Mitkä itsetehdyt leivonnaiset kuuluvat jouluunne?

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitkä itsetehdyt leivonnaiset kuuluvat jouluunne?

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 10 Marras 2013, 13:39

Heissan Konvehti! Olen kokeillut Britatorttua eri ohjeilla, mutta esimerkiksi viimeksi tein tällä Valion ohjeella joka oli ihan hyvä.
http://www.valio.fi/reseptit/brita-kakku/" onclick="window.open(this.href);return false;

Marengin teen vaan joko puolet sokeria ja toinen puolisko tomusokeria tai pelkkää tomusokeria, minusta tulee paremman makuinen niin. Britakakku on ihanaa :nam: Voisi kokeilla jouluversiona vaikka sillä piparirahkalla..

Avatar
Nooraneeamaria
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 17
Liittynyt: 20 Marras 2013, 06:34

Mitä leivotte jouluksi?

Viesti Kirjoittaja Nooraneeamaria » 09 Joulu 2013, 17:25

Mitä teillä on tapana leipoa jouluksi? Meillä leivotaan tietysti niitä tavallisia pipareita, vaaleita murotaikina pipareita ja vaaleaa kuivakakkua. Nyt olen ollut niin ajoissa leipomusten kanssa, että vielä tekisi mieli tehdä jotain...Toisaalta ehkä on syytä pitäytyä jonkinlaisessa kohtuudessa, koska lähdemme joulupäivänä sukuloimaan, eli kotona ollaan vain aatto. Miten joululeivonnaiset ovat tarjolla teillä jouluna, kahvilla vai koko ajan naposteltavana? :see:
Viimeksi muokannut Joulutähti, 09 Joulu 2013, 22:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Yhdistetty jo olemassa olevaan keskusteluun.

Avatar
jouluhullu ainainen
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 50
Liittynyt: 17 Marras 2012, 11:30
Paikkakunta: joulumaa

Re: Mitkä itsetehdyt leivonnaiset kuuluvat jouluunne?

Viesti Kirjoittaja jouluhullu ainainen » 15 Joulu 2013, 09:24

Meillä traditiona Joulutortut ja piparit kaupan taikinasta, Hillajuustokakku, Englantilainen hedelmäkakku, Arabialainen maustekakku ja joinain jouluina myös Taatelikakku. Ja tietty piparkakkutalo on AINA. :nam:

Feliz navidad
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 38
Liittynyt: 05 Marras 2013, 15:33

Re: Mitkä itsetehdyt leivonnaiset kuuluvat jouluunne?

Viesti Kirjoittaja Feliz navidad » 15 Joulu 2013, 16:37

Jauhelihapasteijoita, tähtitorttuja ja pipareita tehdään itse. Pasteijat ja tähtitortut kylläkin valmistaikinasta mutta annettakoon se ehkä anteeksi, varsinkin kun mun tekemä jauhelihatäyte on niin loistavaa :nam:

Avatar
kanelitähti
Tonttu
Tonttu
Viestit: 167
Liittynyt: 03 Joulu 2013, 17:02

Re: Mitkä itsetehdyt leivonnaiset kuuluvat jouluunne?

Viesti Kirjoittaja kanelitähti » 18 Joulu 2013, 07:24

Tänä vuonna olen leiponut vaan pipareita. Torttuja varmaan vielä teen ja ehkä maustekakun. Piparijuustokakun voisi myös tehdä joulunajan jälkiruoaksi.

Avatar
shara
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1803
Liittynyt: 22 Marras 2013, 15:36

Re: Mitkä itsetehdyt leivonnaiset kuuluvat jouluunne?

Viesti Kirjoittaja shara » 23 Elo 2014, 13:20

Taatelikakku! Viime jouluna isoäitini sitä teki ja voi että, kun oli hyvää. Tein sitä kerran viime kuussa jo maistiaisiksi vähän, täytyy tässä syksyn mittaan tehdä lisää ja jouluksi tietysti myös. :see: Joulutortut kuuluu myös erottamattomasti joulun aikaan. Pipareista en niin välitä.

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Mitkä itsetehdyt leivonnaiset kuuluvat jouluunne?

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 03 Syys 2014, 22:22

Meillä leivotaan jouluksi aika paljon :oops:

* Joulutorttuja
* Pipareita
* Englantilainen hedelmäkakku
* Jouluinen persikkarahkatorttu (tosin tänä vuonna ajattelin jos tekisin täytekakun)
* Joulupullaa
* Saksalaista joululeipää
* Suolaisia pasteijoita
* karjalanpiirakkaa
* Kaneliässiä
(* Riisimuromakeisia)

Viime vuonna tuli tehtyä vielä konvehteja kolmea eri sorttia. Tänä vuonna en aio enää noita tehdä, kun kuitenkin tulee suklaata ostettua. Ehkä riisimuromakeisia voisin kuitenkin tehdä, kun ovat nopeita pyöräyttää :see:

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Mitkä itsetehdyt leivonnaiset kuuluvat jouluunne?

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 13 Joulu 2016, 21:47

-Joulutortut (itse tehty taikina)
-Piparit
-Kahvikaisan taatelikakku, omena-kanelimaustekakku
-Karjalanpiirakat
-Korvapuustit
-Kanelisydän pikkuleivät ( minun Mummi teki aina näitä jouluksi :laav: )

Minä niin tykkään leipoa Jouluksi ja sen kyllä huomaa jouluna :lol: :leips:

Omppu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 738
Liittynyt: 21 Syys 2010, 15:01
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Mitkä itsetehdyt leivonnaiset kuuluvat jouluunne?

Viesti Kirjoittaja Omppu » 14 Joulu 2016, 06:29

Olen vähentänyt melkoisetsi leivonnaisia, koska suurin osa niistä on päätynyt kanoille. Tänä vuonna siis yksi maustekakku, pipareita lasten toiveesta ja mahdollisesti muutama joulutorttu, siinäpä se. Meillä ramppaa vieraita sen verran paljon, että etukäteen saan tarjoilla glögijuustokakkua, kylmäsavuporotorttuja, englantilaista hedelmäkakkua jne...joulun aikaan nuo tulevat jo korvista ulos.

Meillä muuten tonttu76 edesmenneen mummoni jouluun kuului kaneliässät (olisikohan kanelisydänpikkuleipien kaltaisia, vain muodoltaan erilaisia) ja niitä tekee myös äitini.

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Mitkä itsetehdyt leivonnaiset kuuluvat jouluunne?

Viesti Kirjoittaja Katikki » 14 Joulu 2016, 06:57

Tavallisia pipareita, rovastin piparkakkuja, joilutorttuja, pullaa ja saksalaisia vanilja-suklaapikkuleipiä

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa