Itsetehdyt joululahjat

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
adventtityttö
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1092
Liittynyt: 20 Syys 2007, 00:22
Paikkakunta: Kainuu

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja adventtityttö » 12 Syys 2008, 22:56

Pitäisi alkaa neulomaan taas villasukkia. :) Jos tänä jouluna saisi tehtyä vanhemmille, appivanhemmille ja kummille sekä miehelle sukat. ehkä myös veljille. :P

Avatar
Stigmation
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 931
Liittynyt: 01 Loka 2007, 15:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja Stigmation » 13 Syys 2008, 14:07

Minä olen kutonut jo pikkuveljelle villasukat ja iskän sukat on kesken. Lisäksi aion ainakin yrittää tehdä fleece-hipsukkapipot kaksospikkuveljille. Vielä ei ole varmaa tulenko toimeen ompelukoneen kanssa.

Kaikenlaisia perus kutomuksia olen tavannut tehdä, lisäksi ollaan yleensä viety jotkut ihanat itsetehdyt kuorrutetut kakut vanhemmille kun ollaan menty heille joulua viettämään.

Avatar
Susanne
Tonttu
Tonttu
Viestit: 136
Liittynyt: 15 Syys 2008, 11:12
Paikkakunta: Kittilä
Viesti:

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja Susanne » 19 Syys 2008, 09:02

Tykkään myös paljon itsetehdyistä lahjoista saada että antaa. Aikasempina vuosina vielä kun mummani oli kunnossa ja jaksoi tehdä käsitöitä, sain häneltä aivan ihania poppanaliinoja :D Itse aattelin tekaista tänä vuonna koreja joissa olisi jonkinlaisia ompeluksia ( sydämiä, enkeleitä, tms. ) , itse koristeltuja kynttilöitä, konvehteja, saippuaa, huulirasvaa tai muuta kosmetiikkaa. Pieniä liinoja ajattelin myös virkata. Miehille vois olla sinappia ja tuota paholaisen hilloa yms. Voisin värkkäillä vaikka mitä juttuja, kunhan tuota aikaa sais jostain lisää. Viime vuodeltakin siirtyi tälle joululle muutama idea, kun en sitten kerennyt niitä toteuttamaan :D

Menninkäistenäiti
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1022
Liittynyt: 09 Loka 2007, 11:44
Paikkakunta: LOHJA

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja Menninkäistenäiti » 22 Syys 2008, 17:37

Nomppis :shock: :inlaav: Kävin katsomassa blogiasi, ihania ideoita, niitä kimppalapasia tahtoisin kovin kokeilla jo täksi jouluksi.. Ei sulla ois mitään vinkkiä niiden tekoon :laav: Upeat! Muutkin jutut oli hykerryttävän suloisia..

Menninkäistenäiti
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1022
Liittynyt: 09 Loka 2007, 11:44
Paikkakunta: LOHJA

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja Menninkäistenäiti » 24 Syys 2008, 16:22

No kiitos, mä kokeilen, josko jonkinmoiset saisin aikaan. Parit yksittäiset jo teinkin, nyt vaan kimppatumppu ( :lol: ) työn alle.

Suski-tonttu

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja Suski-tonttu » 03 Loka 2008, 16:09

Itse olen antanut äitilleni joulukuun alussa sellasen joulukirjan, jossa on kaikkea jouluun liittyvää esim: joulukalenteri, ruokaohjeita ja jotain faktaoja joulusta ja sitten yleensä jotain joulupuuhaa tai jouluvitsejä. Äiti on ainakin kovasti tykännyt. En nyt tiedä voiko tuota joululahjaksi sanoa, jos sen antaa ennen joulua. Tänä vuonna ajattelin tehdä kans samantyylisen, mutta ehkä laitan siihen vielä enemmän kaikkea joulujuttuja. :wink:
Yleensä ostan lahjat, mutta tänä vuonna yritän tehdä mahdollisimman paljon lahjoista itse, jos vain aika riittää :see:

Avatar
nonna
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2757
Liittynyt: 23 Loka 2007, 12:47
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja nonna » 11 Loka 2008, 12:47

Kaikki tämän vuoden joululahjat tulevat olemaan kotikutoisia,
ukko saa tällaisen pappalakinOhje täällä
ja ohuesta pirkkalangasta huovutetut pakkaslapaset.
Molemmille pikkusiskoille kanssa pakkaslapaset, niihin varmaan tulee koristeita heijastinkankaasta.
Äiti saa ihanan "villapitsikaulushuivisysteemin", on parempi kuin miltä kuulostaa ja isälle on tulossa palmikkokaulahuivi.
Kissa saa villapaidan, on ollut edellinen kutomani niin mieluinen, että nyt tehdään sitten uusi ja koira saa sellaisen huovutetun pupu-unirättilelun, kun ei tiedä mitään niin ihanaa lelua kun villaiset tekeleet :lol:

Onhan tässä aika homma mutta eiköhän ne valmistu ajallaan. Kaikkiin on kuitenkin jo langat hommattuina.

Menninkäistenäiti
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1022
Liittynyt: 09 Loka 2007, 11:44
Paikkakunta: LOHJA

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja Menninkäistenäiti » 12 Loka 2008, 18:59

Laitampa tännekin nyt ekoista valmiista kimppatumpuista kuvaa:

Kuva

Tuohon on siis tehty omasta päästä Nomppiksen blogista kuvaa vaklaillen Lapinlapaset ja kimppalapanen omilla ranne- ja peukkuosilla. Sitten on otettu virkkuukoukku käteen ja tehty sytämmiä ja lopulta neulahuovutettu koristetta pintaan. Aika isotöiseksi meni, tuo neulahuovutus virkkauksen osalta vaatii aika pitkän työstön, mut silti taidan nähdä sen vaivan. Enää viidet/kuudet kesken :hei:

adventtityttö
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1092
Liittynyt: 20 Syys 2007, 00:22
Paikkakunta: Kainuu

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja adventtityttö » 14 Loka 2008, 21:44

Sain saunassa ollessa idean. meillä on itsellä nyt isompi sauna kuin ennen, ja laudeliinat on järestään liian lyhyitä. sainkin idean tehdä itse. ja kun teen itse, tulee kangasta kuitenkin enemmän kuin omaan tarpeeseen. (yleensähän kangas on 140-150cm leveetä). teenkin sitten vanhemmilleni ja appivanhemmille joululahjaksi laudeliinat. :) ostan punaista vohvelikangasta pari metriä, ja koristelen sitten niitä "kirjomalla". :) ei tule kalliiksi!

Avatar
tuiccunen
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 297
Liittynyt: 25 Syys 2008, 20:11

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja tuiccunen » 20 Loka 2008, 10:25

adventtityttö kirjoitti:Sain saunassa ollessa idean. meillä on itsellä nyt isompi sauna kuin ennen, ja laudeliinat on järestään liian lyhyitä. sainkin idean tehdä itse. ja kun teen itse, tulee kangasta kuitenkin enemmän kuin omaan tarpeeseen. (yleensähän kangas on 140-150cm leveetä). teenkin sitten vanhemmilleni ja appivanhemmille joululahjaksi laudeliinat. :) ostan punaista vohvelikangasta pari metriä, ja koristelen sitten niitä "kirjomalla". :) ei tule kalliiksi!
Hyvä idea! Olen ostanut omaksi laudeliinaksi pellavaisen kaitaliinan (raidat päissä eikä muistuttanut päytäliinaa siis) kun oli edullinen kirppiksellä.
Tiedänkin kuka kultamuruistani ilahtuisi vohvelikangasliinasta... :DD

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa