Itsetehdyt joululahjat

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Avatar
kilahwi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 126
Liittynyt: 27 Elo 2013, 16:47

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja kilahwi » 07 Syys 2013, 06:36

Olen joka joulu yrittänyt tehdä edes jonkun lahjan itse. Tänä vuonna olisi suunnitelmissa tehdä suurin osa perheelle menevistä lahjoista itse (:

sotian40
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 35
Liittynyt: 30 Syys 2012, 07:55

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja sotian40 » 09 Syys 2013, 19:04

Mullakin on juuri aloitettu peitto tekeillä isoäidinneliöistä. Haaveena olisi tehdä toinenkin, mutta en tiedä riittääkö aika, koska haluaisin tehdä muutakin itsetehtyä.

Avatar
Cressu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 493
Liittynyt: 20 Syys 2011, 23:28

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja Cressu » 09 Syys 2013, 22:29

Voikun te ootte niin hyviä tekee vaikka ja mitä. Itse olen innokas aloittaja.. valmistuminen yleensä jää vain puolitiehen.
Pitääkin lukea että ketju uudestaan ja ajatuksella läpi, jos löytyisi se mun sormille, taidoille ja hermoille sopiva tän joulun juttu. :roll:

Weba
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 426
Liittynyt: 08 Syys 2013, 12:32
Viesti:

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja Weba » 10 Syys 2013, 09:53

Minulla on aina pitkä lista mitä itse teen. Tälle vuotta valmistunut ainakin neulottuna huiveja, lapasia, villasukkia ja pipoja. Ommellen olen suunnitellut kokeilevani jotain tilda-juttuja, jos onnistuu voisi johonkin lahjaankin sujauttaa mukaan. Viime vuonna vääntelin rautalangasta ja helmistä koristeita. Aiempina vuosina olen kokeillut mm. sytykeruusuja, risuista tehtyjä kransseja, joita olen eri tyyleillä koristellut, ommeltuja meikki/ pikkutavara pussukoita ja lumiukkosoppaa. Täältä on kiva etsiä uusia ideoita. Jostain täältä bongasin yllätyspurkit, niitä voisi kokeilla tälle vuotta. Säilykkeitä siis syömään :lol:

Avatar
Tuike
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 490
Liittynyt: 13 Elo 2012, 17:27

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja Tuike » 10 Syys 2013, 14:35

Villasukkia tulee tehtyä joka joulu muutamat :neulis: Yhtenä jouluna tein kaksi isoa torkkupeittoa isöäidinneliöistä. Paholaishilloa ja sinappia tein yksi joulu ja viime jouluna tein rocky road-makeisia ja muutamaa muuta suklaamakeista :nam: Täksi jouluksi valmistuu muutamat sukat ja yksi kaulaliina afrikkalaisista kukista :kiirus: Niin ja lumiukkosoppia oon tehnyt :lumi:

Avatar
pippuri86
Tonttu
Tonttu
Viestit: 187
Liittynyt: 12 Marras 2012, 14:01

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja pippuri86 » 14 Syys 2013, 10:41

Mie haluisin ommella jotain joulupakettiin kavereille ja meinasin leipoo taas kerran jotain herkkuja.
Hillot mulla odottaa jo näteissä purkeissa joulua.. <3

Avatar
JoulunOdottaja
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 67
Liittynyt: 10 Syys 2013, 13:35

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja JoulunOdottaja » 15 Syys 2013, 14:02

Just äsken tein tilauksen itsetehdyn saippuan tekoon; jouluisia värejä ja tuoksuja, ajattelin kokeilla tätä ja jos onnistuu niin sitten annan osana joululahjoja. Sitten varmaan leivon jotain vähän erikoisempaa :leips:

sotian40
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 35
Liittynyt: 30 Syys 2012, 07:55

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja sotian40 » 24 Syys 2013, 19:41

Minäkin haluan kokeilla noita yllätyssäilytyspurkkeja, jotenkin hauskoja!

Nyt valmistuneena on kaksi Frilla-kaulahuivia. Kolmas tekeillä. Juuri ompelin kaksi saunatyynynpäällistä, vielä pitäisi täyttää ja ommella kiinni. Lisäksi meinasin saunatyynyille kaveriksi samasta kankaasta laudeliinat (vanha pöytäliina kirpparilta). Toinen liina osottautui niin kauniiksi, etten raaski siitä mitään leikellä ja ommella, joten lähdettävä kirppikseltä etsimään uusia sopivia kankaita ompeluksiin. Harkitsen kummilapsille pipojen ompelua myös.

Avatar
jouluhullu ainainen
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 50
Liittynyt: 17 Marras 2012, 11:30
Paikkakunta: joulumaa

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja jouluhullu ainainen » 01 Loka 2013, 11:02

Eneri kirjoitti:En osaa tehdä mitään itse, en edes joulukorttia, mutta itsetehtyjen lahjojen saaminen on ihanaa. Persoonalliset vaatteet, koriste-esineet ja herkut ovat :jees: .
Höpö höpö! Kaikki osaa tehdä jotakin. :see: Jos sinulla on kädet ja hiukan mielikuvitusta, niin sillä pärjää. Ja harjoittelemalla ja tekemällä virheitä oppii. Siitä vain yrittämään! :jouulu:

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 07 Loka 2013, 12:43

Olen monena vuonna ajatellut tehdä jolukarkkeja, en vain ole vielä koskaan saanut aikaiseksi.
Voisin myös antaa appivanhemmille itse tehdyn kuivakakun, joka olisi kauniissa kakkuvuoassaan. Jos en toteuta tuota vielä tänä vuonna, niin ehkä vielä joskus...
Tänä vuonna voisin tehdä joulukortit itse.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa