Lahja kumppanille

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Rapakko
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 1
Liittynyt: 12 Joulu 2018, 14:07
Viesti:

Re: Lahja kumppanille

Viesti Kirjoittaja Rapakko » 13 Joulu 2018, 10:42

Tällä hetkellä tarkoitus tilata jokin lehti, esim. Tiede-lehti tai Erälehti. https://www.lehtitarjoukset.com/lehti/184/Tiede
Retkeilyvarusteita voisi myös ostaa lisäksi.

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lahja kumppanille

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 17 Joulu 2018, 23:17

Vaikka alun perin ei meinattu toisillemme mitään ostaa, niin silti mieheni tulee saamaan boxerit minun naamakuvalla :mrgreen: mikäli siis kerkeää tämän viikon aikana tulemaan. Sekä miehen lempisuklaata on jo kaapissa odottamassa ja mikäli kauppaan pääsen ilman miestä, niin sieltä lähtee vielä yksi dvd matkaan.

joulumpi
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 112
Liittynyt: 19 Heinä 2020, 17:00

Re: Lahja kumppanille

Viesti Kirjoittaja joulumpi » 09 Syys 2020, 22:35

Miehelle on kyllä kauhean vaikea keksiä lahjoja.
Mitään ei tarvitse eikä arvosta hemmottelulahjoja. Harrastusvälineetkin on ja parempi, että hankkii itse uutta kun tarvitsee.

Annan aina herkkua ja lisäksi pelin tai kirjan (jota tuskin edes lukee :roll:). Joskus olen antanut myös vaatetta ja petivaatteita.
Kirppisdvd ja popcorn kera itsetehty pahvinen poppari rasia/kulho, joita leffoissa myydään, on ollut kekseliäin lahja.

Tänä jouluna mies saa lautapelin ja herkkua. Ehkä muutakin, jos keksin

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Lahja kumppanille

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 10 Syys 2020, 10:26

Piti ihan katsoa mitä olen männävuosina tännä laittanut. No, enpä paljon mitään :shock:

Miehellä on just joulun alla syntymäpäivä ja sitten on tietysti vielä isänpäivä marraskuussa. Eli loppuvuonna saa lahjoja koko vuoden edestä :D
Vaatteita tykkää saada, kun itse niitä harvoin ostelee. Eli ehkä joku paita - jälleen kerran.
Lukee kerran-pari vuodessa kirjan. Tykkää suomalaisten miesten elmänkerroista. Speden kirja on ollut tähänastisista suosikki. Tykkäisi muuten myös Roope Lipastin kirjoituksista.
On useaan otteeseen puhunut, että isot punaviinilasit olisivat kivat, ehkäpä tänä vuonna sitten hankin sellaiset.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Lahja kumppanille

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 10 Syys 2020, 11:19

..............................

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Lahja kumppanille

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 11 Syys 2020, 09:35

Tästä viestiketjusta intoutuneena eilen vähän etsiskelin ja löysin paikallisen antikvariaatin verkkokaupasta just sopivan Roope Lipastin kirjan miehelle, mutta se taitaa päätyä jo isänpäivän pakettiin.

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Lahja kumppanille

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 11 Syys 2020, 10:21

AdiraGee kirjoitti:
11 Syys 2020, 09:35
Tästä viestiketjusta intoutuneena eilen vähän etsiskelin ja löysin paikallisen antikvariaatin verkkokaupasta just sopivan Roope Lipastin kirjan miehelle, mutta se taitaa päätyä jo isänpäivän pakettiin.
Minä ostin eilen miehelle synttärilahjaksi juuri ilmestyneen Matti Nykäsen elämäkerran.

Avatar
Joulujänö
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 108
Liittynyt: 13 Loka 2020, 16:16

Re: Lahja kumppanille

Viesti Kirjoittaja Joulujänö » 25 Loka 2020, 11:35

Minullekin on vaikeaa keksiä puoliskolleni (mies) lahjoja. Hän on käynyt aika krantuksi (oikeastaan järkeväksi) kaikenlaisista tavaroista, tilaa kun yksinkertaisesti on rajallisesti. Eli toki vaikka tietäisin että joku juttu olisi hänestä kiva, niin joudun miettimään että onko tavaralle oikeasti tarve ja löytyykö sille paikka talossa. Ja tietenkin kaikki tarpeellinenhan on jo hankittu ja jos tarvetta jollekin ilmaantuu, se ostetaan yleensä itse heti. Vuosi vuodelta käy siis vaikeammaksi.

Joskus käy tuuri, että joku peli, leffa tms. ilmestyy joulun tienoilla *mitä hän ei ehdi ostaa itse*. Nykyään tuo vaikeaa kun odotetut pelit tosiaan ostetaan heti kun ne ilmestyy ja leffoja ei oikeastaan enää haluta itselle hyllyyn ostaa vaan mielummin vuokrataan.

Harrastuksia hänellä on mm. strategialautapelit ja figuuripelit. Noissa täytyy olla todella tarkkana, että tulee oikeat ja mieluisat tai mitä hänellä jo ei ole (tilanpuute myös ongelma tässäkin, vaikka hänelle sinänsä varmasti kelpaisi iso pelikokoelma muutoin). Kirjoitan kyllä aina muistiin, jos hän jostain pelistä puhuu. Joskus joudun kyselemään, että mitä hän toivoisi ja sitten tulee niin tarkat listat, että siinä menee lahjasta yllätyksellisyys... Mutta toisaalta onpahan ainakin varmasti mieluista.

Kaikki lupaus-lappuset/omatekoiset lahjakortit sun muut voin unohtaa, hänen mielestään nuo eivät ole oikeita lahjoja ollenkaan. Ettäkö lupaan tehdä jotain tai auttaa jossain, mutta vain lipuketta vastaan, eikös parisuhteessa nuo kuuluisi asiaan muutenkin (tai ystävyyteen tai sukulaisuuteen...)? Tuossa on kyllä on pointtia.

Piirros, taulu, jonkinlainen käsityö tms. olisi hyvä lahja, koska hän tuntuu arvostavan niitä kovasti. Harmillisesti aina käy kuitenkin niin, etten saa mitään sellaista aikaiseksi ainakaan ajoissa, eikä mitään nopeaa sutaisua halua antaa. Ja lisäksi kun hölmösti itse ei osaa omia tekeleitään ajatella "kunnon lahjana" vaikka muuta vakuuteltaisiinkin. :|

Hempeilylahjat jätän vuosipäivään. ;) Läheskään aina tuolloin ei lahjota tai juhlita tosin, mutta jos sattuu jotain osuvaa löytämään.

Viime vuonna oli ensimmäinen kerta, kun hän itse ehdotti ettei annettaisi toisillemme lahjoja ollenkaan. Oli vissiin stressi päällä lahjoista ylipäätään ja/tai töissä tms. Tietenkin sitten ihan viimeisinä päivinä ennen joulua hän sanoi, että jotain kuitenkin olisi tulossa, oli löytänyt jotain mikä oli pakko ostaa. Onneksi minulla oli mielessä yksi lautapeli, mistä hän oli puhunut joskus aikaisemmin ja sellainen jopa vielä löytyi kaupan hyllyltä (viimeinen kappale!) Esitin tietenkin vähän panikoivaa, ettei minulla sitten olisi mitään kunnollista lahjaa ja hän vakuutteli, että ei haittaa. Paketoin vielä hämäykseksi pelin pehmeään laatikkoon ja laitoin päälle tohvelit, sukkia ja alushousuja, alimmaisena oli peli. Sainpahan hämättyä ja oli aikamoinen yllätys. :mrgreen:

Avatar
Joulujänö
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 108
Liittynyt: 13 Loka 2020, 16:16

Re: Lahja kumppanille

Viesti Kirjoittaja Joulujänö » 25 Loka 2020, 11:52

Mitä lahjoja tänä vuonna?
Mitään en ole vielä ostanut ja hommat voi muuttua, jos tulee joku hyvä yksittäinen iso lahja mieleen. Tai jos toinen osapuoli ilmoittaa, ettei lahjoja tänä vuonna... Tässä olisi nyt kuitenkin vaihtoetoina monta pakettia vähän kaikkea.

– Kahden eri lautapelin lisäosia. Toisesta on puhunut, että aikoo tilata kun ollaan sitä peliä nyt pelattu jonkin verran (minä pelaan aika harvoja pelejä, yleensä hän pelaa kaveriporukalla), pitää vähän kuulostella ettei vaan ole jo itse tilannut. Toisesta pelistä hän on joskus ohimennen maininnu että voisi hankkia lisäosan, tuota peliä vähän harvemmin pelataan ylipäätään.

– Tietty figuurimaalaussetti, mitä hän ehdotteli syntymäpäivälahjakseenkin.

– Alushousuja ja sukkia, tarvetta kuulostaa edelleen olevan. Tällä kertaa panostan ja kokeilen jotain kalliimpaa ja toivottavasti laadukkaampaa merkkiä, kotimaisuus ja/tai ekologisuus olisi myös iso plussa. (Olemme molemmat kyllästyneet kehnoon laatuun mitä yleisesti on saatavilla. Ostan kyllä samalla noita itsellenikin. :-P)

– Jos piirtäisin jonkun kuvan/logon, mistä teettäisin t-paidan! Toki hänellä on t-paitoja kaappi täynnä, mutta vartavasten teetetty varmasti mahtuu joukkoon ja ilahduttaa. Tämä täytyy ottaa vain hyvissä ajoin työn alle.

– Ehkä: baaritarvikkeita. Meille on rakenteilla ruokailutilaan baaritiski, niin tuohon olisi nyt mahdollisuus ostaa jotain erityisiä tarvikkeita, rekvisiitta tms. Tuota täytyy kuitekin hieman miettiä, sillä kaikenlaista on jo ennestäänkin.

Nämä lahjaideat on kyllä niin spesifejä (vaatteita lukuunottamatta), että näistä ei kyllä varmaan paljoa ideoita muut saa... Mutta näiden asioiden kirjoittaminen auki tänne auttaa kyllä mukavasti omia ajatuksia. :see:

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Lahja kumppanille

Viesti Kirjoittaja Katikki » 25 Loka 2020, 14:46

Tänä vupnna moottorisaha ja itse kudottu islantilaisvillapaita. Tosi miehekkäät lahjat :lahjat:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa