Joulutorttu

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
Avatar
Hanki
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 386
Liittynyt: 06 Syys 2007, 14:42

Re: Joulutorttu

Viesti Kirjoittaja Hanki » 26 Elo 2008, 17:10

Minä teen tortut aina puoliksi vadelmahilloon, itse kun en perusta siitä luumuhillosta en yhtään ja mies taas sitä syö ihan hyvillä mielin niin teen aina pellillisen kumpaakin laatua kerralla :jouulu:

Riihitonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Syys 2007, 21:04
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Joulutorttu

Viesti Kirjoittaja Riihitonttu » 29 Elo 2008, 22:20

Hanki kirjoitti:Minä teen tortut aina puoliksi vadelmahilloon, itse kun en perusta siitä luumuhillosta en yhtään ja mies taas sitä syö ihan hyvillä mielin niin teen aina pellillisen kumpaakin laatua kerralla :jouulu:
Blondina ajattelin ensin, että teet torttuihin vadelma-luumuhillo-sekoitusta :lol:

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulutorttu

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 30 Elo 2008, 15:06

Riihitonttu kirjoitti:
Hanki kirjoitti:Minä teen tortut aina puoliksi vadelmahilloon, itse kun en perusta siitä luumuhillosta en yhtään ja mies taas sitä syö ihan hyvillä mielin niin teen aina pellillisen kumpaakin laatua kerralla :jouulu:
Blondina ajattelin ensin, että teet torttuihin vadelma-luumuhillo-sekoitusta :lol:
No et oo todellakaan tän palstan ainoa blondi :lol: Vielä sunkin vastauksen luettuani mietin, että "jaa, vadelma-luumuhillosekoitusta, mielenkiintosta". Sitten vasta tajusin että hei bimbo :idea: :lol: :lol:

Riihitonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Syys 2007, 21:04
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Joulutorttu

Viesti Kirjoittaja Riihitonttu » 30 Elo 2008, 15:37

Sarppa, varmaan parempi, ettei vaihdeta tukan väriä! Voidaan vedota siihen :lol:

Mutta tuo vadelma-luumuhillo-sekoitus alkaa kuulostaa aika mielenkiintoiselta. Aluksi ihmettelin, että eikös se maistu aika omituiselle. Mutta nyt, kun asiaa on pyöritellyt, niin pitää ehkä kokeilla joulun alla. :lol: Ai miten niin yllytyshullu. :roll:

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulutorttu

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 30 Elo 2008, 15:44

Riihitonttu kirjoitti:Sarppa, varmaan parempi, ettei vaihdeta tukan väriä! Voidaan vedota siihen :lol:

Mutta tuo vadelma-luumuhillo-sekoitus alkaa kuulostaa aika mielenkiintoiselta. Aluksi ihmettelin, että eikös se maistu aika omituiselle. Mutta nyt, kun asiaa on pyöritellyt, niin pitää ehkä kokeilla joulun alla. :lol: Ai miten niin yllytyshullu. :roll:
Samixii! Aattelin ihan samaa että sehän voisi jopa toimia! Meidän pitää nimetä uusi torttulajike nimellä Blondin joulutorttu :lol: :lol: :lol:

nissepolkka

Re: Joulutorttu

Viesti Kirjoittaja nissepolkka » 30 Elo 2008, 20:15

[..

Avatar
Hanki
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 386
Liittynyt: 06 Syys 2007, 14:42

Re: Joulutorttu

Viesti Kirjoittaja Hanki » 01 Syys 2008, 16:41

...Ehkä tuo että moni ymmärsi väärin mun tortun teko tavat johtuu siitä että kuvailu tuli just sieltä blondin suusta :D Ilmaisu taidoissa taitaa olla tässä suunnassa jotain mätää tai sitten vaan kirjoitin niin tohkeissani että vain itse älysin mitä aijoin sanoa.. :jouulu: *hih*

p.s pittää kokkeilla tuota että sekottaa sen vadelma ja luumuhillon!

pipsa-poro
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 616
Liittynyt: 24 Elo 2008, 17:03
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Joulutorttu

Viesti Kirjoittaja pipsa-poro » 08 Syys 2008, 23:01

Pipsa-poro :poroo: kokeili viime jouluna aprikoosihilloa vaihtoehtona torttuihin ja ihan maistuvia olivat.. :)

Kaikenlaisia paistonkestavia marmeladeja kannattaa kokeilla.. ;)

Avatar
TonttuTorvinen
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 391
Liittynyt: 18 Syys 2008, 16:50

Re: Joulutorttu

Viesti Kirjoittaja TonttuTorvinen » 18 Syys 2008, 21:12

Minäkin olen muutaman vuoden ajan tehnyt joulutorttuja luumuhillon lisäksi aprikoosimarmeladilla. Aprikoosilliset tapaa loppua aikaisemmin. Meillä siis tekee ainakin kauppansa.

Avatar
Susanne
Tonttu
Tonttu
Viestit: 136
Liittynyt: 15 Syys 2008, 11:12
Paikkakunta: Kittilä
Viesti:

Re: Joulutorttu

Viesti Kirjoittaja Susanne » 22 Syys 2008, 09:55

Meillä myös tehdään kahdenlaisella täytteellä tortut. Ihan perinteisesti luumuhillolla ja sitten aprikoosimarmeladilla. Meidän esikoinen ei voi sietää luumuhilloa ja muillekkin kyllä maistuu tuo toinen versio :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa