Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
hanska

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja hanska » 09 Loka 2013, 23:33

Täällä kans yks jolle ei lipeäkala maistu eikä myöskään kinkku ja lanttulaatikko.

Avatar
pipari
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 985
Liittynyt: 20 Syys 2008, 11:48
Paikkakunta: Kemi

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja pipari » 12 Loka 2013, 10:11

Lipeäkala

Avatar
joulupallo
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 393
Liittynyt: 09 Syys 2013, 11:54

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja joulupallo » 14 Loka 2013, 14:59

Itse en tykkää kalasta, joten kaikki kalaa sisältävät ruuat jätän ottamatta. Myöskään en kauheasti välitä rosollista ja lanttulaatikosta.

Penny
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 82
Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:18

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja Penny » 31 Loka 2013, 13:56

Minulle ei maistu kinkku eikä rosolli. Kinkun sijaan syön mielummin kalaa tai jotain muuta lihaa. Rosollin rinnalla meillä on aina tarjolla vihersalaattia ja uunijuureksia, jotka maistuvat minullekin.

Lipeäkalaa en ole koskaan maistanut, mutta ajatustasolla se kuulostaa epäilyttävältä, joten maistamiskynnyskin on aika korkea :oops:

Avatar
kilahwi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 126
Liittynyt: 27 Elo 2013, 16:47

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja kilahwi » 09 Marras 2013, 09:48

Porkkana-ja lanttulaatikko ei suusta alas mene, eikä myöskään rosolli. Lipeäkalaa en ole maistanut, muta olen aika varma etten siitä pitäisi.

Avatar
Klementiini
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 100
Liittynyt: 04 Marras 2013, 11:43

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja Klementiini » 09 Marras 2013, 13:27

Lanttu- ja perunalaatikosta, lipeäkalaa en myöskään ole maistanut kun sitä ei ole koskaan ollut tarjolla. Eikä kyllä oikeastaan tee mielikään.

Avatar
Sini
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 31
Liittynyt: 27 Loka 2013, 21:28

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja Sini » 09 Marras 2013, 17:47

Vinkkinä teille lanttulaatikkokammoisille, kokeilkaapa tehdä itse, jätätte munan ja siirapin pois. Itse en syönyt ennenkuin maistoin tälläistä versiota ja siitä tulikin suurta herkkua.
(Eli lanttusoseen sekaan korppujauho/kermaseos ja mausteet, korppujauhoa ja voita pintaan ja uuniin. Nam!)

Itse en syö rosollia, en ymmärrä sen sekasotkun :oops: pointtia. Syön kyllä sen ainesosia yksikseen tai muussa muodossa.
Imelletty perunalaatikko on myös miun makuun ihan liian makeeta.

Lipeäkalaa haluaisin maistaa. On kuulemma aika mauton kalaruoka. :|

Feliz navidad
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 38
Liittynyt: 05 Marras 2013, 15:33

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja Feliz navidad » 09 Marras 2013, 23:22

Meillä on kerran ollut lipeäkalaa mummulassa jouluna, en tykännyt. Se oli aika mautonta ja lisäksi koostumus oli niljakas. Rosollista en myöskään pidä, en ole muutenkaan punajuuren ystävä. Lanttulaatikko on herkkua, muista laatikoista en välitä.

Avatar
Eneri
Tonttu
Tonttu
Viestit: 143
Liittynyt: 05 Syys 2013, 19:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja Eneri » 11 Marras 2013, 10:25

Lipeäkalaa en ole maistanut koskaan, eikä tee mielikään.

Porkkanalaatikkoa inhoan.

Avatar
Miiru
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 59
Liittynyt: 06 Marras 2013, 16:54

Re: Mistä jouluruuasta ette tykkää?

Viesti Kirjoittaja Miiru » 11 Marras 2013, 11:57

Erilaisia silli-ruokia on ollut (muitten) joulupöydissä tarjolla joita en kyllä itse pysty syömään. Epäilen, että lipeäkala kuuluu näihin mistä en myöskään pidä... Sen sijaan muista kalaherkuista tykkään kovasti ja yleensä kalapöytä onkin ollut herkullisempi kuin sen jälkeen nautittavat laatikot ja kinkut.
Pitäisi alkaa työstämään ajatusta omasta joulumenusta pikkuhiljaa, sillä tänä vuonna suku kokoontuu meille. Olen ajatellut, että en laita mitään ruokaa vaan koska se "kuuluu" joulupöytään vaan etsin sellaisia reseptejä joista kaikki meillä tykkää.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa