Jouluksi kaupassa...

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
Avatar
fairedtale
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 50
Liittynyt: 02 Marras 2011, 11:11
Paikkakunta: Forssa

Re: Jouluksi kaupassa...

Viesti Kirjoittaja fairedtale » 08 Marras 2011, 14:25

Joulun viimeiset ruokaostokset tehdään aaton aattona. Muuten koitan mahdollisimman paljon välttää kaupoissa käymistä joulukuussa. En kestä sitä kauheata tungosta. Yleensä sitten kun käydään ruokaostoksilla niin mennään ennen yhdeksää jolloin kaupassa on jo hiljaisempaa.

Vilttitossu
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 47
Liittynyt: 26 Syys 2011, 11:38

Re: Jouluksi kaupassa...

Viesti Kirjoittaja Vilttitossu » 14 Marras 2011, 13:00

Aatonaattona uskaliaasti pitää mennä viimeiset jutut ostamaan. Pari viime vuotta olen päässyt jo heti aamusta, mutta tänä vuonna on mies töissä, ni täytyy varmaan sit mennä vasta illalla. Harmi, kun ei lähikaupasta saa esim. kotijuustoa, ni täytyy mennä isompaan kauppaan kauemmas :-|

Saraella
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Marras 2014, 16:24

Re: Jouluksi kaupassa...

Viesti Kirjoittaja Saraella » 13 Marras 2014, 21:18

Käydään yleensä 22. tai 23. päivä. Tänä vuonna todennäköisesti 23. päivä aamuna, koska mulla on se vapaana :jeeh:

Avatar
Punatonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 388
Liittynyt: 23 Syys 2013, 09:44

Re: Jouluksi kaupassa...

Viesti Kirjoittaja Punatonttu » 14 Marras 2014, 08:39

22.12 viimeiset. Ja jos jotain uupuu niin mies käy ne sit hakemassa aattoaamuna.
Muutoin ostan kaiken niin ajoissa, kuin vaan voi. Niin et vikalle kauppareissulle jää vain ne pakolliset.
Tästä syystä mulla on joulua varten monta kauppalistaa :mrgreen:

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Jouluksi kaupassa...

Viesti Kirjoittaja Katikki » 14 Marras 2014, 14:37

Kaikki mahdolliset ostetaan niin aikaisin kuin mahdollista, mutta vikat kermat, maidot ym tuorekamat aatonaaton aamuna.

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Jouluksi kaupassa...

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 14 Marras 2014, 14:38

Kyllä minä voin aattonakin kaupassa käydä. Joskus tullut joku lahjakin vielä silloin hankittua. Itse asiassa lapsuuskodissanikin jouduttiin usein käymään aattona kaupungissa ostoksilla. Äitini oli yrittäjä eikä kaikkia hankintoja ehditty/pystytty/muistettu tehdä ennen sitä. Samalla tuli usein vietyä vielä jotain joululahjojakin.
Viime jouluna taisin käydä jopa joulupäivänäkin :hmm: hankkimassa jotain pientä täydennystä meidän toisesta lähikaupasta, joka sattuu olemaan 24/7 auki oleva ABC:n S-market. Ei kaupassakäynti minun jouluani pilaa.

Weba
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 426
Liittynyt: 08 Syys 2013, 12:32
Viesti:

Re: Jouluksi kaupassa...

Viesti Kirjoittaja Weba » 14 Marras 2014, 22:19

Minäkin pyrin silloin 22. Päivä vikan kerran kaupassa käymään, varsinkin nyt kun kauppaan on yli 15 km matkaa. Jos mies on aatonaaton töissä tilaan häneltä tarvittaessa.

Hankala keksiä mikä olisi niin vakava unohdus että aattona kauppaan menisin, ehkä vessapaperi? Ruokia saa sovellettua.

Joulunajan säilyviä ruokia ostelen hyvissä ajoin pitkin joulukuuta.

Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Jouluksi kaupassa...

Viesti Kirjoittaja Unico » 14 Marras 2014, 22:54

Siinä on oma tunnelansa käydä aattona kaupassa :oo juu mielummin ennen sitä.
Muksuna isän kanssa harrastettiin et aattona kauppaan viimeisille lahjaostoksille.

Avatar
Iip
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 392
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:28
Paikkakunta: Siuntio

Re: Jouluksi kaupassa...

Viesti Kirjoittaja Iip » 15 Marras 2014, 10:08

Joulun ruokaostokset pitää autottomana jakaa useammalle päivälle, kaikkea ei jaksa kantaa kerralla. Pyrin aina siihen, ettei aattona enää tarvitsisi käydä kaupassa, mutta usein joku viime hetken unohdus kuitenkin käy (viime vuonna kahvi ja meetvursti tuli haettua aattoaamuna).

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Jouluksi kaupassa...

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 17 Marras 2014, 11:59

Yleensä 23. päivä käydään kaupassa ostamassa jouluksi ruoat.

Jouluaattona en kauppaan mene. Lapsena oli äidin ja minun perinne se, että mentiin aattoaamuna Hakaniemen halliin jouluruokaostoksille. Kerran myöhempinä vuosina (jotain 20 vuotta sitten) käytiin isän kanssa ostamassa jotain pientä unohtunutta ja juututtiin jotain kahdeksi tunniksi jonoon autohalliin. Kyseessä ei siis edes ollut nykyajan megaostoskeskus. Äiti oli ihan varma, että ollaan jouduttu onnettomuuteen.

Lahjat ostan jo hyvissä ajoin ennen joulukuuta. Yritän välttää joulukuussa turhaa kaupassa kiertelyä, ihmisiä vain on liikaa, ainakin näissä pk-seudun kaupoissa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa