Kuinka monelle lahjoja?

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Avatar
nonna
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2757
Liittynyt: 23 Loka 2007, 12:47
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja nonna » 03 Elo 2010, 15:23

Tänä vuonna olisi tarkoitus kääriä joulupaketteihin jotain pientä;
miehelle
vanhemmilleni
kahdelle pikkusiskolleni
mammalle
karvatassuille
ystäväparikunnalle
opiskelukaverille.

Pikkusiskojen kanssa jatketaan viime vuosien käytäntöä ja ostetaan lahjat toisillemme kimpassa, niin että jokainen saa yhden lahjan. Vanhempiemme lahjan ostamme myös kimpassa. Miehen vanhempia muistamme joulukukilla.

Avatar
pikkukettu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 465
Liittynyt: 04 Marras 2007, 13:28

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja pikkukettu » 20 Syys 2011, 09:48

Me ostetaan lahjat omille lapsille, kummitytölle & hänen siskolle, miehen kummipojalle & hänen veljelle. Minun vanhempia muistetaan perinteisillä konvehdeilla, miehen äidille & hänen miehelle viemme myös jotain pientä (joulukukka tms). Lasten kummeille & minun sisaruksille annamme jotkut pienet joulutervehdykset (viiniä, suklaata tms). Minun sisaruksille myös jotain pientä jouluista.

Avatar
Mariette_80
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 68
Liittynyt: 25 Syys 2008, 15:04
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja Mariette_80 » 21 Syys 2011, 16:47

Ostan lahjat lähinnä vain sukulaisille: Miehelle, tyttärelle, äidille, isälle, veljen lapsille, veljelle ja kälylle.
Miehen sukulaisille en ole yleensä ostanut mitään, joskus saattanut anopille ja apelle viedä jonkin joulukorin tms. :see:

Avatar
Emppu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 340
Liittynyt: 03 Syys 2011, 16:55

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja Emppu » 21 Syys 2011, 17:22

Lahjoja ostelen/teen kahdelle pikkusisarelle, äidille, iskälle ja perheen elukoille :smile:

Avatar
Limetti
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 888
Liittynyt: 01 Loka 2009, 12:18

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja Limetti » 21 Syys 2011, 19:56

Lahjoja ostan perheelleni: äidille, isälle ja kahdelle pikkusiskolle sekä koiralle myös oma lahja! Lisäksi muistan isovanhempia ja kummejani pienillä lahjoilla. Läheisimpien ystävien kanssa vaihdetaan myös pienet lahjat!

Omppu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 738
Liittynyt: 21 Syys 2010, 15:01
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja Omppu » 22 Syys 2011, 17:16

Meiltä lähtee lahjoja niin sukulaisille ystäville kuin yhteistyökumppaneillekkin. Lähipiirissä on paljon lahjottavia, kun on kummilapsia ja hyvin läheisiä sisarusten lapsia. Sisaruksille laitamme myös jotain pientä muistamista. Omat vanhemmat ja appivanhemmat saavat myös muistamiset ja isovanhemmille (joita tosin elossa enää miehen puolelta kaksi) jotain pientä myös. Meillä on aika pieni, mutta tiivis suku ja muistamiset ovat aina kuuluuneet perinteisiimme. Lahjoja siis lähtee todella monelle, varmasti ainakin noin kolmellekymmenelle.

Avatar
Cressu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 493
Liittynyt: 20 Syys 2011, 23:28

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja Cressu » 23 Syys 2011, 22:11

Tämä vuosi voisi ihan OIKEASTI olla nyt se välivuosi lahjojen suhteen. Ainakin ostettujen sellaisten. Itsetehtyä, esim ruokalahjoja en laske tähän, koska ne ovat meidän puolelta lähinnä muistamisia ei niinkään lahjomista.

Avatar
athella
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2134
Liittynyt: 04 Heinä 2009, 15:43
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja athella » 24 Syys 2011, 11:18

Itse tykkään lahjojen antamisesta. Jotenkin ei ole koskaan tullut mieleenikään pitää välivuotta. Voisin antaa lahjoja vaikka kaikille tutuille, jos talous antaisi periksi. :hei:

tupuna
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 110
Liittynyt: 31 Loka 2008, 11:07
Paikkakunta: Turku

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja tupuna » 26 Syys 2011, 15:58

Lahjoja annetaan vanhemmille, sisaruksille perheineen, kummilapsille perheineen ja kummeille sekä parille kirjekaverilleni ulkomaille. Suurin osa lahjoista on esim. itse neulottuja sukkia tai patalappuja tai muuta käyttötavaraa, kuten kynttilöitä, serviettejä, erikoiskahvia/teetä yms. Ainoastaan lapsille "kovia paketteja", ja heidän kasvaessaan alkaa paketti olla aika usein litteä lahjakortti esim. elokuviin... Myös työkavereille annan jotain pientä itse tehtyä: viime vuonna lankakukkaheijastimet.

Avatar
Loiste
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 47
Liittynyt: 06 Loka 2009, 11:59

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja Loiste » 27 Syys 2011, 22:41

Minä annan lahjat miehelle ja omalle lähisuvulle (yhteensä 7 henkilöä) sekä välillä olen mukana hankkimassa miehen perheelle lahjoja (4 henkilöä). Lisäksi usein olen antanut lahjat kaikille lähipiirin koirille, joita on nyt jo viisi omat mukaanlukien. :dee:

Niin ja ei ole varsinaisesti tullut mieleen pitää välivuotta. Joskus äiti on ehdottanut, että voitaisiin olla antamatta lahjoja, mutta eipä se ole koskaan toteutunut. Äidin mielestä lahjojen ostaminen on välillä työlästä, mutta itse tykkään siitä eli ei taida idea mennä läpi. :lol: Tosin minun puolestani hän voisi ollakin antamatta lahjaa, voisin silti lahjoa häntäkin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa