Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
nissepolkka

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja nissepolkka » 22 Loka 2007, 10:46

Joulutonttu kirjoitti:
Hanki kirjoitti:Ja jos kinkussa on niitä sitkaita kohtia mitä lienevätkään saavat ne minussa aikaan oksennus refleksin, siksipä valkkaankin palat hyvin hyvin tarkkaan ja vähänkin epäilyttävät kohdat sujahtavat suoraan koiralle..
Mulla on muuten ihan sama juttu :lol:
Yleensä kun leikkaamme jouluna kinkkuviipaleita lautaselle, niin sillon syynään jo ne viipaleet tarkkaan. En halua mitään ylimääräisiä nahkanrutaleita tai sitkeitä kohtia ruveta kakistelemaan joulupöydässä :x
Kuin myös täällä, läskit ja muut epämääräiset kohdat jää armotta lautasen reunalle.

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 23 Loka 2007, 07:05

Kaikkein suurimman inhokin taisin jälleen kerran unohtaa: riisipuuro. Se on jotain hirveän kamalaa, jonka saa alas kiisselin kera. Siis jos on PALJON kiisseliä. Ja silti tuppaa yökkäyttämään... :shock:

Avatar
vilna
Tonttu
Tonttu
Viestit: 151
Liittynyt: 01 Syys 2007, 20:50

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja vilna » 23 Loka 2007, 21:16

rosolli :( (mun rosolliversiossa on vain keitettyjä porkkanoita ja punajuuria :D )

freiska
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 728
Liittynyt: 07 Syys 2007, 22:13
Paikkakunta: hanko

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja freiska » 27 Loka 2007, 14:33

minulla on kala ruuat ylipäätänsä. en tykkää kalan mausta sitten yhtään. toki laitan pöytään sillejä ja graavi suolattua lohta mutta en itse niihin koskekkaan.

Avatar
Nette-tonttu
Tonttu
Tonttu
Viestit: 221
Liittynyt: 06 Loka 2007, 21:49

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja Nette-tonttu » 28 Loka 2007, 10:38

minä en oikein pidä porkkanalaatikosta, mutta on se ihan syötävää.

Avatar
Golliwog
Tonttu
Tonttu
Viestit: 141
Liittynyt: 09 Loka 2007, 11:07
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja Golliwog » 04 Marras 2007, 22:53

Lipeäkalaa olen joskus maistanu, se maistui vähän samalle kuin kananmunan valkuainen... Piti hetki miettiä, että minkä minä rankkaisin inhokiksi ja sitten se välähti, tuo miehen herkkujen herkku: SILLI! Juu, en tykkää. Sehän tuoskuukin ihan "varpaiden väliltä".

Avatar
murmeli
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 96
Liittynyt: 29 Loka 2007, 22:11
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja murmeli » 04 Marras 2007, 23:11

Meillä kotona ei onneksi ole joulupöydässä mitään semmosta, mistä en tykkää. Silliä rosolliin yhdistettynä en ole ikinä ees maistanu. Kerran äiti halus tehdä lapsuusmuistojensa takia lipeäkalaa, mutta eipä tuota sen koommin ole joulupöydässä näkyny ;) . Ei oikein maistunu kellekään muulle kuin äidille. Maksalaatikko on semmosta, mistä en erityisemmin välitä, mutta sitäkin ees kerran maistan. Samoin riisipuuro. Syön kyllä, mutta ilmankin voin olla.

Avatar
Tiukutar
Tonttu
Tonttu
Viestit: 159
Liittynyt: 26 Elo 2007, 09:16

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja Tiukutar » 10 Marras 2007, 10:57

Juu Graavilohi on jotain aivan kauheeta.Muut kalaruuat uppoaa :D

Jensku

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja Jensku » 14 Marras 2007, 20:19

Mulle ei oikein uppoa noi laatikot,vaikka ne onkin ne perinteisemmät ruoat pöydässä...Yleensä menee paremmin joku hyvä salaatti kinkun ja muiden lisäkkeiden kanssa...Lipeäkala on toinen mistä en pidä...

Avatar
scala
Tonttu
Tonttu
Viestit: 125
Liittynyt: 20 Marras 2007, 11:24

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja scala » 20 Marras 2007, 11:46

Jaa, lanttulaatikko, imelletty sekä rosolli. Kaikissa on kylläkin ihan hyvät ainesosta, mutta noissa muodoissa en vain tykkää. Onneksi jouluna saa syödä vain sitä mitä haluaa :mrgreen:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija