Jouluastiasto/-kattaus - kuuluuko kalustoosi?

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Jouluastiasto/-kattaus - kuuluuko kalustoosi?

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 05 Syys 2008, 09:13

saveka kirjoitti:Täällä ei ole jouluastiastoa..vielä. Jos tänä vuonna tulee Teemalta vielä punaisia astioita myyntiin niin niitä ajattelin hankkia.
Tulipa muuten sinut mieleen kun eilen pysähdyin Lahden Renkomäen ABC:llä. Siellä Arabian tehtaanmyymälässä oli punaisia Teema-astioita tarjouksessa. ;)

lumisadepallo
Tonttu
Tonttu
Viestit: 200
Liittynyt: 26 Elo 2007, 18:51

Re: Jouluastiasto/-kattaus - kuuluuko kalustoosi?

Viesti Kirjoittaja lumisadepallo » 05 Syys 2008, 11:03

Varsinaista jouluastiastoa meillä ei ole. Juhla-astiastona meillä on ihan perusvalkoinen astiasto hobby hallista (49,95€ ) 12 hengella. Monesta varmaan tuntuu oudolta, että juhla-astiastona on tommonen halpis juttu. Mulla on se aatos, että oon ostanu kalliimpia, laadukkaampia astioita arkeen, koska joutuvat kovemmalle kulutukselle ja juhla-astioiden laatu saa olla vähän sinnepäin, koska käytetään max.10krt vuodessa. Perusvalkoiseen olen päätynyt siksi, että siihen saa niin kivasti kaikenlaisella kattauskoristeella aina juhlan mukaisen tunnun.

Tosin olen viimevuodesta asti harkinnut ostavani Teeman punaiset kulhot kattausta varten. Ne vaan ois niin hienot! Tuota APinlanlehden disney astiastoa aloin toissavuonna keräämään, kunnes tajusin että niissä on 12 ERI kuva-aihetta. Ensimmäinen on kivoin, mikki hiiri kuusen kanssa. Peruin sen sitten... Pojalle olen kattanut joulupäivänä sitten niillä astioilla.

Avatar
Meli
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1569
Liittynyt: 24 Elo 2007, 09:20
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jouluastiasto/-kattaus - kuuluuko kalustoosi?

Viesti Kirjoittaja Meli » 05 Syys 2008, 15:22

lumisadepallo kirjoitti: Tuota APinlanlehden disney astiastoa aloin toissavuonna keräämään, kunnes tajusin että niissä on 12 ERI kuva-aihetta. Ensimmäinen on kivoin, mikki hiiri kuusen kanssa. Peruin sen sitten... Pojalle olen kattanut joulupäivänä sitten niillä astioilla.
Näyttäis nettisivujen kautta pystyvän tilaamaan pelkkää Mikki Hiirtäkin luultavasti :) . Klikkaat siis esim. isoa lautasta ja sieltä valikoit "Tikun ja Takun joulutervehdys" ja siinä kohdalla painat tilausnappia niin monta kertaa et tulee tarpeellinen määrä :)

Riihitonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Syys 2007, 21:04
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Jouluastiasto/-kattaus - kuuluuko kalustoosi?

Viesti Kirjoittaja Riihitonttu » 05 Syys 2008, 15:44

Tää Tiku ja Taku on ihana :laav:
Kuva
Jos joskus olen iso ja rikas, niin ostan tuollaiset Tiku ja Taku -jouluastiat. Mies varmaan tykkäisi enemmän Aku Ankasta, mutta mun mielestä ne ei ole kovin jouluiset.. :?
Myös Bambi ja Samu Sirkka -kuvioiset ovat kauniita. Ehkä joutuisinkin valitsemaan neljä suosikkikuvaani ja kerätä niistä astiaston. :D Mies kyllä taatusti olisi sitä mieltä, että rahaa ei käytetä tuollaiseen turhuuteen - ainakaan noin paljon rahaa. Joten lottovoittoa odotellessa. :proo:


Tämä olisi varmaan Viljatontun mieleen ;)
Edit. Myös näistä taitaisi Viljatonttu tykätä. :D

Viljatonttu
Tonttu
Tonttu
Viestit: 206
Liittynyt: 27 Syys 2007, 20:58

Re: Jouluastiasto/-kattaus - kuuluuko kalustoosi?

Viesti Kirjoittaja Viljatonttu » 06 Syys 2008, 11:31

Juu..minä ja etenkin lapset tykkäisivät tuosta kovasti. Minä tykkäisin VIELÄ ENEMMÄN siitä tonttuaiheisesta astiastosta (siis mitä oon mainoslehdyköistä nähny). Mutta, jos ilmoittaisin miehelle haluavani tuollaisen... Hän varmaan katsoisi kuin :shock: !!!!! Miehelle on se ja sama mistä astioista jouluna syödään, kunhan syödään...ja kuitenkin taitaa tykätä, jos on pöytä katettu nätiksi! On ne ihmeellisiä, ei aina ymmärrä :roll: ! Mutta ehkä se haaveostos pidetään siellä "jos saisin lottovoiton" -arkussa! :lol:

pipsa-poro
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 616
Liittynyt: 24 Elo 2008, 17:03
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Jouluastiasto/-kattaus - kuuluuko kalustoosi?

Viesti Kirjoittaja pipsa-poro » 06 Syys 2008, 12:34

Pipsa-poro :poroo: ehti laukkaamaan ostoksille vanhan Maxi-market-ketjun aikoihin eli silloinen Elanto myi Hakaniemess tosi kauniita puolukkakuvioisia jouluastiastoja.. Kahvikaluston ehdin tokalleni hankkia jouluni iloksi :proo: ennen Elannon konkurssia..

Kaunis ja kiva jouluinen kahvikuppiastiasto joulukahvilla.. Yksinkertaisuudessaan ihana.. Joskus rikkaampana porona hankin Arabian punaisia ruoka-astioiksi tokalleni :proo: .. :laav:

adventtityttö
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1092
Liittynyt: 20 Syys 2007, 00:22
Paikkakunta: Kainuu

Re: Jouluastiasto/-kattaus - kuuluuko kalustoosi?

Viesti Kirjoittaja adventtityttö » 06 Loka 2008, 17:03

Tässä mietiskelen, josko hankkisin punaista teemaa tai kultakeramiikan punaista astiastoa. voisi sitten pitää sekä jouluastiastona että parempana astiastona, jos sitten ostaisi samoja valkoisena lisäksi.

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Jouluastiasto/-kattaus - kuuluuko kalustoosi?

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 07 Loka 2008, 10:14

adventtityttö kirjoitti: ...kultakeramiikan punaista astiastoa. voisi sitten pitää sekä jouluastiastona että parempana astiastona...
Siis onko Kultakeramiikalla joku muukin punainen astiasto kuin kanerva?!

Toivo jo heräsi, mutta ainakaan netistä en löytänyt tummempaa punaista... plääh...

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Jouluastiasto/-kattaus - kuuluuko kalustoosi?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 07 Loka 2008, 11:34

............................

adventtityttö
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1092
Liittynyt: 20 Syys 2007, 00:22
Paikkakunta: Kainuu

Re: Jouluastiasto/-kattaus - kuuluuko kalustoosi?

Viesti Kirjoittaja adventtityttö » 07 Loka 2008, 15:42

JOo, se kultakeramiikan punanen on sellanen sesonkituote, mitä ei vissii oo ees nettiin laitettu. joissain kaupoissa sitä näyttää olevan pitkin vuotta, mutta joulun aikaan etenkin. tietysti jos ostaisi tuota kultakeramiikkaa, niin se on edullisempaa.. :P

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa