Itsetehdyt joululahjat

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Avatar
nissis
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Elo 2011, 12:19
Paikkakunta: Oceanic Flight 815

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja nissis » 16 Elo 2012, 07:18

luminen kirjoitti:Ei liity lahjoihin,mutta Nissiksen kissa-kuva on aivan loistava :lol:
Hahhahaa eiks ookkin :lol:

Musta on ihanaa et lapaset on sulle Sarppa mieluiset! Ehkä teen sulle joskus niihin sopivan pipon :woohoo:

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 16 Elo 2012, 08:42

^ JOOOOOO! :woohoo:

Avatar
nissis
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Elo 2011, 12:19
Paikkakunta: Oceanic Flight 815

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja nissis » 16 Elo 2012, 09:33

Tällänen :lol:

Kuva

adventtityttö
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1092
Liittynyt: 20 Syys 2007, 00:22
Paikkakunta: Kainuu

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja adventtityttö » 16 Elo 2012, 21:29

Mun pitäis taas aktivoitua. ainakin omalle äidille pitäisi tehdä villasukat ja varmaan miehelleni ja ehkä isällekin.. eihän niissä kauaa menis ku sais aloitettua.. niin ja kummitädille kans, hänelle en ole aikoihin neulonut sukkia. :)

Ku löytäis jotain helppoa ja nopeaa ohjetta, millä voisi tehdä kans jotain lahjoja niin vois neuloa/virkata muillekin.. (isomummu, appivanhemmat, lapsen kummit)

Avatar
athella
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2134
Liittynyt: 04 Heinä 2009, 15:43
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja athella » 16 Elo 2012, 22:15

Minä olen virkkaillut pieniä juttuja lahjaksi. En ole vielä(kään) saanut otettua kuvia, joten saatte linkit ohjeisiin, joita olen käyttänyt. :see:

Mummoille ja Mörön äidille teen tällaiset pikkuliinat. Äidille olen tehnyt jo kaksi, ne ei mene joululahjaksi tosin. Eli kolme pitäisi vielä virkata.

Lähes kaikki lahjottavat saavat tällaisia ja tällaisia pikkuisia kuusenkoristeita. Nuo tekee tosi nopeasti. Suurimman osan olen jo tehnyt, ehkä teen vielä pari.

Siskon muksulle pitäisi jotain kivaa keksiä. Mietin ensin kaulaliinaa, mutta tyttö on 1-vuotias. Kuristaako se itsensä siihen? Jonkinlainen pipo olisi söpö. Tämä olisi ihana, mutten tiedä osaanko tehdä tuollaista. :lol:

Avatar
nissis
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Elo 2011, 12:19
Paikkakunta: Oceanic Flight 815

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja nissis » 17 Elo 2012, 06:42

Mä aloitin eilen kaulaliinan.. ja villinä kudoin sitä koko illan! Sain aikaseksi varmaan viitisentoista senttiä. Eli nopeesti näyttää tulevan valmiiksi:)

Löysin just täydellisen värin mun äidille :laav:
Kuva

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 17 Elo 2012, 09:50

.............................................

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 17 Elo 2012, 15:44

Ja mä taas rakastan noita valmiiksi raidoitettuja lankoja just sen takia, ettei tartte päätellä miljoonaa lankaa :mrgreen: Tuo puro on kyllä kivaa lankaa. Olen tehnyt siitä pari myssyä, yhden kaulaliinan ja pari sellaista tuubikauluria.

Mila
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 981
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:04

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja Mila » 17 Elo 2012, 19:53

Mun käsityötaidot on aika rajalliset, mutta olen mä kova tyttö tekemään sukkia. Nyt tänä vuonna olen tehnyt jo reilun kymmenen paria sukkia joulupukin konttiin. On palmikkoneuletta, Conversemallia, tavallista tasaraitaa jne jne.

Mä oon tykännyt tosi paljon käyttää Seitsemää Veljestä noissa sukissa, mutta jotenkin tuntuu välillä että se langan laatu on muuttunut huonommaksi, siis rispaantuu helpommin.. Onko kukaan muu huomannut samaa juttua vai onko vika vain meikäläisessä? :)

Tuubikauluri.. hmmm, se vois olla mukava toteuttaa, pitääkin alkaa etsimään jotain mukavaa lankaa ja ideaa kuinka sellaisen toteuttaisin :lahja:

Leea
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1533
Liittynyt: 21 Marras 2008, 09:53

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja Leea » 17 Elo 2012, 20:15

Ihania ohjeita athella. Tuota liinan ohjetta pitää ehkä itsekin kokeilla, jos inspiraatio yllättää...

Voi, että on kivoja suunnitelmia muillakin :see:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa