Juustotarjotin

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
Avatar
pk63
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 103
Liittynyt: 25 Syys 2008, 10:49
Paikkakunta: Sastamala

Re: Juustotarjotin

Viesti Kirjoittaja pk63 » 22 Loka 2010, 08:21

Muutama vuosi sitten, oltiin lähössä jouluisille ruokaostoksille, poitsu huusi: Tuokaa kumina juustoo! Metsästettiin kaupoista, kauppiailta kyseltiin, tyhjin käsin tultiin kotiin. Valittelin, et mistään ei löytynyt. Poika lausumahan: Sitä on kyllä joka kaupas, sitä mustapilkkusta. Se kumisee niin mukavasti suussa! Ei äippä tajunnu, et leipäjuustoo tarvittiin! :oo

Avatar
Nikkanen
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 792
Liittynyt: 29 Loka 2008, 18:43

Re: Juustotarjotin

Viesti Kirjoittaja Nikkanen » 05 Marras 2010, 18:28

pk63 kirjoitti:Muutama vuosi sitten, oltiin lähössä jouluisille ruokaostoksille, poitsu huusi: Tuokaa kumina juustoo! Metsästettiin kaupoista, kauppiailta kyseltiin, tyhjin käsin tultiin kotiin. Valittelin, et mistään ei löytynyt. Poika lausumahan: Sitä on kyllä joka kaupas, sitä mustapilkkusta. Se kumisee niin mukavasti suussa! Ei äippä tajunnu, et leipäjuustoo tarvittiin! :oo
:lol: :lol: Meillä se on Kitinä-juusto :razz:

Avatar
saveka
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 887
Liittynyt: 26 Elo 2007, 12:58

Re: Juustotarjotin

Viesti Kirjoittaja saveka » 05 Marras 2010, 22:21

^
tai nariseva juusto niinkuin meillä sitä kutsutaan :smile:

Avatar
eirwen
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 713
Liittynyt: 14 Syys 2009, 15:50

Re: Juustotarjotin

Viesti Kirjoittaja eirwen » 07 Marras 2010, 15:26

^narskujuusto (ja mies huutelee että vinkujuusto :mrgreen: )

Kampela
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 51
Liittynyt: 07 Elo 2010, 20:54

Re: Juustotarjotin

Viesti Kirjoittaja Kampela » 07 Marras 2010, 20:12

^Tällä leipäjuustoa kutsutaan myös narsku juustoksi :lol:

Omppu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 738
Liittynyt: 21 Syys 2010, 15:01
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Juustotarjotin

Viesti Kirjoittaja Omppu » 10 Marras 2010, 11:37

Laitoin naapurin kautta tilaukseen valion juustolahjapakkauksen. En minä sitä lahjaksi anna, vaan itse syömme. Meillä jouluna on usein niin paljon kaikkea herkkua, että juustot jää suosiolla uuteen vuoteen tai välipäiviin, kun fonduetakin tulee tehtyä usein uutena vuotena (rakastamme juustoja :smile:). Silti hamstraan juustot varmuuden varoiksi jo ajoissa.

Avatar
pk63
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 103
Liittynyt: 25 Syys 2008, 10:49
Paikkakunta: Sastamala

Re: Juustotarjotin

Viesti Kirjoittaja pk63 » 28 Marras 2010, 18:11

:hei: Mikäli, jostain löydätte Herkkujuustolan, Savuhilmaa tai Väinöä, Tutustukaa! Mielettömät juustot. Muutkin juustot sieltä, on hyviä. Mutt nää on parhaat!

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Juustotarjotin

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 10 Joulu 2010, 00:10

Nyt itsenäisyyspäivänä meillä oli taas juustotarjotin, siinä oli perinteiset Finlandia-, Ritari- ja Luostarijuustot, sinihomejuustoa, Pikkusisko-tuorejuustoa, tuoretta päärynää, mustaherukkahilloa ja pipareita.

Jotenkin olen nyt urautunut noiden juustojen kanssa, mutta minkäs teet kun pidän noista juustoista kovasti. Uskon että kokeilemalla löytäisin myös muitakin hyviä juustoja kuin nuo Valion, mutta viime aikoina ei ole edes tehnyt mieli kokeilla uutta. Varsinkaan sen minipaketin jäljiltä... :-| Toisaalta, omaan mahaanihan minä itse syön, niin toisaalta miksi muuttaakaan jos kerran tuntuu toistaiseksi hyvältä...

Jouluaaton tarjottimesta tulee varmastikin juustojen osalta hieman pienempi; Luostarijuusto, Pikkusisko, Mustapekka ja Aura. Päärynä, viinirypäleet, punaherukkahillo (ja viikunahillo, jos löydän), piparkakut ja suolakeksit.

Riihitonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Syys 2007, 21:04
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Juustotarjotin

Viesti Kirjoittaja Riihitonttu » 21 Syys 2011, 20:54

Vietin viime jouluna juusto-viini-iltaa kaverin kans. Mitähän meillä olikaan.. Ostettiin semmoinen keksipakkaus. Siinä oli just tähän tarkoitukseen monenlaisia keksejä. Sitten oli passionhilloa (sopi älyttömän hyvin!!) ja viinirypäleitä. Sitten oli brie-, aura- ja salaneuvosjuustot, sekä mustapekka-tuorejuusto. Mulla jäi viinit kyllä ihan vain maisteluasteelle, juustoista nautiskelin senkin edestä! :proo:

Avatar
Cressu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 493
Liittynyt: 20 Syys 2011, 23:28

Re: Juustotarjotin

Viesti Kirjoittaja Cressu » 21 Syys 2011, 21:52

Kerran olen saanut maistaa punaviini-cheddaria. Se oli niin outoa ja hyvää samalla kertaa, että on jäänyt kaihertamaan mieleen. Mistähän tuollaista löytyisi? Onko kukaan muu törmännyt kyseiseen juustoon?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa