Lahja 10 eurolla

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Lahja 10 eurolla

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 01 Heinä 2012, 00:41

Hinnat nousevat kovaa vauhtia... Täälläkin mainituista esimerkiksi Finnkinon leffalippu-pakettien hinnat ovat nousseet sen verran, ettei siihen enää saa yhdistettyä herkku-lippua alle kympin hintaan :roll:

Itse annoin viime jouluna tällaisia paketteja:

-pieni viinipullo tai muu vastaava alkoholillinen juoma (n. 3.5-4 e.)
-villasukat (langan hinta n. 4 e.)
-muutama namunen (~muutama kymmenen senttiä)
-hemmottelulahja, esim. kasvonaamio (muistaakseni n. 1 e.)
-kynttilä (itse tehdyt, hinta melkeinpä olematon)

Tuosta koostui hemmottelulahja ja hintaa tuli noin 9-11 euroa per lahja, eli kympin pintaan päästiin.

Mila
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 981
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:04

Re: Lahja 10 eurolla

Viesti Kirjoittaja Mila » 11 Heinä 2012, 15:53

Villalankakerä maksaa reilun neljä euroa ihan perusmarketeissa. Ostin kolme kerää lankaa ja niistä saa aikaan jo kuudet villasukat :)

Viime vuonna löysin Anttilasta ihanat koivukuvioiset mukit, hintaa mukeilla oli euro ja kun kahvikin oli tarjouksessa laitoin lahjapakettiin kahvia, mukit ja konvehtirasian. Hintaa yhdelle paketille tuli 7 euroa.

Isovanhemmille olen tehnyt herkkukorin joululahjaksi. Koriin on laitettu pipareita, joulutorttuja, kahvikakku ja glögiä. Tälle korille on tullut hintaa n. 10 - 12 euroa.

Avatar
Kultasiipi
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 719
Liittynyt: 10 Touko 2012, 21:00

Re: Lahja 10 eurolla

Viesti Kirjoittaja Kultasiipi » 11 Heinä 2012, 17:14

Itellä on sen verran suuri kaveriporukka, että konkurssi tulisi jos ostaisin jokaiselle jotain suurempaa. Viime jouluna ratkaisin tilanteen kun hankin kauniit lahjapakkaukset ja sitten tarvittavan suuren määrän aineksia että sain tehtyä ison satsin niitä Rocky Roadseja. Vaikka noi ruokatarvikkeet on nykyisin hirveän kalliita varsinkin makeiset yhden paketin hinta ei kymppiä ylemmäs nouse jos sitäkään kun sen kauniin lahjapaketin siihen vielä hankki. Ja kaikille kelpasi :see:

Lisäski samankaltaisen idean voi tehdä ostamalla niitä viiden euron ihania mukeja ja ne täyttää noilla samaisilla tai ihan millä tahansa makeisilla niin siinä on simppeli lahja jonka voisin vaikka itsellenikin toivoa. Ja mukeja saa toki halvemmallakin, joulun aikaan suosittelen kiertämään kirpputoreja niin saa pakettiin lähes uusia jouluisia mukeja halvalla :see:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Lahja 10 eurolla

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 11 Heinä 2012, 17:51

.........................................

Avatar
luminen
Tonttu
Tonttu
Viestit: 221
Liittynyt: 09 Loka 2011, 20:30
Paikkakunta: kouvola

Re: Lahja 10 eurolla

Viesti Kirjoittaja luminen » 11 Heinä 2012, 20:06

Nyt saa uskomattoman paljon hyviä kirjoja alle kympillä.Suomalaisen nettiputiikissa vaikka mitä herkkuja. Muumi-mukeja on 9 eurolla tarjolla joka syksy jne.

Leea
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1533
Liittynyt: 21 Marras 2008, 09:53

Re: Lahja 10 eurolla

Viesti Kirjoittaja Leea » 17 Heinä 2012, 15:43

Jotain pieniä ja tarpeellisia keittiövälineitä saa alle kympin, eli käytännön lahjoja niitä tarvitseville. Esim. kunnollinen pitsaleikkuri on minun mielestä hyvä lahja.

Avatar
kivaa
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 291
Liittynyt: 25 Syys 2011, 17:47
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lahja 10 eurolla

Viesti Kirjoittaja kivaa » 28 Loka 2012, 20:33

Tänä vuonna pitäisi keksiä taas 10 eurolla lahja avomiehelle - viime vuonna annoin valokuva-albumin, johon teetätin kuvia yhteisistä vuosistamme ja kirjoittelin/leikkelin lehdistä erilaisia tekstejä albumin sivuille. Mitähän ihmettä sitä tänä vuonna keksii?

Penny
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 82
Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:18

Re: Lahja 10 eurolla

Viesti Kirjoittaja Penny » 08 Marras 2012, 11:53

Luin jostain lehdestä idean, että edullinen ja usein hyvinkin miellyttävä lahja on palvelulahjakortti. Eli annetaan itse askarreltu lahjakortti, joka oikeuttaa saajansa johonkin tiettyyn palveluun lahjanantajan taholta. Esim. ikkunanpesulahjakortilla saa ilmaisen ikkunapesun seuraavana keväänä. Näitähän voi ideoida loputtomiin: lastenhoitolahjakortilla vanhemmat saavat vapaaillan, koiranulkoilutuslahjakortti on koiranomistajalle varmaan mieleinen. Tiskaus, imurointi, silitys... tylsiä kotihommia riittää. Lahjakorttiahan voisi myös ajatella useamman käyttökerran periaatteella, esim. 10 kerran imurointikortti :D En ole itse testannut, mutta voisin kuvitella, että näistä tykkäisivät vanhemmat ihmiset ja sellaiset, joilla on jo jos jonkinlaista tavaraa, mutta vapaa-aika vähissä.

kanelikahvi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 196
Liittynyt: 06 Marras 2012, 21:27

Re: Lahja 10 eurolla

Viesti Kirjoittaja kanelikahvi » 09 Marras 2012, 21:51

Anewielh kirjoitti:
Itse annoin viime jouluna tällaisia paketteja:

-pieni viinipullo tai muu vastaava alkoholillinen juoma (n. 3.5-4 e.)
-villasukat (langan hinta n. 4 e.)
-muutama namunen (~muutama kymmenen senttiä)
-hemmottelulahja, esim. kasvonaamio (muistaakseni n. 1 e.)
-kynttilä (itse tehdyt, hinta melkeinpä olematon)

Tuosta koostui hemmottelulahja ja hintaa tuli noin 9-11 euroa per lahja, eli kympin pintaan päästiin.
Ihana idea, kiitos. Luultavasti muutama tuttavani saa tällaisen paketin :hali:

Avatar
keltaisentalon
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 56
Liittynyt: 11 Marras 2012, 10:01
Viesti:

Re: Lahja 10 eurolla

Viesti Kirjoittaja keltaisentalon » 14 Marras 2012, 14:07

Nythän on tullut myyntiin niitä Angry Birds rasvoja, jossain katselin, että maksoi 7,90€. Pienenä joululahjana jollekin ihan kiva!
Mä oon kans noita Rocky Roadeja laittanut kauniiseen purkkiin ja antanut niitä lahjaksi.
Oma tekemille säärystimillekään ei ihan kauheasti hintaa tule, lankoja kun on kaikenlaisia. Mä oon näitä vähän tehnyt paketteihin. Samoin Kimallelangasta pipoja (yhden pipon hinnaksi Novitan Crystal langalla tuli n. 6€).
Mä oon hyödyntänyt aina kirja aleja ja ostanut niistä kirjoja lahjoiksi, tänä vuonna kirjamessuilta ostin kirjoja 3€/kpl.
Ikeasta me ollaan ostettu valkosipulinpuristimia (on ihan paras siellä!) ja siihen on ostettu valkosipuleita. Tää lahja on ollut tosi tykätty!
Otsalamppuja oon ostanut muutamille, kun tykkäävät liikkua pimeellä. Ovat tykänneet tosi paljon!
Ikeassa on myös sellainen lasikulho, johon sisälle voi ostaa hedelmiä tmv. Kulho itsessään maksaa 1,90€.
Kauranjyvistä lämpöpusseja (kun ostaa kasan jyviä ja paksua puuvillakangasta vähän, niin hintaa ei kovasti tule).
Askarteluliikkeissä myydään tiskirättejä, jotka maksaa n. 10€ paketti ja siinä on 3 rättiä. Ne kun itse kauniisti koristelee ja ostaa siihen lisäksi vaikka esim. eko tiskiharjan, niin saa kivan paketin kanssa. Tai sitten jonkun kauniin saippuan ym. Tai sitten kirjoittaa jonkun ruokaohjeen siihen ja ostaa tarvikkeet rätin kanssa.
Ruokasoodapurkki ja ruokasoodan käytöstä kertova kirja. Tuon kirjan hintaa en kyllä tiedä, mutta tämmöisen lahjan mä sain yhtenä jouluna ja oli kylä tosi kiva! Tuosta kirjasta en kyllä tiedä, että mistä saisi. Ruokasoodan ihmeet on kirjan nimi.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa