Kuinka monelle lahjoja?

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
adventtityttö
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1092
Liittynyt: 20 Syys 2007, 00:22
Paikkakunta: Kainuu

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja adventtityttö » 01 Marras 2008, 23:57

- mies
- molempien vanhemmat
- molempien sisarukset
- kaasot
- mun veljen lapset
- mun kummi

tänä jouluna helppo homma. vanhemmille menee valokuva-albumit/kirjat sekä laudeliinat ja joululeivät. sisaruksille myös kuva-albumit sekä viinipullot tms. kaasoille myös kuva-albumit ja jotain pientä muistoa. kummille sama homma. veljenpojalle cars- kylpypyyhe sekä veljentytölle jotain prinsessa tai heppa-juttua.

niin. ja miehelle on omat lahjansa.. :laav:

paras lahja olis tietysti plussa raskaustestissä, mutta se nyt on sellanen haave vain.. :)

Avatar
Stigmation
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 931
Liittynyt: 01 Loka 2007, 15:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja Stigmation » 02 Marras 2008, 10:36

- miehelle
- molempien vanhemmille
- molempien sisaruksille
- minun mummulle
- kummipojalle ja
- jollekin palstalaiselle :wink:

Avatar
Tiltu
Tonttu
Tonttu
Viestit: 176
Liittynyt: 12 Marras 2008, 14:43

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja Tiltu » 12 Marras 2008, 17:21

Itse ostan lahjoja
-miehelle
-meille yhteisesti
-omille vanhemmilleni yhdessä ja erikseen
-miehen isän perheelle
-kaikille neljälle isovanhemmalle
-serkun perheelle
-kummitytölle
-kaverille Saksaan
-koiralle
-kissalle
-ja löytyy sieltä lahja myös itselle :DD

Avatar
Nokinenä
Tonttu
Tonttu
Viestit: 248
Liittynyt: 10 Marras 2008, 13:49
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja Nokinenä » 18 Marras 2008, 11:45

Lahjoja tulee ostettua:
-miehelle
-isälle ja äidille
-anopille
-veljelle ja vaimolle
-siskolle ja miehelle
-veljelle
-siskontytölle
-2 ystävälle
elikkäs yhteensä 12 henkilöä saa puketteja multa :see:

Avatar
nuutu
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 109
Liittynyt: 03 Marras 2008, 20:27

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja nuutu » 20 Marras 2008, 18:02

- Äitille
- Isälle
- Molemmille isosiskoille (ja toki niiden ukoille siinä samalla)
- Vanhemman siskon kolmelle lapselle (vanhin täyttää helmikuulla 9v, keskimmäinen heti tammikuun alussa 7v ja nuorin tammikuun lopulla 1v. Tämän takia tulee ostetta niille samalla sitten synttärilahjatkin pukinkonttiin)
- Miehen siskon tytöille (vanhempi täytti juuri 11v, ja nuorempi, samalla meidän kummityttö, on 6v)
- Parhaalle ystävälleni, sekä sen kahdelle lapselle (vanhempi 2.5v ja nuorempi 8kk)
- Yhdelle tuttava pariskunnalle, ja niiden kolmelle lapselle, (vanhin 3v, keskimmäinen, jonka yhdet kummit myös ollaan (ja jonka takia näitä lahjoja sen perheen kanssa edes vaihdetaan) on 1.5v ja kolmannen lapsosen pitäisi syntyä pari viikkoa ennen joulua)
- Omalle ukolle
- Ja tietenkin meidän rakkaille lapsille, eli kissoille. :kitty:

Appivanhemmille ei olla pariin jouluun ostettu mitään, kun ovat niin sopineet. Joulukukan olemme vieneet, mutta viime jouluna kun anoppi antoi minulle samalla matkaan yhden kukan niin päätettiin että jos tänä vuonna vietäisiin jotain muuta. :grin:
Myöskään ukon kahdelle siskolle ei olla ostettu pariin vuoteen, ovat saman sopimuksen tehneet.
Ukon mummollekkin viedään varmaan tänä vuonna joulukukan sijaan jotain muuta. Viime vuonna se oli hukkua niihin kukkiin mitä kaikki sukulaiset oli sille rehammut, mutta kovin oli iloissaan myös meidän kauniista joulukaktuksesta joka vietiin. Niin, niiden neljän muun kaveriksi. :mrgreen: Ei muina jouluina ollakkaan sielä käyty vierailulla, nytkin oli kova kiire.
Minulla ei isovanhempia elossa enää ole, viimeinenkin kuoli kesällä. Joten kynttilät käyn niiden haudalle viemässä jo ennen joulua, ja aatoksi jätän sitten kotiin vielä kynttilät, jotka sitten viedään paikalleen. :engel:

Että kyllähän tuossa on yhdelle ihmiselle ostettavaa. Etenkin kun on noita lapsia kaikilla niin kauheasti, ja nytkin vuoden aikana tullut vain kolme lisää. :oo

Leea
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1533
Liittynyt: 21 Marras 2008, 09:53

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja Leea » 21 Marras 2008, 10:19

Mä laitan lahjat 34 henkilölle. ja oman perheen jäsenille, eli kahdelle laitan pari pakettia per nuppi. Yhteensä tulee siis noin kolkytkuus lahjaa. Aiemmin laitoin viel enemmän paketteja, mutta viime jouluna alkoi tuntua liian raskaalta toi pakettirumba ja sovin sitten että vähemmän olkoon enemmän.

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 15 Huhti 2010, 19:53

Annan lahjoja hyvin paljon, kymmenittäin, mutta toisaalta iso osa niistä on itse tehtyjä/ei kovinkaan kalliita. Äidin puolen suvussa ovat tavanneet antaa lahjoja vähän kaukaisemmallekin sukulaiselle, joten sen perinteen kautta tulee moni lahja lisäksi listaan. Lahjoja, joiksi siis luen esimerkiksi leipomukset, annan äidilleni ja hänen miehelleen, sisko- ja velipuolelle, kummeilleni, isotädeilleni ja enolleni, muutamalle ystävälle, tuttavaperheelle ja naapurille, ja muutamalle muulle "sekalaista"-ryhmään kuuluvalle sukulaiselle. Kissapoikaa tietenkään unohtamatta, kissa saa meidän perheessä eniten lahjoja. Voi sitä riemua, kun "lapsi" availee pakettejaan :laav:
Hankkisin varmasti enemmänkin lahjoja jos vaan olisi vapaat rahavirrat, lahjojen antaminen on niin mukavaa :jouulu:

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 01 Heinä 2010, 00:03

Tänä vuonna lahjoja saa mies, anopin porukka ja kolme ystävääni.
Viime vuonna ei lahjoja kolmannen ystäväni kanssa vaihdettu, kun kumpikin stressas mitä toiselle ostaa :lol:
Tänä vuonna uskoisin olevan lahjavalinnan helppoa, koska muuttaavat uuteen asuntoon, joten sisustusjuttuja hänelle :smile:

olkitähti
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1286
Liittynyt: 16 Syys 2009, 16:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja olkitähti » 03 Elo 2010, 12:24

Lahjoja menee lähinnä vain perheelle ja rakkaalle. Jotain pientä ehkä rakkaan siskolle ja läheisimmille ystäville. Meillä on perinteenä enemmän korttien lähettäminen.

Muikkis
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2361
Liittynyt: 17 Elo 2008, 16:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja Muikkis » 03 Elo 2010, 12:33

Anoppi, appiukko, ukon veli, minun isä ja äiti, minun pikkuveli ja oma ukko tietysti.
Eli seitsemän päätä lahjottavana :mrgreen:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa