Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Avatar
athella
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2134
Liittynyt: 04 Heinä 2009, 15:43
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja athella » 20 Elo 2016, 07:23

Me ollaan laitettu noita rahalahjoja (mitä etenkin anopilta tulee) säästöön pahan päivän varalle. Ihan mukava potti on saatu vuosien varrella kerrytettyä. Ei siis säästetä tällä erää mitään isompaa varten. Jos saan itse henkilökohtaisesti rahalahjan, ostan sillä jotain pientä itselle ja loput menevät elämiseen. :see:

Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Unico » 03 Syys 2016, 20:38

Mulle kun on annettu lahjaksi niin painotettu että osta itsellesi jotain kivaa ettei menee perus elämiseen vaan tulee jotain extraa. Ja sitä olen yrittänyt noudattaa. Eli kirjoihin on tainnu mennä :oo

Wilma
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 118
Liittynyt: 28 Heinä 2020, 21:27

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Wilma » 04 Elo 2020, 23:57

Rahaa ei olla ikinä muistaakseni lahjaksi saatu, mutta esim. S-ryhmän lahjakortteja sekä jyskiin ollaan joskus saatu.

Rahaa en myöskään ole antanut, vaan lahjakortteja mikäli toiveissa on ollut tai en yksinkertaisesti ole keksinyt muuta. Toissa vuonna vai onko tästä jo kolme muistaakseni, en ystäville ostanut lahjaa kun en pyynnöistä huolimatta toiveita saanut, niin toiselle hommasin suomalaiseen kirjakauppaan lahjakortin kun rakastaa kirjoja ja toiselle Jyskiin kun olivat sieltä juurikin jotain sänkyä/patjaa tms. hankkimassa mistä olivat puhuneet.

Avatar
Punatonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 388
Liittynyt: 23 Syys 2013, 09:44

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Punatonttu » 05 Elo 2020, 11:01

Ihanaa et tämmöinen nousi esille. On saattanut vuosien saatoissa omatkin ajatukset muuttua :)
Ihan raha rahana en ihan innostu. Toki, kuten tuolla oli joku aiemmin maininnut niin jso tietää et joku säästää esim kännykkään tms niin on mielestäni ihan hyväksyttävä. Toki olen itsekin laittanut ihan rahaa lahjaksi pienen jekun kera :)
Itse suosin kuitenkin lahjakortteja eri liikkeisiin.
Sitä kuitenkin itse tuntee kelle lahjansa antaa niin tietää aika hyvin mikä on se sopiva juttu.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 05 Elo 2020, 11:46

................................

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 05 Elo 2020, 17:33

Omille lapsille annamme rahaa lahjaksi, muutaman paketin lisäksi. Toivovat rahaa niin voivat ostaa sitten mitä haluavat.

Isälleni annetaan nykyään lahjakortti (Prismaan) tai rahaa ja jotain pientä lisäksi. Saa myös ostaa sitten mitä haluaa.

Avatar
Joulusilli
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 47
Liittynyt: 21 Marras 2020, 06:35

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Joulusilli » 16 Joulu 2020, 06:40

Minäkin olen antanut ja annan rahaa lahjaksi, nimittäin teini-ikäisille kummilapsilleni. Nuorempana heillä oli selkeitä täsmätoiveita, esim. tietynlainen huppari, mutta nyt isompana olemme siirtyneet riihikuivaan rahaan. Tuon ikäisillä on milloin mitäkin hankittavaa tai säästettävää, joten ylimääräinen avustus tulee tarpeeseen :see:

Avatar
Teesusi
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 51
Liittynyt: 22 Syys 2016, 20:17

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Teesusi » 17 Joulu 2020, 05:42

Parille sukulaislapselle annan aina jouluna rahaa. Eihän minulla ole mitään käsitystä siitä, mitä heille voisi ostaa.

:puspus: :valmista:

Avatar
shara
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1803
Liittynyt: 22 Marras 2013, 15:36

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja shara » 17 Joulu 2020, 17:03

Olen ehkä tähän joskus vastannutkin. :hmm: Mutta itse en anna rahaa lahjaksi, ostan mieluummin jotain tarpeellista tavaraa. Lahjakortteja olen antanut kyllä, mutta pelkkää rahaa en. Pari sukulaista on sellaisia, että haluavat antaa lahjan rahana, koska eivät mielestään osaa ostaa mitään. En pane vastaan, aina on rahalle käyttöä näin hevosenomistajana. :lmao:

MUOKS. Olenkin tänne vuonna 2015 kirjoittanut, että sisarpuolille on tullut annettua rahaa silloin. Olin jo senkin unohtanut. :lol:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa