Miten koristelette joulupöytänne?

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
Leea
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1533
Liittynyt: 21 Marras 2008, 09:53

Re: Miten koristelette joulupöytänne?

Viesti Kirjoittaja Leea » 06 Syys 2012, 16:22

^^ Tuota viimeistä kuvaa ihastelin, että mistäköhän koristeet on hankittu?

Sukat Makkaralla -kannu :peukku:

Avatar
nonna
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2757
Liittynyt: 23 Loka 2007, 12:47
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Miten koristelette joulupöytänne?

Viesti Kirjoittaja nonna » 06 Syys 2012, 19:36

Herkulliset suunnitelmat Jouluhortensia!
Juuri tänään hypistelin pieniä lintukoristeita tiimarissa ja mietin, kuinka hyvin ne sopisivatkaan jouluun.

Avatar
nissis
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Elo 2011, 12:19
Paikkakunta: Oceanic Flight 815

Re: Miten koristelette joulupöytänne?

Viesti Kirjoittaja nissis » 07 Syys 2012, 10:01

Ihana toi lintuoksa Jouluhortensia :laav:

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Kuvia joulukattauksista

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 07 Loka 2012, 11:32

Kiitos Enkelikello! :see:

Tällä kertaa hieman erilaisempaa "kattausta" - käykö kenellekään muulle koskaan näin?

Kuva

Kuva

:mrgreen:

Avatar
Tyyris-Tyllerö
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 83
Liittynyt: 08 Loka 2008, 09:32
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Kuvia joulukattauksista

Viesti Kirjoittaja Tyyris-Tyllerö » 07 Loka 2012, 12:05

Varsin tuttu näky meidänkin kolmen kissan taloudessa. Etenkin jos on oikein hieno liina laitettu pöydälle :lol:

Avatar
Hanki
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 386
Liittynyt: 06 Syys 2007, 14:42

Re: Kuvia joulukattauksista

Viesti Kirjoittaja Hanki » 08 Loka 2012, 15:49

OT^onneksi meillä ei ole mitään eläintä joka omin avuin pääsisi pöydälle ja jos olisi niin tulisi tupenrapinat jos jäis rysänpäältä kiinni. Ei pidä ottaa pahalla jokainen tavallaan mutta ekana tulee mieleen hiekkalaatikolta pöydälle huh. Eläimillä kun on jokatapauksessa eläimelliset menot. :pig:

Varsin hienoja rontteja muuten :inlaav:

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Kuvia joulukattauksista

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 08 Loka 2012, 16:01

Aika epähygieenistä minusta missä tahansa, jos ei puhdisteta pöytiä koskaan ;)

Eli itse ajattelen näin, että osaan käyttää pesuaineita ja puhdistaa pöydät ja tasot säännöllisesti, päivittäin. Koska kissa on luonnostaan eläin joka pyrkii katonrajaan ja meillä asustetaan pelkästään sisällä, niin en näe syytä rajoittaa kissojen kiipeilyä ja luonnollista tarvetta. Ulkoilurajoitus on jo ihan riittävä lajityypillistä käytöstä rajoittava asia. Eli ei meillä vieraatkaan joudu hiekkalaatikosta syömään ja henk. kohtaisesti en myöskään välittäisi aina muuallakaan syödä siivoamattomasta pöydästä, varsinkin jos ajattelen asiaa. Tiskirätti on yleensä (ei toki tosiaan kyllä kaikkialla) talon likaisin esine, niin kiva jos pelkästään sillä pöytiä pyyhitään :mrgreen:

Mutta en mä ota sitä itseeni, jokainen tosiaan tavallaan ja on meillä perhepiirissäkin ihmisiä jotka asiaa kieroon katsovat!

Ja mainittakoon vielä, että ei kissat jatkuvasti esim. joulupöydässä "asusta", mut kieltämässä saisi olla muuten koko ajan ja joulunpyhien jälkeen liina otetaan muutenkin jo pois, ei ole liinaa pöydällä kuin kolme päivää vuodesta :see:

Omppu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 738
Liittynyt: 21 Syys 2010, 15:01
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Kuvia joulukattauksista

Viesti Kirjoittaja Omppu » 08 Loka 2012, 16:40

Siinä mielessä komppaan Hankea, että meillä kissat (eikä tietysti muutkaan eläimet) eivät pöydillä hypi. Siitä tosiaan tulee tupenrapinat, jos sinne päätyvät. Sisäkissoja ovat nuo meidänkin, tosin niillä on käytössään parveke ja ulkoiluhäkki (20 neliötä ja neljä metriä korkeutta). Kiipeilypuissa saavat toki mennä, mutta pöydillä meillä ei tosiaan hypitä, eikä muutenkaan ihmeemmin huonekaluilla (vauvan sängyt on estetty verkoilla turvallisuussyistä). Tuo asenteeni on perua jo kotikotoa, missä äitini on hyvin tarkka siitä, että kissojen "paikka" ei ole pöydällä. Muut taaplatkoon tyylillään ja se ei minua haittaa. Meillä nyt on valittu näin, vaikka pöytää ahkerasti pyyhitäänkin :lol:. Kuusi on sitten se paikka, mitä en joulun aikaan kiellä ja siksipä se onkin kattoon sidottu :see: .

Avatar
mannika
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 58
Liittynyt: 11 Elo 2012, 22:47
Viesti:

Re: Kuvia joulukattauksista

Viesti Kirjoittaja mannika » 08 Loka 2012, 23:39

Kotonani en päästäisi kissaa pöydälle, mutta äidin luona kisut loikoilee pöydällä vähän väliä ja pystyn sen asian kanssa elämään :)
Muutenkin olen oman kotini suhteen joissain asioissa aika tarkka (kuten siivoomisen,jota suoritan lähes maanisesti) mutta muiden kotien siivo tai siivottomuus ei liikuta mua yhtään... Paitsi siis jos on oikeesti tositosi likasta...

Anewielhillä ihania saviastioita <3
Avoppi laittaa Jouluna puuron saviseen kippaan..

Muikkis
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2361
Liittynyt: 17 Elo 2008, 16:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuvia joulukattauksista

Viesti Kirjoittaja Muikkis » 09 Loka 2012, 08:13

Mulle kattauksissa ei ole oleellista se, miten päin on veitset ja millä puolella on lasi, tai
onko liina muovia vai silkkiä. Pääasiahan on se, että se miellyttää itseään :peukku:
Mä itse ainakin teen kattauksen juuri niin kuin itse näen parhaaksi ja se minun silmääni
miellyttää.
Eikä tämä tietenkään tarkoita sitä, että pitää kaikkien kattauksista tykätä.
Jokaisella on oma maku ja makuasioista ei voi kiistellä :wink:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa