Jouluksi kaupassa...

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Jouluksi kaupassa...

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 18 Joulu 2015, 19:12

...............................

Mila
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 981
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:04

Re: Jouluksi kaupassa...

Viesti Kirjoittaja Mila » 18 Joulu 2015, 22:54

Tänä vuonna tehdään isompi kauppareissu 22 päivä, pääsen töistä jo 11 aikaan, joten kauppareissu hoidetaan silloin. Olen hiljalleen hankkinut kaappeihin tavaraa aaton ateriaa varten, kalat ja kinkku on vielä hankkimatta, kinkku on tilattu ja se noudetaan 22. päivä. Huomenna käydään katsastamassa Tallinnan joulutori ja samalla otetaan mukaan miehelle jouluoluet sekä joku hyvä punaviini ruokapöytään.

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Jouluksi kaupassa...

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 02 Syys 2020, 12:27

En lähtisi missään nimessä aattona kaupoille. Minä haluan pyhittää joulun kokonaan rauhoittumiselle ja shoppailu prismassa e sitä minulle ole. Käyn yleensä viimeisillä jouluruokakaupoilla paria kolmea päivää aiemmin. Kauppahallituotteet (eli poro) tulee haettua helposti vikkoakin aiemmin. Muutenkin olen sellainen, että ostan apkkaseen paljon valmiiksi ja vihannekset ja maitotuotteet on ne, jotka tulisi viimeisenä vasta ostettua.

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Jouluksi kaupassa...

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 02 Syys 2020, 12:32

JapeTonttu kirjoitti:
02 Syys 2020, 12:27
En lähtisi missään nimessä aattona kaupoille. Minä haluan pyhittää joulun kokonaan rauhoittumiselle ja shoppailu prismassa e sitä minulle ole. Käyn yleensä viimeisillä jouluruokakaupoilla paria kolmea päivää aiemmin. Kauppahallituotteet (eli poro) tulee haettua helposti vikkoakin aiemmin. Muutenkin olen sellainen, että ostan apkkaseen paljon valmiiksi ja vihannekset ja maitotuotteet on ne, jotka tulisi viimeisenä vasta ostettua.
Olen samaa mieltä mutta olen kyllä huono muutenkin kauppoja kiertelemään

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Jouluksi kaupassa...

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 02 Syys 2020, 15:38

Viime vuonna just joulun alla alettiin kokeilemaan Cittarin noutopalvelua, eli tilaus kännykän sovelluksella vetämään ja sitten ostosten haku määritetyssä aikavälissä. Toimii muuten TOSI hyvin! Suosittelen ainakin kokeilemaan!
Ei tarvitse haahuilla kaupassa metsästämässä hyllyväleissä eri ruoka-aineita, vaan kaikki tule näppärästi laatikoissa. Meillä on myös taipumusta heräteostoksiin, nekin jää kokonaan pois tällä menetelmällä. Ollaan kokeiltu myös S-ryhmän vastaavaa palvelua, mutta täällä päin tuos Cittari toimii jouhevammin.

Avatar
Punatonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 388
Liittynyt: 23 Syys 2013, 09:44

Re: Jouluksi kaupassa...

Viesti Kirjoittaja Punatonttu » 02 Syys 2020, 22:31

Oon vastannnut tähän vuosia sitten, mutta edelleen samat.
Teen usean kauppalistan ja hankin ajoissa kaiken. Kalat nyt jää ihan vikoille päiville. Mut kyl se aatonaatto tuppaa olemaan se vika kauppareissu tai sit lähetän miehen. Aatton aon muutakin puuhaa.
Ja mulla on ne kauppalistat kösilaukussa aina mukana. Voi kirjoittaa lsää jos tulee jotain mieleen ja ostaa sopivan tilaisuuden tullen ja ruksia pois.

Avatar
Joulusilli
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 47
Liittynyt: 21 Marras 2020, 06:35

Re: Jouluksi kaupassa...

Viesti Kirjoittaja Joulusilli » 04 Joulu 2020, 06:36

Minäkään en jätä ostoksia aatoksi vaan yleensä tehdään aatonaaton aamuna viimeiset hankinnat, joskus jos 22. päivän iltana. Mutta on näihin vuosiin mahtunut myös viime hetken aattokauppakäyntejä, kun jokin pieni mutta välttämätön on unohtunut, kaikenlaisista listoista huolimatta. Tätä tulevaa joulua olen tosin pyöritellyt mielessä ennätyskauan omalla mittapuullani, joten toiveissa on muistaa ostaa kaikki ajoissa. Tosin mitä enemmän lehtiä selaan, sitä enemmän keksin kaikkea tarjottavaa - ja riski unohduksiin kasvaa, kun joulupöytään on tyrkyllä paljon uutta. Ja kun perheessä on lapsi ja kaksi paljon liikkuvaa aikuista, joka päivä on oltava kunnollista ruokaa + maitoa, juustoa, leipää jne. kuluu, joten nekin pitäisi muistaa jouluruokaostosten ohessa ja samalla silti huomioida, että jouluna on ekstrasyötävää, joten ihan normaalimäärää muuta murkinaa ei tarvitse.

Lahjat, koristeet ym. ei-ruoka on onneksi hoidettu pitkälti jo nyt, joten niitä varten ei tarvitse enää säätää.

Omppu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 738
Liittynyt: 21 Syys 2010, 15:01
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jouluksi kaupassa...

Viesti Kirjoittaja Omppu » 04 Joulu 2020, 18:21

Me laitettiin kauppakassitilaus vetämään. Eli täydennellään pitkin kuuta sitä ja haetaan 22. päivä, kun kotiinkuljetusta ei tänne periferiaan saa. Samalla voi heittää Lidl-keikan, jos tarvis. Tosin meillä on tässä välissä myös jokaviikkoinen tilaus, jossa tulee tarvittaessa ennalta valmistettavien jouluruokien tarvikkeita.

Unohduksia voi toki tulla, mutta ikäni maalla asuneena (lukuunottamatta opiskeluvuosia) olen oppinut aika hyvin listat tekemään ja tarvittaessa soveltamaan. Lähin kauppa on 19 kilometrin päässä, niin ei viitsi joka unohdusta "kipaista" hakemassa.

Laatikot olen tehnyt pakkaseen ja kaikki ennalta hankittavat, kuten mädit, kotikaljauutteet ja kinkut olemme jo ostaneet, tuoretuotteita siis taitaa lähinnä olla listassa tuolloin 22. päivä.

Cittarin kauppakassi on kieltämättä paremmin toimiva ja aina on jotain ekstraa matkassa ja aikoja on tarjolla tosi kattavasti, mutta siellä on noin 50 euroa kalliimpi kertaostos kuin Prismassa, joten jälleen iskee nuukuus ja valinta on ollut Prisma.

Mimmi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 215
Liittynyt: 08 Loka 2008, 09:02

Re: Jouluksi kaupassa...

Viesti Kirjoittaja Mimmi » 06 Joulu 2020, 13:44

Yleensä käyn joulun ruokaostoksilla aatonaattona, tänä vuonna taidan aikaistaa kauppareissua 22. päivään. En halua lähteä tälleen korona - aikaan pahimpaan ryysikseen ostoksille.

Avatar
Joulusilli
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 47
Liittynyt: 21 Marras 2020, 06:35

Re: Jouluksi kaupassa...

Viesti Kirjoittaja Joulusilli » 18 Joulu 2020, 21:03

Me tehtiin ekat jouluun liittyvät ruokaostokset tänään. Ostettiin mm. kinkku, juustoja, suolakeksejä ja vichyä. Siis sellaista hyvin säilyvää. Toinen, se viimeinen reissu (tosin ihan varmasti jotain unohtuu ja joudun vielä käymään lähempänä aattoa, jopa ehkä aattona, hakemassa jotain tuiki tärkeää) tehdään tulevana tiistaina. Silloin kalat, mädit jne. tuoretavara. Kauppalistojen laatiminen on oma ohjelmanumeronsa, ja listafriikkinä se on mulle tosi mieleinen joulupuuha :uggeli:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa