Joulutorttu

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
Avatar
lumienkeli
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 85
Liittynyt: 12 Loka 2008, 10:54
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Joulutorttu

Viesti Kirjoittaja lumienkeli » 21 Loka 2008, 13:28

Vadelmahillo (lämmityksen kestävä) on aika hyvää tortuissa. Vaikka itse kyllä tykkään enemmän luumuhillosta. :razz: On paljon joulusempi maku kuin muissa.

Avatar
Nokinenä
Tonttu
Tonttu
Viestit: 248
Liittynyt: 10 Marras 2008, 13:49
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Joulutorttu

Viesti Kirjoittaja Nokinenä » 17 Marras 2008, 13:08

Mä oon aina tehny perinteisesti luumuhillolla..viikonloppuna kaupan maistiaisista kokeilin omenahillolla tehtyä ja kyllä se vaan oli hyvää! Täytyy kokeilla,mutta jouluna pitää kyllä edelleenkin olla luumuhilloisia tähtitorttuja! :see:

Avatar
Pinki
Tonttu
Tonttu
Viestit: 244
Liittynyt: 30 Syys 2008, 10:52
Paikkakunta: Lahti

Re: Joulutorttu

Viesti Kirjoittaja Pinki » 17 Marras 2008, 13:32

meillä luumuhillo ainoa oikea hillo, paitsi isomman likan mielestä. ei siis syö hilloja lainkaan.
hänelle teenkin samanlaisen tähden, päälle vaan raesokeria ja uunista pois tultuaan, lykkään keskelle punaisen sokerikirsikan :see:

Joulusuklaa

Re: Joulutorttu

Viesti Kirjoittaja Joulusuklaa » 21 Marras 2008, 21:51

Luumuhillo ehdottomasti jouluna. Muina vuodeaikoina voitaikinasta saa pikaisia leivoksia käyttämällä milloin mitäkin hilloa. :)

Avatar
nonna
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2757
Liittynyt: 23 Loka 2007, 12:47
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Joulutorttu

Viesti Kirjoittaja nonna » 26 Marras 2008, 09:40

Kannattaa muuten kokeilla sitä luumumarmelaadia siinä tuubissä, pikkuisen kalliinpi, mutta toimii hienosti, eikä tarvitse sählätä monen lusikan kanssa ja helpompi säilyttää seuraavaan käyttökertaan jääkaapissa kun on kunnon korkki.

Avatar
nuutu
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 109
Liittynyt: 03 Marras 2008, 20:27

Re: Joulutorttu

Viesti Kirjoittaja nuutu » 30 Marras 2008, 07:28

Luumuhillo ehdottomasti.
Pienenä en muuten voinut sietää luumuhilloa ja otin sen aina tortuista pois lusikalla ennen kuin söin. Lopulta äiti alkoi tekemään mulle sitten torttuja missä ei ollu mitää hilloa. :DD

Avatar
eirwen
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 713
Liittynyt: 14 Syys 2009, 15:50

Re: Joulutorttu

Viesti Kirjoittaja eirwen » 25 Loka 2009, 21:09

meillä syödään raakana ja ilman hilloo :jouulu: toki joskus tulee paistettuakin muutama...silloin omppumarmeladia mieluiten, vaik se luumu oikeemmalta tuntuiskin, mut se vaan on aika pahaa :mad:

Avatar
kath
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 361
Liittynyt: 15 Loka 2007, 16:32

Re: Joulutorttu

Viesti Kirjoittaja kath » 28 Loka 2009, 08:01

Kyllä täälläkin on luumutorttu ja tähden mallisena. Tomusokeria vielä päälle, niin avot! Tietty parhaita tulee sellaisesta taikinasta, missä on oikeasti voita. Eli VOItaikinasta :lol: ei lehti- tai tähtitorttutaikinasta.

Avatar
Enkelikello
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1518
Liittynyt: 04 Loka 2007, 15:07

Re: Joulutorttu

Viesti Kirjoittaja Enkelikello » 31 Loka 2009, 10:56

Luumumarmeladi on se ainoa oikea mun mielestä... mutta kuopus ei tykkää, joten teemme osan niin, että laitamme tätä Valion valmista rahkaa, esim. vaniljaa tai sitten omenakanelirahkaa. Tuosta jälkimmäisestä tuli muuten aika maukasta!

Avatar
julias
Tonttu
Tonttu
Viestit: 175
Liittynyt: 17 Marras 2009, 20:39
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Joulutorttu

Viesti Kirjoittaja julias » 20 Marras 2009, 15:22

Nykyään tykkäilen luumuhillosta, mutta joulun aikaan kun tulee syötyä niin miljoona torttua, niin ihanaa vaihtelua tulee, kun pistää omenahilloa ja kanelia!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa