Lahja 10 eurolla

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Avatar
fairedtale
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 50
Liittynyt: 02 Marras 2011, 11:11
Paikkakunta: Forssa

Re: Lahja 10 eurolla

Viesti Kirjoittaja fairedtale » 20 Marras 2011, 13:47

Voisin tänne laittaa noita lahjoja mitä on tullut ostettua tänä vuonna alle 10 eurolla.

- Lumiukkokynttilälyhty
- Muumirasia ja sisään suklaakonvehteja
- Jouluteetä
- Kynttiläpidike ja pitkät kynttilät
- Puinen "antiikki" rasia kahville
- Puinen "antiikki" rasia teelle
- Joulukahvia
- Glögiviiniä 4 eri henkilölle
- Goottipalapeli Lidlistä
- Lasten palapeli Lidlistä
- Ritarinmiekka ja kilpi lapselle
- Dvd:itä omalle tytölle kirppikseltä/huutiksesta
- Barbeja kirppikseltä ja yhden uuden paketissa olevan ostin jo Mallorcalta lomareissulla alle kympillä
- Prinsessakorkkikset uudet ja paketissa, samoten sieltä Mallorcalta alle kympillä

Siinä taisi olla kaikki :razz: Yleensäkkin koitan saada mieluisia lahjoja ystäville ja sukulaisille alle kympillä. Yksi mitä on tullut käytettyä monena vuotena on se että ostaa konvehtirasian tai pari ja jakaa siitä ne karkit näihin halpoihin lahjoihin. On tullut tehtyä sellaisia joulupusseja, eli olen ostanut pieniä joululahjapusseja kaupasta ja sinne laitan jonkun kivan kynttilän, jouluteetä esim. ja koristerasiaan konvehteja. Viime jouluna löysin teenystäville kivan haudutuspallon Prismasta missä roikkui pieni kahvikuppi ketjussa ja se oli läpinäkyvässä paketissa jossa oli lahjanaru päällä. Tämä haudutuspallo ja jouluteepussi oli mielestäni kiva yhdistelmä.

Kahvin ystävälle olen ostanut työpaikan läksiäislahjaksi maustekahvia ja jonkun kivannäköisen halvan kahvimukin. Sinne mukiin voi sujauttaa niitä kohvehteja vielä lisäksi.

Tuli vielä mieleen pari mielestäni kivaa variaatiota, eli joku nätti käsipyyhe ja tuoksuvaa suihkusaippuaa/tuoksupalasaippua. Tuo Glögiviini ja pieni piparipussi kaupasta. Muistaakseni sellaisia kuorrutettuja pipareita myydään pienissä pusseissa. Tai jouluteetä ja näitä pipareita. Tällaiset lahjat ovat ihan mukavia kun ne voi käyttää eikä jää nurkkiin lojumaan :-D

Höyhen
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 31
Liittynyt: 09 Marras 2011, 15:53

Re: Lahja 10 eurolla

Viesti Kirjoittaja Höyhen » 20 Marras 2011, 13:52

Niin, itsekin olen usein tehnyt "vähemmän läheisille" ystäville tuollaisia herkkupusseja. Että ostan erilaisia suklaita ja muita herkkuja ja jaan pusseihin tai laatikoihin. Sisältönä on usein

-Muutama sellainen koristepäällysteinen suklaapallo
-suklaapukki
-niitä nekkutikkuja (mitäs ne onkaan oikealta nimeltään, punavalkraidallisia kävelykeppejä)
-Mahdollisesti joku joulukoriste tei kynttilä, mutta vain jos on yberkiva (en arvosta ollenkaan krääsää joululahjana, mielestäni tarkoittaa vain sitä ettei ole jaksanut yhtään ajatella)
-Muitakin suklaajuttuja ja mahdollisesti omatekemiä karkkeja ja suklaita

Avatar
fairedtale
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 50
Liittynyt: 02 Marras 2011, 11:11
Paikkakunta: Forssa

Re: Lahja 10 eurolla

Viesti Kirjoittaja fairedtale » 20 Marras 2011, 13:58

Itse taas annan pelkästään vain läheisille ystäville lahjoja jotka on näitä vähän halvempia. Lapseen ja mieheen panostan sitten suuremmalla rahalla. Muille ystäville ja hyvänpäivän tutuille en osta yhtään mitään.

Silloin nuo lahjat on räätälöity jokaisen mukaan, eli jos tietää että yksi tykkää kynttilöistä niin sinne kynttilä mukaan. Teen ystävälle se haudutuspallo erikoisteen kanssa ja Muumeista tykkäävälle/keräävälle Muumirasia jonka sisällä konvehteja :razz: Silloin tietää että koko lahja menee käyttöön eikä siinä ole turhaa krääsää mukana.

Höyhen
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 31
Liittynyt: 09 Marras 2011, 15:53

Re: Lahja 10 eurolla

Viesti Kirjoittaja Höyhen » 20 Marras 2011, 16:22

Vähemmän läheisillä en siis tarkoita hyvänpäiväntuttuja. Opiskelukavereita,, joiden kanssa vietän koulussa aikaa, heille annan tuollaisia. Tietenkin räätälöin edellä mainitsemani jokaisen persoonan mukaan :)

Avatar
kapseli
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 69
Liittynyt: 27 Loka 2011, 01:56
Paikkakunta: Oulu

Re: Lahja 10 eurolla

Viesti Kirjoittaja kapseli » 22 Marras 2011, 15:10

Hei näähän on ihan loistavia!

Heti tuli mieleen sellofaaniin pakattu ihana herkkupakkaus, jossa lahjan saajan mieleisiä herkkuja :) Itse kun tykkään tehdä myös käsillä, niin tuohonhan voisi liittää vielä itse maalatut/ tehdyt kortit! Jäisi jotain jäljelle paketista ;)

Leea
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1533
Liittynyt: 21 Marras 2008, 09:53

Re: Lahja 10 eurolla

Viesti Kirjoittaja Leea » 22 Marras 2011, 16:22

Höyhenen punavalkoraidalliset kävelykepit :lol:

pitäisiköhän tänä vuonna itselleen hankkia muutama kävelykeppi koristamaan jotain kohtaa kodista....

Höyhen
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 31
Liittynyt: 09 Marras 2011, 15:53

Re: Lahja 10 eurolla

Viesti Kirjoittaja Höyhen » 22 Marras 2011, 16:32

Höyhenen punavalkoraidalliset kävelykepit :lol:
En mä tiedä niiden oikeaa nimeä :lol:

Leea
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1533
Liittynyt: 21 Marras 2008, 09:53

Re: Lahja 10 eurolla

Viesti Kirjoittaja Leea » 22 Marras 2011, 16:42

^ minä olen kuullut puhuttavan noista ihan karkkikeppeinäkin

Höyhen
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 31
Liittynyt: 09 Marras 2011, 15:53

Re: Lahja 10 eurolla

Viesti Kirjoittaja Höyhen » 22 Marras 2011, 17:00

Leea kirjoitti:^ minä olen kuullut puhuttavan noista ihan karkkikeppeinäkin
Kuulostaa kyllä loogiselta

adventtityttö
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1092
Liittynyt: 20 Syys 2007, 00:22
Paikkakunta: Kainuu

Re: Lahja 10 eurolla

Viesti Kirjoittaja adventtityttö » 24 Marras 2011, 16:04

Joku viinipullo (kuohuvaa tai puna/valkoviiniä) jotain, mitä ei ole vielä lahjan saaja ehkä maistellutkaan? me annettiin joku vuosi sitten lahjaksi Italiasta tuomia viinejä, joita ei suomesta saa.. :)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa