Itsetehdyt joululahjat

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
lumilapsi
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 39
Liittynyt: 14 Tammi 2013, 12:51

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja lumilapsi » 08 Loka 2013, 22:14

Sukkia olen kutonut, pipoja ommellut, pannunalusia mosaiikkikivistä, joulukoristeita huovuttamalla jne jne.

Avatar
athella
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2134
Liittynyt: 04 Heinä 2009, 15:43
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja athella » 16 Marras 2013, 18:37

Tuli muuten mieleen, että kuinka paljon ennen joulua esimerkiksi jalkakylpysuola kannattaisi tehdä? Tyyliin, jos teen sen ensi viikolla ja säilön ilmatiiviissä purkissa, niin meneekö huonoksi vai pysyykö hyvänä? :hei:

Weba
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 426
Liittynyt: 08 Syys 2013, 12:32
Viesti:

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja Weba » 18 Loka 2014, 08:42

Mitä itsetehtyä teillä on valmistumassa tänä vuonna?

Minä neulon lapasia ja villasukkia niin kuin joka vuosi, vaikka näin vauvavuonna niitä on vähemmän valmistunut. Pari kaulahuivia odottaa paketointia. Osa saa itseleivottua tai kokattua, mutten ole vielä varma mitä. Ideoita kyllä on, kunhan niistä lähempänä valitsee.

Avatar
Eneri
Tonttu
Tonttu
Viestit: 143
Liittynyt: 05 Syys 2013, 19:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja Eneri » 24 Loka 2014, 22:50

Kiitos tästä ketjusta. Ei ollut koskaan eläissäni tullut mieleenikään, että voin antaa lahjaksi itseleivottua. Olen vain aina ajatellut, etten osaa tehdä mitään joululahjoja omin kätösin.

Mesimarja
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 75
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 23:21
Paikkakunta: Häme

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja Mesimarja » 26 Loka 2014, 21:10

Mä aattelin leipoa lähimmille kavereille tänä vuonna minikakut. Löysin Clas Ohlsonilta pieniä kakku/piirakkavuokia. Voi tulla aika södet kakut :D Pitää vaan miettiä, minkälaista niihin oikein leipoo.
Oon myös virkannut lumihiutaleita. Ne tarttis tärkätä. Voi olla, että niitä vois laittaa vaikka pakettikortteihin bonus"lahjaksi". Lapselle askartelen itse joulukalenteriin meriaiheista (=oktonauttiaiheista) tavaraa myös (kaloja, meritähtiä yms), täytyy katsoa teenkö ne taikataikinasta vai mistä.

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 24 Loka 2017, 23:03

Halusin antaa ystävilleni jonkun itsetehdyn ja heille räätälöidyn lahjan. Meni aikas ennen kuin keksin, mutta nyt on hyvät suunnitelmat:
Ystäväni Annaan tutustuin kun opiskelimme molemmat luovaa kirjoittamista. Prismasta löysin vihkon Disneyn Frozen kannella. Vihko tulee olemaan hyvän tuulen vihko, johon Anna saa kirjoitella juttujaan. Vihkon sivuken reunat koristelen kuvilla, tarroilla ja elokuva/kirja sitaateilla. Vihkon vikalle sivulle tein runon lumihiutaleesta.

Lapsuudenystävilleni haluisin aluksi yehdä vihkon yhteisistä muistoista, mutta koin sen vähän tylsänä. Nyt keksin että he saavat vihon, jonka teemoitan eri aihealueisiin, kuten ruoka, musiikki ja elokuvat. Joka aihe saa pari omaa aukeamaa janiihin laitan kuvia, muistoja, mietteitä, sitaatteja ja hassuja lehistä leikattuja juttuja. Täytteeksi tulee myös reseptejä, tekemiäni leffa-arvosteluja ja biisien sanoja.

Näitten suunnittelu on ollut kyllä tosi hauskaa ja uskon että kaverit säästää nämä ja että jutut ja lausahdukset tuo heille monet hymyt ja naurut. Vihkot ostin Prismasta ja 3 vihkoa oli 5€ yhteensä. Lehtikuvat ovat mainoksista ja ilmaislehdistä joten hintaa näille lajoille ei tullut paljoa mitään. :kiirus:

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 14 Marras 2017, 15:40

Tuollainen itsetehty vihko on ihan paras lahja :inlaav:
Olen muutaman kerran saanut siskoltani joululahjaksi ja pidän niitä yhä kalleimpana aarteenani. Ja mikä vaivannäkö niiden tekemisessä!

Punanuttu
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 20
Liittynyt: 18 Elo 2019, 02:49

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja Punanuttu » 21 Elo 2019, 05:15

Tilasin Limepopilta soija-ja mehiläisvahaa, sydänlankoja ja tuikkukippoja.
Jos nuista tekisi äidilleni ja muutamalle sisarelleni kynttilät lahjaksi.

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 02 Marras 2020, 16:08

Mietin että jos tekisi lahjaksi pyykkietikkaa?
Mitkä olisivat hyviä tuoksuja?

Avatar
Joulujänö
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 108
Liittynyt: 13 Loka 2020, 16:16

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja Joulujänö » 02 Marras 2020, 18:44

AdiraGee kirjoitti:
02 Marras 2020, 16:08
Mietin että jos tekisi lahjaksi pyykkietikkaa?
Mitkä olisivat hyviä tuoksuja?
Ei ole sinänsä kokemusta pyykkietikoista, mutta kurkkasin mitä eteerisiä öljyjä löytyy: kardemumma, kaneli, neilikka, inkivääri, mustakuusi(?), kataja, appelsiini ja piparminttu ovat ainakin aika jouluisia tuoksuja. Ja tietenkin voi miettiä lahjan saajan mukaan, että onko joku tietty tuoksu mistä tykkäisi. :-)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa