Kinkun koko?

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
Avatar
scala
Tonttu
Tonttu
Viestit: 125
Liittynyt: 20 Marras 2007, 11:24

Re: Kinkun koko?

Viesti Kirjoittaja scala » 16 Syys 2008, 09:57

Mä olen nyt miettinyt tänä vuonna, että hommataanko isompi kinkku (luokkaa 7-8kg) vai kaksi pienempää. Viime vuonna kinkku loppui hiukan kesken, kun mies olisi sitä halunnut vielä välipäivinä syödä. (Sitä en tosin tajua, että miten se sai 2,5 päivässä tuhottua liki 6kg kinkkua :shock: ) Hmmm, kumpikohan olisi parempi. Toisaalta, mä itse tykkään tosi paljon uunituoreesta kinkusta, joten tuossa jälkimmäisessä vaihtoehdossa mä hyödyn itsekin :D

Avatar
Meli
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1569
Liittynyt: 24 Elo 2007, 09:20
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kinkun koko?

Viesti Kirjoittaja Meli » 16 Syys 2008, 11:14

hyasintti kirjoitti:Mä olen nyt miettinyt tänä vuonna, että hommataanko isompi kinkku (luokkaa 7-8kg) vai kaksi pienempää. Viime vuonna kinkku loppui hiukan kesken, kun mies olisi sitä halunnut vielä välipäivinä syödä. (Sitä en tosin tajua, että miten se sai 2,5 päivässä tuhottua liki 6kg kinkkua :shock: ) Hmmm, kumpikohan olisi parempi. Toisaalta, mä itse tykkään tosi paljon uunituoreesta kinkusta, joten tuossa jälkimmäisessä vaihtoehdossa mä hyödyn itsekin :D

Ehkä kannattaa ottaa kaksi kinkkua kun ainakin mun mielestä kinkku alkaa maistua oudolle pitemmän päälle :shock: .

Avatar
Kiss
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 366
Liittynyt: 14 Syys 2007, 02:38
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Kinkun koko?

Viesti Kirjoittaja Kiss » 17 Syys 2008, 10:13

hyasintti kirjoitti: (Sitä en tosin tajua, että miten se sai 2,5 päivässä tuhottua liki 6kg kinkkua :shock: )
Voi kuules, harvinaisen helposti... :D

Avatar
Susanne
Tonttu
Tonttu
Viestit: 136
Liittynyt: 15 Syys 2008, 11:12
Paikkakunta: Kittilä
Viesti:

Re: Kinkun koko?

Viesti Kirjoittaja Susanne » 22 Syys 2008, 10:12

Meillä menee myös aikalailla kinkkua; vakiona on ollut sellanen 6-7kg painoinen :D

Avatar
Nokinenä
Tonttu
Tonttu
Viestit: 248
Liittynyt: 10 Marras 2008, 13:49
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Kinkun koko?

Viesti Kirjoittaja Nokinenä » 17 Marras 2008, 19:39

Meille on viime vuosina vakiintunut semmonen 7-8kg kinkku..aiemmin oli 10kg,ja se oli hieman liikaa kahden ihmisen syötäväksi! :wink:

Avatar
nuutu
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 109
Liittynyt: 03 Marras 2008, 20:27

Re: Kinkun koko?

Viesti Kirjoittaja nuutu » 18 Marras 2008, 10:53

Me paistetaan tänä vuonna ensimmäistä kertaa itse kinkku äijän kanssa. Ollaan muina vuosina saatu anoppilan kinkusta meille sopivan kokoinen pala.
Nyt on 4kg kinkku laitettu jo tilaukseen. Saapa nähdä miten meidän käy sen kanssa. Siis ensinnäkin miten saadaan se paistettua ilman suurimpia tappeluita (nyt jo ollut väittelyä miten ja koska se paistetaan :wink: ) ja saadaanko ikinä syötyä sitä loppuun.

Avatar
hemulitar
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1203
Liittynyt: 21 Kesä 2008, 14:52
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Kinkun koko?

Viesti Kirjoittaja hemulitar » 18 Marras 2008, 12:45

Me ollaan katseltu kaupoissa jo kinkkuja, ja mietitty kokoa. Varmaan ostetaan n.4-5kilon kinkku ja lisäksi pieni kalkkunarulla. Ei varmaan paljoa yli jää, kun meillä on kuitenkin vieraita joulun aikaan tiedossa (tulevat isovanhemmat muunmuassa ei malta kauaa olla näkemättä ensimmäistä lastenlastaan! :DD ).

Avatar
revontuli
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 81
Liittynyt: 21 Loka 2008, 15:31

Re: Kinkun koko?

Viesti Kirjoittaja revontuli » 18 Marras 2008, 17:57

Meille tulee / on aina tullut pieni n 2 kg valmiskinkku. Joulupöydässä kun on myös kalkkunaa & hivipaistia, liahapullia..

Avatar
Tiltu
Tonttu
Tonttu
Viestit: 176
Liittynyt: 12 Marras 2008, 14:43

Re: Kinkun koko?

Viesti Kirjoittaja Tiltu » 18 Marras 2008, 18:03

Me otetaan yleensä se pienin mikä on tuntunut yleensä olevan 4-5kg kun ei sitä erikseen tilata.Siinä on ihan riittävästi kahdelle hengelle,varsinkaan kun mies ei juuri jouluruuista välitä.

Avatar
lumienkeli
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 85
Liittynyt: 12 Loka 2008, 10:54
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Kinkun koko?

Viesti Kirjoittaja lumienkeli » 18 Marras 2008, 19:01

Me ollaan ostettu aina noin 5-6kg kinkku. Kannattaa aina ottaa hieman isompi koska se uunissa kutistuu pienemmäksi miltä kylmäaltaassa aluksi näyttää. Niin ja hyvin on tuo 5-6 kg kinkku uuniin mahtunut. Mahtuis meidän uuniin varmaan isompiki. :razz:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa