Itsetehdyt joululahjat

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Surzu
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 46
Liittynyt: 08 Loka 2012, 10:45

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja Surzu » 23 Loka 2012, 19:08

Olipas kyllä upeita itsetehtyjä lahjoja HopeaLoimulla! Noita saippuoita voisi itsekin koittaa tehdä! Ei vaikuta kovin hankalalta... :-)

Avatar
Tonttunen
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 315
Liittynyt: 01 Syys 2011, 13:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja Tonttunen » 05 Marras 2012, 07:49

Minä ainakin sain ideoita HopeaLoimun lahjakuvista! Saippuasta innostuin kovasti ja aionkin kokeilla sitä. Tuumailin kädentaitomessuilla syyskuussa, että saippuaa olisi kiva kokeilla tehdä itse ja nyt kun täältä löytyi vielä vinkki tuosta saippuamassasta, niin aivan pakko kokeilla! :see:

katjamarjaana
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 51
Liittynyt: 04 Loka 2012, 10:06

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja katjamarjaana » 05 Marras 2012, 12:13

itse olen tänä vuonna toivonut mieheltä essua jonkinlaisella signeerauksella, eli toiveissa olisi piirroksia ja kirjoitusta. :D budjettijoulu tänä vuonna, nääs.

Avatar
keltaisentalon
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 56
Liittynyt: 11 Marras 2012, 10:01
Viesti:

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja keltaisentalon » 12 Marras 2012, 22:13

Tosi upeita lahjoja on kyllä nuo HopeaLoimun lahjat!! Mielettömän hyviä ideoita.

Mä meen ihan perinteisellä linjalla itse tehdyissä. Villasukkia, säärystimiä, tuubihuiveja.
Sytykeruusuja myös on tänä jouluna listalla, mitä pitäis tehdä.
Netistä löysin hauskan idean. Tavallisen palasaippuan päälle oli huovutettu huovutusvillaa. Tosi kiva lahjaidea oli mun mielestä.
Muffinssi aineet lasipurkissa ja kylkeen kauniisti ohje.Näitä annan ainakin muutamille joululahjaksi.
Tulitikkutaloja meinaan tehdä muutamia sellaisille, joille jonkun suklaarasian oon yleensä antanut. Samoin lumiukkosoppapusseja tulee muutamat saamaan pakettiinsa.
Ite oon tehnyt saippuoita ihan muotteihin valmiista saippuamassasta ja värjännyt ne.

Kovasti mä haaveilen, että vielä joku kerta mä osaisin virkata noita heijastimia! Tänä syksynä opin virkkaamaan niitä koreja. Sain äidiltäni poppanaa ja niistä sitten oon virkannut koreja.

Avatar
jouluhullu ainainen
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 50
Liittynyt: 17 Marras 2012, 11:30
Paikkakunta: joulumaa

Jouluahjoja!Niitä tiettty...!

Viesti Kirjoittaja jouluhullu ainainen » 19 Marras 2012, 16:49

Eli itse olen soveltanut illti purkkeja kynttiläpurkeiksi nuoteilla,runonpätkillä,silkkipapereilla ym ym ym.Kaunista tulee! :dee:

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 20 Marras 2012, 19:02

Anewielh kirjoitti:Kylläpä muuten jotenkin kauhistutti, kun huomasin että seiskaveikan hinta oli s-ryhmän kaupoissa pompsahtanut melkein viiteen euroon. Jonkin aikaa oli nimittäin niin, että siellä oli halvinta, lankakerä maksoi sen 4,20e. Vaan nyt täytyy etsiä langat taas muualta, viimeksi katsoessa esim. Citymarketin langat maksoivat 4,65e. Jos ne eivät pompsahda ylöspäin, niin vielä muutaman kymmenen sentin säästön voi saada. Kaiholla muistelen, miten vielä pari vuotta sitten sai seiskaveikkaa aina kympillä kolme kerää, en ostanutkaan muualta keriä kun noita tarjouksia oli jatkuvasti. Nyt saa maksaa sen saman kahdesta kerästä :|
Ihmeiden aika ei ole näköjään ohi... S-ryhmän seiskaveikkojen hinta palasi joku aika sitten niinkin alas kuin 4,30 euroon :oo :oo :oo

Tänä vuonna olen menossa ensimmäistä kertaa myyjäisiin myymään tuotteina, vaikkeivat ne mitään oman alan tuotteita (pystykään) oikein olemaan. Koruja, pieniä villalanka ja -huopatuotteita, sytykeruusuja, ehkä heijastimia yms. Toivottavasti ihmiset ostaisivat ahkerasti :peukku:

Avatar
Kultasiipi
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 719
Liittynyt: 10 Touko 2012, 21:00

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja Kultasiipi » 21 Marras 2012, 12:50

Muistan kerran saaneeni lapsena itse kudotun nallen. Jos jostain löytyisi ohje, sellainen voisi olla ihana idea jollekin pienemmälle lapselle. Se oma yksilöni oli ainakin todella kestävä :see:

Lisäksi viime jouluna sain itse tehtyjä korvakoruja. Oli siis ostettu jotain kivaa krääsää jostain askartelukaupasta ja sitten tehty miulle. Tykkäsin todella ja ajattelin pöllästä tämän idean itsekin myöhemmin. Jahka opin ensin tekemään sellaisia, että kelpaavat minullekin :lol:

Avatar
nissis
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Elo 2011, 12:19
Paikkakunta: Oceanic Flight 815

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja nissis » 03 Joulu 2012, 06:58

Ihana HopeaLoimun tassumuotti :laav:

Avatar
nonna
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2757
Liittynyt: 23 Loka 2007, 12:47
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja nonna » 04 Joulu 2012, 09:30

nissis kirjoitti:Ihana HopeaLoimun tassumuotti :laav:
Ihan samaa piti tulla sanomaan :laav:

Avatar
Tonttunen
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 315
Liittynyt: 01 Syys 2011, 13:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja Tonttunen » 04 Joulu 2012, 09:41

Ihan mahtavia juttuja olet taas keksinyt ja toteuttanut, HopeaLoimu! :hei:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa