liittynyt: 31 Touko 2020, 13:30

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja Joulun odottaja » 23 Elo 2020, 11:14

Tykkään kaikista jouluruuista tosi paljon. Kinkkua en syö kovin paljon, vaikka se ihan hyvää onkin. Kaikista parasta kinkku on kuumana juuri uunista otettuna, silloin sitä ahmisi vaikka miten paljon. Muuten syön sitä muutaman kerran joulunaikaan karjalanpiirakan päällä suolakurkun siivujen kanssa :nam: .

Yksi ruoka on kyllä sellainen, josta en tykkää : aladobi eli alatoopi eli tytinä, miten vaan sitä haluaa kutsua. Se oli lapsuuskodissani mummon ja papan herkkua. Kerran muistan kun sitä minunkin oli pakko kotona syödä. Siivu leikattiin lautaselle ja sanottiin, että syötävä on, koska ruokaa ei saa jättää. Ylös se tuli. Samankaltainen kokemus myös ala-asteelta. Se vaan on jotenkin niin liukasta ja tuntuu kurkussa kamalalta kun yrittää niellä sitä. Mies ja anoppi tykkäävät ja jouluksi sen vuoksi meille sitä ostetaan heitä varten pieni pala.

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 24 Elo 2020, 16:08

Joulun odottaja kirjoitti:
23 Elo 2020, 11:14
Yksi ruoka on kyllä sellainen, josta en tykkää : aladobi eli alatoopi eli tytinä, miten vaan sitä haluaa kutsua. Se oli lapsuuskodissani mummon ja papan herkkua. Kerran muistan kun sitä minunkin oli pakko kotona syödä. Siivu leikattiin lautaselle ja sanottiin, että syötävä on, koska ruokaa ei saa jättää. Ylös se tuli. Samankaltainen kokemus myös ala-asteelta. Se vaan on jotenkin niin liukasta ja tuntuu kurkussa kamalalta kun yrittää niellä sitä. Mies ja anoppi tykkäävät ja jouluksi sen vuoksi meille sitä ostetaan heitä varten pieni pala.
Tietääkseni olen aladobia maistanut lapsena. Mausta ei ole jäänyt mielikuvaa, mutta onhan se inhan näköistä ja oloista. Ja evielä tieto siitä että valmistukseen käytettiin sian päätä ei varmasti lisännyt ruokahalua :oops: Meillä kasvatettiin nimittäin kinkkusiat omassa pihassa. Ei sitä kyllä lapsuusperheessä muutkaan syöneet, ei jouluna eikä muulloin, mutta naapurin emäntä sitä laittoi. Sinänsä kyllä arvostan sitä että kun eläin ruuaksi tapetaan, se käytetään myös tarkkaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija