Itsetehdyt joululahjat

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 02 Marras 2020, 21:16

.........................

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 02 Marras 2020, 21:24

Pyykkietikassa minusta paras on sitruunan tuoksuinen, sitä voi sit käyttää muuhunkin ja ei ole liian päällekäyvää tuoksussaan :peukku: ja minullakin on toi migreeni niin se ainakaan tuohon ole reagoinut mutta toisaalta kun olen käyttänyt noita pyykkietikoita niin valmiissa ei kovin kummonen ole ollut tuo tuoksu :peukku:

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 04 Marras 2020, 15:35

Kiitos pyykkietikkahajuste -vastauksista. :hei:
Itsekään en kestä voimakkaita hajusteita, ja juuri siitä syystä olen tykännyt pyykkietikasta - myös hajustetusta, koska siinä se hajuste on aina varsin mieto. Teen pyykkietikan itse, ja olen käyttänyt mm. mansikan tuoksuista tuoksyöljyä hajusteena. Nyt se on kuitenkin loppu. Bergamotti on myös yksi suosikeistani. Voisin seuraavaksi hyvinkin kokeilla tuota Joulujänon ehdottamaa kardemummaa.

Avatar
Joulujänö
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 108
Liittynyt: 13 Loka 2020, 16:16

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja Joulujänö » 04 Marras 2020, 19:45

Mä voisin kysyä tähän väliin, että mitä kaikkea vastaavia itsetehtyjä pesuaineita ym. voisi tehtä? :see:

Jalkakypypommeja olen tehnyt, ihan kivoja ja toimivia. Eivät kestä kovin kauaa käyttämättöminä, syynä varmaankin öljy niissä. Noissa voisi kyllä ihanasti toimia joulutuoksut. :inlaav: Mutta jotain uutta olisi kiva kokeilla!

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 05 Marras 2020, 12:12

Joulujänö kirjoitti:
04 Marras 2020, 19:45
Mä voisin kysyä tähän väliin, että mitä kaikkea vastaavia itsetehtyjä pesuaineita ym. voisi tehtä? :see:

Jalkakypypommeja olen tehnyt, ihan kivoja ja toimivia. Eivät kestä kovin kauaa käyttämättöminä, syynä varmaankin öljy niissä. Noissa voisi kyllä ihanasti toimia joulutuoksut. :inlaav: Mutta jotain uutta olisi kiva kokeilla!
Jotain kuorintajuttuja voi ainakin tehdä. Itsellä ei ole kuitenkaan kokemusta, mutta ohjeita esim. sokeripohjaisista vartalokuorinnoista olen nähnyt.

Avatar
Joulujänö
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 108
Liittynyt: 13 Loka 2020, 16:16

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja Joulujänö » 05 Marras 2020, 22:48

Hmm, juu! En tosin äkkiseltään keksi kenelle kuorintajuttuja voisin antaa, enkä oikein itsekään niitä "jaksa" käyttää. Mutta voisihan sitä joskus ottaa kokeiluun, aika helppoja reseptejä näytti sentään olevan! :-D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa