Kuinka monelle lahjoja?

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Veeamoo
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 694
Liittynyt: 14 Loka 2008, 20:43

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja Veeamoo » 04 Marras 2019, 20:07

Tänä vuonna lahjat hankin/hankitaan kummilapsille, puolisolle sekä mahdollisesti omille vanhemmille. Muiden aikuisten kesken ei lahjoja vaihdeta. :jouulu:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 15 Tammi 2020, 13:54

........................

joulumpi
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 112
Liittynyt: 19 Heinä 2020, 17:00

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja joulumpi » 09 Elo 2020, 16:57

Annan lahjat 5 aikuiselle ml mun mies ja 7 lapselle (mukana 2 omaa).
Annetaan mun isovanhemmille usein jotain lasten tekemää (eli eikö se ole lapsilta?).
Miehen äidille annetaan usein joku yhteinen lahja miehen kanssa ja joskus olen antanut myös miehen siskolle lahjan. Yhdelle kaverille, joka asuu ulkomailla, annan\ lähetän ehkä joka toinen vuosi lahjan?

Eli siis 12-16? Onhan siinä jo lahjomista :lol:

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja Katikki » 09 Elo 2020, 17:02

Meidän vanhemmat on jo kuolleet, joten lahjat toistemme lisäksi meidän kaikille lapsille (yht. 6 kpl), heidän puolisoille (4 kpl) ja yhdelle lapsenlapselle. Lisäksi parille oikein hyvälle ystävälle ja heidän pikkuisilleen (yht. 2 kpl).

Pipoja on nyt tehty 9 kpl, kymmenes puikoilla. Vielä siis tämän jälkeen kuusi pipoa :neulis: :neulis:

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 09 Elo 2020, 22:16

Minulla on aika vähän lahjottavia: kaksi omaa teiniä, mies ja isäni. Ja koira. Tasapainotan tätä sitten osallistumalla useammalla paketilla joulukeräyksiin.

Freyja86
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 93
Liittynyt: 01 Elo 2019, 12:12

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja Freyja86 » 15 Elo 2020, 17:53

Mä laskin et mulla olis sellaiset 25 lahjottavaa, joista lapsia on 5. Ajatuksena oli siis neuloa kaikille jotain mut voi olla et osan kanssa joudun ajan puutteen takia siirtymään kaupan tarjontaan.

Joulun odottaja
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 61
Liittynyt: 31 Touko 2020, 13:30

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja Joulun odottaja » 16 Elo 2020, 15:10

Minä annan lahjoja miehelleni. Yhdessä annamme lahjoja kissallemme, vanhemmilleni ja mieheni äidille. Kummilapsille taisimme antaa lahjat varmaankin siihen asti kun pääsivät ripille. Toisinaan olen antanut lahjan myös jollekin henkilölle, jota olen halunnut muistaa erityisesti jostain syystä sinä jouluna.

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 17 Elo 2020, 09:13

Lahjoja annan avomiehelleni, siskolle, äitille, miehen porukoille (molemmille omat koska eronneet) ja kolmen kaverini kanssa. Usein olen myös eri lahjanvaihtoeingeissä ollut mukana ja työpaikoilla on joskus annettu lahjat secret santa tyylillä. Kyllä jokaiselle tulee enemmän kuin yksi paketti annettua. Avomiehen porukat saa yleensä jotain pientä itsetehtyä, kun kavereille ja perheelle annan jotain peraoonallisempaa ja semmosta mistä tiiän että ne tykkää.

Lumihiutale
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 56
Liittynyt: 09 Syys 2018, 15:59

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja Lumihiutale » 27 Elo 2020, 09:33

Lapsille (2X teini ja taapero). Jotain pientä myös miehelle, vanhemmille ja sisaruksille. Mies saa huolehtia oman puolen sukulaistensa lahjomisen. :lahja:

Merida
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 93
Liittynyt: 07 Joulu 2019, 20:09

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja Merida » 22 Syys 2020, 15:27

Meillä on onneksi sisarusten ja kavereiden kesken sovittu, ettei enää ostella lahjoja toisille.
Kummilapsillekaan en enää osta joululahjoja, ovat jo kohta aikuisia.

Omille vanhemmille hankin pienet lahjat.

Miehen kanssa on sovittu, että voidaan hankkia VAIN jotain pientä ja käytetään säästyneet rahat mieluummin lomareissuun, ravintolassa syömiseen tai johonkin isompaan hankintaan.

Itse olen tyytyväinen jos saan jouluna uudet villasukat :woohoo: Oon meinaan villasukkien suurkuluttaja :lmao:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa