Riisipuuro: uunissa vai liedellä?

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
Avatar
revontuli
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 81
Liittynyt: 21 Loka 2008, 15:31

Re: Riisipuuro: uunissa vai liedellä?

Viesti Kirjoittaja revontuli » 18 Marras 2008, 17:58

Liedellä tehdään.

Avatar
Joulumuori
Valvoja
Valvoja
Viestit: 455
Liittynyt: 23 Elo 2007, 11:17
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Riisipuuro: uunissa vai liedellä?

Viesti Kirjoittaja Joulumuori » 19 Marras 2008, 21:41

Uunissa teen, ehdottomasti. Ja ihan vaan siksi että poltan kuitenkin maidon pohjaan jos koita liedellä tehdä. :) Tulee tosi hyvää ja vähällä vaivalla uunissa.

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Riisipuuro: uunissa vai liedellä?

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 20 Marras 2008, 16:00

Joulumuori kirjoitti:Tulee tosi hyvää ja vähällä vaivalla uunissa.
Entisenä liesipuurottelijana komppaan niin tätä :see: En keksi enää yhtään syytä seistä tuntikaupalla hellan ääressä kun koko hela hoidon voi vaan tuupata uuniin ja se hoitaa itse itsensä :DD Laiskempoo jouluttajaa :lol:

Avatar
murulotta
Tonttu
Tonttu
Viestit: 127
Liittynyt: 27 Elo 2007, 22:38

Re: Riisipuuro: uunissa vai liedellä?

Viesti Kirjoittaja murulotta » 20 Marras 2008, 16:27

Sarppa kirjoitti:
Joulumuori kirjoitti:Tulee tosi hyvää ja vähällä vaivalla uunissa.
Entisenä liesipuurottelijana komppaan niin tätä :see: En keksi enää yhtään syytä seistä tuntikaupalla hellan ääressä kun koko hela hoidon voi vaan tuupata uuniin ja se hoitaa itse itsensä :DD Laiskempoo jouluttajaa :lol:
Mutta kuinka sen saisi maistumaan samalta??? Uunipuuro (ainakaan yksikään mitä minä olen syönyt) ei maistu läheskään yhtä hyvältä kuin liesipuuro. Liputan siis kerroskattilan nimiin, ei taatusti pala pohjaan!

Mutta vinkit siis otetaan vastaan :) .

Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Riisipuuro: uunissa vai liedellä?

Viesti Kirjoittaja Unico » 20 Marras 2008, 16:44

Täällä on nyt ihan eka kerta uunissa puuro, aika näyttää kuinka sille käy :D Vesi kielellä odotan lopputulosta.

Avatar
nuutu
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 109
Liittynyt: 03 Marras 2008, 20:27

Re: Riisipuuro: uunissa vai liedellä?

Viesti Kirjoittaja nuutu » 20 Marras 2008, 17:17

Me ei ukon kanssa olla mitään riisipuuron ystäviä oltu, tai siis kyllä molemmat siitä pitää, mutta ei niin paljon että oltaisiin sitä ikinä edes ajateltu tehdä. Mutta nyt toi ukkeli, mies joka ei jouluna syö mitään muuta jouluruokaa kuin kinkkua, alkoi tuossa jokunen viikko sitten luettelemaan mitä ruokia nyt sitten jouluna voisi syödä (olin lentää perseelleni kun listalla oli jopa laatikoita, mutta "rehut" ei kuulemma vieläkään kelpaa :mrgreen: ). Ja me oikeasti yhtä aikaa hihkaistiin, että tänä jouluna sitten tehdään riisipuuroa. :DD
Joten, liedellä koitetaan keitellä. :wink:

Joulusuklaa

Re: Riisipuuro: uunissa vai liedellä?

Viesti Kirjoittaja Joulusuklaa » 21 Marras 2008, 21:28

Kyllä jouluna meillä riisipuuro tehdään aina liedellä. Ja syödään puuro joko kanelin ja sokerin kera tai sekahedelmäsopan kanssa. Uunissa riisipuuroa kyllä tehdään sitten muuten, mutta ei jouluna kun siitä tulee kuivempaa, eikä ollenkaan saman makuista kun liedellä tehtynä.

Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Riisipuuro: uunissa vai liedellä?

Viesti Kirjoittaja Unico » 27 Marras 2008, 20:00

On jäänyt kommentoimatta tuo uuni puuro kokeilu :DD Hyvää oli, mutta kuivahkoa. Pehmeää ja hyvin hautunutta. Muuten passaa kyllä mutta joulupuuron pitää olla löysempää eli joulupuuro jää edelleen liedellä tehdyksi suosikiksi. Tuo uuni puuro voi tulla kuvaan muulloin tehtynä vaihteluna :DD

joulurauha
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 51
Liittynyt: 26 Marras 2008, 00:50
Paikkakunta: Oulu

Re: Riisipuuro: uunissa vai liedellä?

Viesti Kirjoittaja joulurauha » 27 Marras 2008, 21:44

Meillä tapana laittaa riisipuuro uuniin hautumaan kinkun jälkeen eli kun kinkku aamuyöstä otetaan uunista niin puuro ehtii hyvin aamuun mennessä hautua. Maukasta kuin mikä :wink:

nissepolkka

Re: Riisipuuro: uunissa vai liedellä?

Viesti Kirjoittaja nissepolkka » 28 Syys 2009, 08:03

Mä teen puuron aina liedellä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa