Mitkä itsetehdyt leivonnaiset kuuluvat jouluunne?

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
Avatar
fairedtale
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 50
Liittynyt: 02 Marras 2011, 11:11
Paikkakunta: Forssa

Re: Mitkä itsetehdyt leivonnaiset kuuluvat jouluunne?

Viesti Kirjoittaja fairedtale » 30 Marras 2011, 15:12

Meillä kuuluu piparit ja joulutortut aivan olennaisena jouluun. Lapsuudessa äiti leipoi taatelikakkua ja ajattelin palauttaa sen tavan meidän perheen jouluihin.

Bongasin uudesta pirkka lehdestä pipari mutakakun ohjeen ja tänä vuonna kokeillaan myös sitä. Suurina mutakakun ystävinä se varmasti uppoaa meille kaikille :-D

Avatar
Hanki
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 386
Liittynyt: 06 Syys 2007, 14:42

Re: Mitkä itsetehdyt leivonnaiset kuuluvat jouluunne?

Viesti Kirjoittaja Hanki » 30 Marras 2011, 15:56

Tänä jouluna aion lisätä tarjontaan porkkanakakun muffinsien muodossa, koooorkealla tuorejuusto/kerma kuorrutteella. Löysin tiimarista tarjouksesta aivan ihania muffinin ympärille kiedottavia jouluisia maisemia jotka tulee nyt testiin.

Muutoin tortut kuuluu leivottaviin, kauheana ei sokerisia leipomuksia tehdä.

mha77
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 48
Liittynyt: 20 Syys 2012, 20:23
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

Re: Mitkä itsetehdyt leivonnaiset kuuluvat jouluunne?

Viesti Kirjoittaja mha77 » 21 Syys 2012, 19:08

-piparit
-tortut
-pasteijat


Siinäpä ne.Muut leivonnaiset ei oikein uppoo.Tekisihän sitä,mutta syöjät puuttuu :|

Avatar
Kultasiipi
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 719
Liittynyt: 10 Touko 2012, 21:00

Re: Mitkä itsetehdyt leivonnaiset kuuluvat jouluunne?

Viesti Kirjoittaja Kultasiipi » 21 Syys 2012, 19:17

No perus piparit tietysti, taikinasta asti tehty itse :pipru:
Sitten löytyy joulutorttuja ja banaanikakku tai piimäkakku. Joskus saattaa löytyä jokin täytekakun tyyppinen, mutta juustokakun ajattelin tänä jouluna tehdä jos vain suinkin osaan :jouulu:

Avatar
Rontti
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 30
Liittynyt: 08 Marras 2011, 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitkä itsetehdyt leivonnaiset kuuluvat jouluunne?

Viesti Kirjoittaja Rontti » 23 Syys 2012, 22:35

Pasteijoita (meillä kinkku, jauheliha, creme fraiche-täyte) ja torttuja. Minä olen koko porukan persoin joulutortuille, mies perustaa enempi pasteijoista.

En tiedä leivonko tänäkään vuonna mitään, jos olemme taas reissussa pyhät ja käymme välipäivinä kotona ja suuntaamme uudeksi vuodeksi taas reissuun. Riippuu miten miehellä on keikkaa.

Mietin josko leipoisin pipareita, mutta käly taitaa hoitaa sen puolen, ainakin viime vuonna herkuteltiin hänen tekemillään ja hyviähän ne olivat.

Avatar
Hanki
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 386
Liittynyt: 06 Syys 2007, 14:42

Re: Mitkä itsetehdyt leivonnaiset kuuluvat jouluunne?

Viesti Kirjoittaja Hanki » 24 Syys 2012, 15:02

Tänä vuonna tulee uusi ihanuus meidän jouluun eli pumpulikakku, ihastuin siihen aivan täysin ja suosittelen edelleen jos ei ole tuttu kahvikakku. :laav:
ei voi liikaa hehkuttaa :nam:

http://kaikkiahyvaa.blogspot.fi/2012/08 ... kakku.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Nokinenä
Tonttu
Tonttu
Viestit: 248
Liittynyt: 10 Marras 2008, 13:49
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Mitkä itsetehdyt leivonnaiset kuuluvat jouluunne?

Viesti Kirjoittaja Nokinenä » 27 Syys 2012, 18:48

Hanki kirjoitti:Tänä vuonna tulee uusi ihanuus meidän jouluun eli pumpulikakku, ihastuin siihen aivan täysin ja suosittelen edelleen jos ei ole tuttu kahvikakku. :laav:
ei voi liikaa hehkuttaa :nam:

http://kaikkiahyvaa.blogspot.fi/2012/08 ... kakku.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Näyttää hyvältä, täytyykin laittaa kokeiluun!! :see:

Avatar
White Christmas
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1557
Liittynyt: 12 Marras 2008, 14:50
Paikkakunta: Vieremä

Re: Mitkä itsetehdyt leivonnaiset kuuluvat jouluunne?

Viesti Kirjoittaja White Christmas » 27 Syys 2012, 23:05

Pumpulikakku on hyvä kakku :nam: Voisipa ajatella sitäkin joulun kahvittelu hetkiin...ei olekkaan aikoihin tullut tehtyä :laav: :nam: :pig: :leips:

Avatar
Joulujuristi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 184
Liittynyt: 29 Syys 2012, 22:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitkä itsetehdyt leivonnaiset kuuluvat jouluunne?

Viesti Kirjoittaja Joulujuristi » 01 Loka 2012, 20:55

Ainoa pakollinen itsetehty herkku on joulupiparit =) Joulutorttujakin kyllä leivon, koska avomieheni niistä tykkää, mutta itse voisin viettää joulun ilman niitä.

Avatar
Linda
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 50
Liittynyt: 29 Syys 2012, 19:07
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Mitkä itsetehdyt leivonnaiset kuuluvat jouluunne?

Viesti Kirjoittaja Linda » 03 Loka 2012, 22:10

Mä oon kyllä niin onneton leipuri, että kauheasti ei tule leivottua. Mutta jouluna teen siitä huolimatta ainakin yhden satsin pipareita ja torttuja, valmistaikinasta tosin. Lisäksi melkein joka vuosi oon piparitalon väsännyt. Yleensä koitan jotain karkkeja tehdä, mutta niistä on onnistunut vain rocky road viime jouluna (eihän siinä tehdä muuta kuin sulateta ja sekoiteta, niin että tällainen tumpelokin onnistuu :oops: )

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa